Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن مرادی کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: مناطق آزاد به عنوان قطب اقتصادی کشور به شمار می‎آیند. دولت مناطقی از کشور مثل چابهار را که جزء مناطق محروم، ولی دارای موقعیت تجاری مناسب بودند به عنوان مناطق آزاد ایجاد کرد؛ که این تصمیم کمک زیادی به توسعه و اقتصاد کشور کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف اصلی مناطق آزاد رونق تولید و صادرات است طوری که صادرات باید بر واردات پیشی بگیرد.

مرادی بیان کرد: دولت طرحی را برای معافیت از مالیات ارائه داده است که براساس این طرح افرادی که در این مناطق فعالیت اقتصادی دارند، نسبت به هر نوع فعالیتی که دارند به مدت ۲۰ سال از پرداخت مالیات بر درآمد و دارایی معاف هستند.

او افزود: تعدادی از کارشناسان خواستار شفاف شدن مالیات در مناطق آزاد هستند.

تأمین حدود ۴۰ درصد کل بودجه کشور از مناطق آزاد

حسن مرادی در خصوص سود و اهمیت مالیات مناطق آزاد برای کشور گفت: حدود ۴۰ درصد از کل بودجه کشور از مناطق آزاد تأمین می‌شود که بخش زیادی از آن برای زیر ساخت‌های خود مناطق آزاد و مابقی آن برای کمک به بودجه کشور استفاده می‌شود. هم‌اکنون به دلیل تحریم‎های کشور، میزان درامد نفتی با مضیقه روبه‌رو شده است. مالیات مناطق آزاد می‌تواند بیش از هر زمانی به بودجه کشور کمک کند.

بیشتر بخوانید: توسعه چشمگیر اقتصاد کشور در گرو توسعه سواحل مکران 

او در ادامه افزود: دولت مدت معافیت از مالیات مناطق آزاد را از ۱۵ سال به ۲۰ سال تمدید کرد تا فرصتی باشد برای صنایع نوپا که اقتصاد خود را توسعه دهند.

او در خصوص تأثیر معافیت از مالیات، بر منجر شدن به قاچاق گفت: کنترل مرز‌های ورود و خروج مناطق آزاد که وسعت زیادی دارند، کار مشکلی است. دولت باید برای جلوگیری از قاچاق کالا، مرز‌ها را کنترل کند. با قاچاق هر یک کالایی که مالیات بر درامد، تعرفه گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده‎ آن پرداخت نشود، سود زیادی نصیب قاچاقچیان کالا می‎شود و برای هر چه بیشتر قاچاق کالا و رقابت نابرابر تشویق می‎شوند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مناطق آزاد معافیت مالیات قاچاق کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۸۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد

هرمزگان-جام جم انلاین- مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی از سازمان منطقه آزاد قشم به سکانداری عادل پیغامی به عنوان منطقه آزاد اول و برتر در حوزه اقتصاد تقدیر کرد. 

به گزارش  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، براساس ارزیابی عملکرد شاخص های اقتصادی سال ۱۴۰۲ حوزه های مختلف مناطق آزاد، منطقه آزاد قشم در حوزه موضوعات اقتصادی (سرمایه گذاری، تولید و صادرات) حائز رتبه اول و برتر در همایش ملی تمامی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی شد.

حجت‌ الله عبدالملکی در همایش ملی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور که در مشهد مقدس در حال برگزاری است با اهدای لوح از زحمات عادل پیغامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به منظور ارتقای شاخص های اقتصادی جزیره تقدیر کرد.

 

بنابراین گزارش، افزایش صادرات و صادرات مجدد، به بیش از ۵۰۵ میلیون دلار، تراز تجاری مثبت ۳۱۳ میلیون دلاری، رشد صدور و تمدید ۲۰ درصدی مجوزهای سرمایه گذاری، رشد حجم سرمایه‌گذاری در شیلات و کشاورزی به میزان ۱۰۰ درصد، رشد ۱۱ درصدی تعداد ثبت شرکت‌ها، رشد حمل و نقل و ترانزیت به نسبت تردد خودرو و مسافر به میزان ۲۷ درصد، رشد اشتغال ۲۵ درصدی ایجاد شده در واحدهای صنعتی، عقد قرارداد تحویل ۸۰ قطعه زمین برای فعالیت‌های صنعتی از جمله مهمترین دستاوردهای اقتصادی منطقه آزاد قشم در سال گذشته است.

با برنامه ریزی صورت گرفته تلاش می شود این رویکرد مطابق با شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" و با بکارگیری توان فعالان اقتصادی این جزیره ادامه یابد.

 

دیگر خبرها

  • وزیر ارتباطات: معافیت مالیاتی کسب و کارهایی که از سکوهای داخلی استفاده کنند
  • توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت
  • معافیت مالیاتی کسب و کارهایی که از سکوهای داخلی استفاده کنند
  • قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد
  • در همایش ملی مناطق آزاد چه گذشت؟/ قشم و کیش برترین در حوزه اقتصاد
  • مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور است
  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند
  • سیر تا پیاز بند بورسی
  • تکلیف واردات خودروهای کارکرده چه شد؟