Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ساسان ممبینی در بازدید از پروژه‌های باغ موزه مشاهیر و موزه منطقه‌ای شیراز، گفت: این پروژه یکی از کلیدی‌ترین و مهم‌ترین و بزرگترین پرژه‌های فرهنگی در سطح استان فارس، منطقه و شاید کشور است و باید همه دستگاه‌های اجرایی و نظارتی از همه ظرفیت‌های فنی، مالی و اعتباری خود استفاده کنند تا این پروژه‌ها تا سال ۱۴۰۰ به بهره برداری رسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: این پروژه‌ها تاثیر بسیاری در گردشگری منطقه و رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال دارد و حداقل انتظار این است که دستگاه‌های متولی از همه توان و امکانات در تحقق این موضوع کمک گیرند.

ممبینی با بیان اینکه دیوان محاسبات نیز آمادگی دارد تا از توان قانونی خود برای راهنمایی، مشورت و استفاده نماید، تصریح کرد: امیدواریم با همکاری همه جانبه و سربلندی برای دستگاه‌های اجرایی استان، این پروژه‌ها در موقع مقرر افتتاح شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی فارس نیز افزود: این پروژه از سال 87 شروع شده است و منابع اعتباری آن همراه با افت و خیز‌های فراوانی روبرو بوده است، اما در سال گذشته و بر طبق ماده ۲۷ به بخش خصوصی واگذار شد که از آن زمان روند قابل قبولی را طی می‌کند.

امیری با بیان اینکه پروژه باغ موزه مشاهیر فارس دارای ۲۰ هزار متر مربع پروژه و ۱۵ هزار متر مربع پارکینگ است گفت: طبق پیش بینی‌های صورت گرفته اگر روند تکمیل پروژه‌ها به همین سرعت انجام شود، بخشی از آن سال آینده همزمان با یاد روز حافظ در مهر ماه ۹۹ قابل افتتاح است.

او ادامه داد: با افتتاح این طرح‌ها به فضای مجموعه حافظیه اضافه خواهد شد و با خدماتی که در آن به گردشگران و مسافرین داخلی و خارجی داده می‌شود، رضایت مندی بیشتر را در پی دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان فارس با اشاره به اینکه در مجاورت پروژه باغ موزه مشاهیر فارس، پروژه بزرگ دیگری نیز در حال احداث است، گفت: این پروژه نیز از سال ۱۳۸۷ شروع شده است و زیر بنای ساختمان آن بالغ بر ۳۰ هزار متر مربع است که موزه‌ای استاندارد محسوب می‌شود و در حال حاضر هیچ پروژه فرهنگی به این وسعت در کشور وجود ندارد.

امیری اضافه کرد: پروژه دارای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی است و تکمیل آن نیازمند مساعدت سایر دستگاه‌های اجرایی استان است.

او با تاکید بر نقش مهم این پروژه‌ها در رونق میراث فرهنگی و گردشگری ادامه داد: قطعا نمایش اشیا کاوش شده در طول سالیان متمادی از بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی برای گردشگران داخلی و خارجی جذابیت فراوان دارد و افتتاح این موزه تاثیر به سزایی در افزایش مدت سفر آن‌ها خواهدداشت.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان فارس با برشمردن اهمیت این پروژه در مجاورت حافظیه در رونق اقتصاد گردشگری، مساعدت بیشتر همه متولیان امر را برای اتمام پروژه تا پایان سال ۱۳۹۹ خواستار شد.
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مساعدت مالی دستگاه های اجرایی میراث فرهنگی و گردشگری دیوان محاسبات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۹۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی روند عملیات اجرایی و میزان پیشرفت پروژه‌های امور آب و فاضلاب سلماس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،فرماندار سلماس در این جلسه با قدردانی از اقدامات و فعالیت‌های جهادی امور آب و فاضلاب با وجود چالش‌های موجود، بر پیگیری و رفع مشکلات مالی پروژه‌ها و تعریف پروژه‌های جدید در راستای محرومیت زدایی از طریق منابع مالی کمیته برنامه‌ریزی شهرستان تاکید کرد.

مدیرامور آب و فاضلاب سلماس نیز در این جلسه گزارشی از وضعیت پروژه‌های دردست اجرا و برنامه‌های پیش بینی شده برای آینده در حوزه تامینآب شرب شهر و روستا‌های شهرستان ارائه کرد.

دیگر خبرها

  • اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران
  • بررسی روند عملیات اجرایی و میزان پیشرفت پروژه‌های امور آب و فاضلاب سلماس
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • حذف سفر از سبد خانوار صحت ندارد/ اتفاقاً حال مردم خوب است و بیشتر هم سفر می‌روند
  • هویت ملی در هر حوزه‌ای ثبت جهانی شود
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • تشکر از صداوسیما برای سریال «نون‌خ» / موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر
  • مأموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است
  • ورود مدعی العموم به موضوع زباله، چالش بزرگ محیط زیست رامسر