Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش الف، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه‌ شنبه در دیدار «خورخه آرر آسا» وزیر امور خارجه ونزوئلا با اشاره به مناسبات دوستانه دو کشور، گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده گسترش روابط و همکاری‌های خود با ونزوئلا به عنوان کشوری دوست است.

رئیس جمهور اظهار داشت: ایران و ونزوئلا می‌توانند روابط و همکاری‌های خود را در همه زمینه‌ها از جمله در بخش‌های معادن، انرژی، ساخت نیروگاه و همکاری‌های علمی و فناوری گسترش داده و در این راستا آماده برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور در آینده‌ای نزدیک هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانی با اشاره به تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه ملت ایران و اعمال فشار و توطئه آنها علیه دولت و ملت ونزوئلا این اقدامات را جنایت علیه بشریت برشمرد و تأکید کرد: بی‌تردید ملت‌های مستقل در برابر این فشارها و توطئه‌ها ایستادگی کرده و قطعاً پیروزی در پایان این مسیر متعلق به ملت‌های مقاوم بوده و آمریکا را پشیمان خواهد کرد.

رئیس جمهور افزود: دولت فعلی آمریکا هم علیه دولت‌ها و ملت‌های مستقل و هم به ضرر ملت خود اقدام می‌کند و امروز به مجری سیاست‌های رژیم صهیونیستی در جهان تبدیل شده است.

روحانی با تقدیر از ابراز همدردی و تسلیت دولت و ملت ونزوئلا با مردم ایران در شهادت سپهبد سلیمانی، گفت: شهادت سپهبد سلیمانی باعث تأسف عمیق و عصبانیت ملت ایران از جنایت آمریکا و موجب ناراحتی دولت‌ها و ملت‌های آزاده و مستقل در جهان شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه مردم ایران و ونزوئلا به هم علاقمند بوده و همکاری و دوستی دو دولت باید بیش از پیش گسترش پیدا کند، گفت: جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های گوناگون بین‌المللی و در مسیر مقاومت در برابر فشارهای آمریکا با همه توان در کنار دولت و ملت ونزوئلا خواهد بود.

«خورخه آرر آسا» وزیر امور خارجه ونزوئلا نیز در این دیدار با ابراز تسلیت، همدردی و همبستگی دولت و ملت ونزوئلا با مردم ایران بخاطر شهادت سپهبد سلیمانی در اقدام تروریستی آمریکا گفت: مطمئناً دولت‌ها و ملت‌های مستقل در برابر فشارها و توطئه دشمنان ایستادگی کرده و از منافع خود دفاع می‌کند.

وزیر امور خارجه ونزوئلا با تقدیر از مناسبات همه جانبه و حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از ونزوئلا خواستار گسترش مناسبات و همکاری‌های تهران – کاراکاس و برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور در راستای توسعه روابط تجاری، اقتصادی و همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله انرژی و داروسازی و امور زیرساختی شد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۸۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت همکاری قوای مسلح ایران و می‌توان صلح و ثبات را برای منطقه به ارمغان آورد/ عاصم منیر: مرزهای دو کشور صلح و دوستی است

ژنرال "سید عاصم منیر" فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار دکتر سید ابراهیم رئیسی رفت.

بحث طرفین در درجه اول بر موضوعات مورد علاقه متقابل، به‌ویژه صلح منطقه‌‌ای، ثبات و امنیت مرزی متمرکز بود.

هر دو طرف بر ضرورت تقویت همکاری‌های دوجانبه و در عین حال تلاش مشترک برای ثبات منطقه‌ای و شکوفایی اقتصادی توافق کردند.

دکتر سید ابراهیم رئیسی نیز تاکید کرد: ایران و پاکستان با تقویت همکاری‌های فیمابین قوای مسلح می‌توانند صلح و ثبات را برای دو ملت و منطقه به ارمغان آورند.

فرمانده ارتش پاکستان مرزهای ایران و پاکستان را "مرز صلح و دوستی" توصیف کرد و بر لزوم بهبود هماهنگی در طول مرزهای مشترک برای جلوگیری از به خطر انداختن روابط دیرینه و برادرانه دو کشور همسایه توسط تروریست‌ها تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • نمایش جدید آمریکا درباره غزه: تعیین نماینده ویژه!
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • وزیر امور خارجه ونزوئلا: ایران همواره حامی حق جهان است
  • پروژه «اومااویا» سریلانکا، نماد توان صادرات خدمات فنی - مهندسی ایران
  • افزایش همکاری‌های ایران و سریلانکا با افتتاح پروژه اومایا
  • مدیریت تعارضات پکن- واشنگتن؛ هدف پکن در میزبانی وزیر امور خارجه آمریکا
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید
  • فروش نفت ونزوئلا با ارز دیجیتالی
  • تقویت همکاری قوای مسلح ایران و می‌توان صلح و ثبات را برای منطقه به ارمغان آورد/ عاصم منیر: مرزهای دو کشور صلح و دوستی است