Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@14:13:36 GMT

هر کارمند حامی یک یتیم

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۰۸۱۶۳

هر کارمند حامی یک یتیم

ایسنا/همدان مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان با اشاره به پویش «هر کارمند حامی یک یتیم»، پیش‌بینی کرد تا پایان امسال بیش از ۳۱ هزار نفر خیر و نیکوکار به حامیان ایتام و محسنین افزوده شود.

پیمان ترکمانه در گفت‌وگو با ایسنا، با توضیح اینکه طرح اکرام ایـتام با هدف حمایت از کودکان یتیم و تأمین نیازهای آن‌ها در زمینه‌های معیشتی، تحصیلی و درمان آغاز شده است، افزود: در این طرح افراد نیکوکار با پذیرفتن و تقبل حمایت مالی از یک یا چند یتیم در طول سال نسبت به رفع مشکلات مادی و معنوی آن‌ها در قالب کمک به یتیم خاص، کمک به دانش‌آموز خاص و کمک به دانشجوی خاص اقدام می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اعلام کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این طرح، پیش‌بینی می‌شود با رایزنی‌های انجام گرفته با ادارات برای جذب حامی بیشتر همکاری های لازم صورت پذیرد و تا پایان امسال بیش از ۳۱ هزار نفر خیر و نیکوکار به حامیان ایتام و محسنین افزوده شود.

ترکمانه با اشاره به اینکه حامیان اکرام ایتام با تعهد حمایت مادی و معنوی یک یا چند فرزند یتیم، ماهانه مبالغی به‌حساب فرزندان معنوی خود واریز می‌کنند، اضافه کرد: در این پویش حامیان جدید ماهانه با پرداخت حداقل ۱۰ هزار تومان دستگیر ایتام و فرزندان محسنین که سرپرست بیمار صعب‌العلاج و از کار افتاده دارند، خواهند شد و کمک‌های حامیان به صورت مستقیم و در همان لحظه به حساب فرزندان معنوی تحت حمایت واریز می شود به طوریکه برای سهولت، فرآیند پرداخت از بسترهای الکترونیکی استفاده‌ شده است تا این امر با صرف کمترین زمان و هزینه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه ایتام فرزندانی هستند که از نعمت پدر محروم شده‌اند و در حال حاضر ۳۷۸۵ یتیم تحت حمایت کمیته امداد استان همدان هستند، خاطرنشان کرد: فرزند محسنین نیز به فرزندانی که پدر و مادر آن‌ها دارای بیماری‌های صعب‌العلاج هستند یا توانایی پرداخت هزینه‌های کودک خود را ندارند و یا فرزندان طلاق هستند، اطلاق می شود.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۹۷۹ فرزند محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان همدان قرار دارند، یادآور شد: دختران در صورت ازدواج نکردن تا ۲۵ سالگی تحت حمایت قرار دارند و پسران در صورتی که در سال اول دانشگاه قبول شوند تا پایان دانشگاه تحت حمایت قرار دارند و اگر دانشگاه نروند تا ۱۸ سالگی حمایت می شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی يتيم کمیته امداد امام خمینی ايتام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۸۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت بیش از ۶۰۰۰ معلم کرمانی از ایتام 

ناصر عسکری نژاد با تبریک هفته معلم و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری گفت: از بین بردن فقر تحصیلی بین نسلی در بین خانواده‌های تحت حمایت از مهم‌ترین گام‌های این نهاد در توانمندسازی جامعه هدف است که این امر مهم با پرداخت کمک‌هزینه‌های تحصیلی و ارائه خدمات حمایتی دنبال می‌شود. 
 
وی ضمن قدردانی از مشارکت خوب جامعه فرهنگی استان به ویژه معلمان در حمایت از ایتام و خانواده‌های نیازمند تصریح کرد: جامعه فرهنگی و معلمان در برابر پدیده‌های اجتماعی بی‌تفاوت نیستند و همواره نقش خود را در هدایت جامعه به سمت فعالیت‌های خیرخواهانه و ایثارگری اجتماعی به‌درستی ایفا کرده‌اند.

عسکری نژاد با تأکید بر اینکه معلمان علاوه بر تعلیم و تعلم، آموزگار مهرورزی نیز هستند، گفت: معلمان و اقشار مختلف برای شرکت در طرح اکرام ایتام و محسنین می‌توانند از طریق ارسال عدد یک به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۳۳۳ یا مراجعه به سایت اکرام به نشانی ekrame. emdad. ir حمایت مادی و معنوی ایتام تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان را برعهده بگیرند.

هم اکنون ۲۷هزار و ۵۴۸فرزند یتیم و محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند که ۴۴۱ نفر از این ایتام فاقد حامی و نیازمند حمایت خیران هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • حمایت بیش از ۶۰۰۰ معلم کرمانی از ایتام 
  • همدان نیازمند کارگر و کارمند در بخش خصوصی
  • ۳۶۰۰ نفر به جمعیت حامیان ایتام در قزوین افزوده شد
  • حمایت بیش از ۲۵۰۰ معلم اردبیلی از ایتام
  • ۲ هزار و ۳۵۷ معلم بوشهری حامی ایتام هستند
  • ۳۶۰۰ یتیم تحت پوشش معلمان اردبیلی هستند
  • مشارکت بیش از هزار معلم سمنانی در طرح اکرام ایتام و محسنین
  • ۱۶۸۹ حامی معلم با کمیته امداد زنجان همکاری دارند
  • ۱۶۸۹ حامی معلم با کمیته امداد همکاری دارند
  • یکهزار و ۵۴۸ معلم و استاد دانشگاه، حامی ایتام و محسنین استان یزد هستند