Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه اجتماعی ــ معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: فعالیت مراکز افق بقاع متبرکه خراسان‌رضوی در راستای جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی برای سیل‌زدگان استان‌های کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان ادامه دارد.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت‌الاسلام جمال ایزدی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی بیان کرد: بقاع متبرکه در گذشته مراکزی به نام مرکز فرهنگی، قرآنی داشتند که فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی بقعه توسط این مراکز انجام می‌شد، در یک سال اخیر این مرکز به مرکز افق یعنی مرکز اجتماعی، فرهنگی و قرآنی ارتقا پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اظهار کرد: فعالیت‌های قابل توجهی توسط مرکز افق انجام شده است و روز به روز رونق بیشتری به خصوص در امور اجتماعی پیدا می کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی مساعدت به نیازمندان جامعه در قالب تهیه بسته‌های موادغذایی شامل برنج، روغن، حبوبات، گوشت و... را یکی از اقدامات مرکز افق عنوان کرد و افزود: تاکنون هزار و ۱۴۰ بسته غذایی به ارزش یک میلیارد و ۷۱۲ میلیون ریال به نیازمندان همجوار بقاع متبرکه توزیع شده است.

ایزدی اظهار کرد: این بسته‌های غذایی توسط مرکز افق بقاع متبرکه شهرستان‌های بجستان، جغتای، خلیل آباد، داورزن، درگز، رشتخوار، سبزوار، طرقبه، قوچان، کاشمر، گناباد و نیشابور تهیه شده است.

وی افزود: یکی دیگر از فعالیت‌های اجتماعی مراکز افق، آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد بود که این اقدام طی دو مرحله در ماه های اخیر با همکاری ستاد دیه و اداره کل زندان‌های استان صورت گرفته است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تصریح کرد: مراکز افق بقاع متبرکه در خصوص جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی برای سیل‌زدگان نیز همکاری فعالی داشته‌اند و این فعالیت‌ها در خصوص کمک به سیل‌زدگان استان‌های کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان ادامه دارد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی اجتماعی بقاع متبرکه سیل زدگان کمک نقدی غیرنقدی فعالیت های فرهنگی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۹۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌های مرکز مشاوره پلیس ایلام

فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به اینکه بیش از ۱۴ هزار و ۷۴۷ پرونده قضائی به دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری‌های سطح استان ارجاع شده است گفت: بیش از ۷۸ درصد از پرونده‌های ارجاعی به مراکز مشاوره پلیس استان منجر به مصالحه شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام و به نقل از خبرگزاری پلیس، سردار جمال سلمانی اظهار کرد: مراکز مشاوره پلیس در عرصه کاهش آسیب‌ها و جرایم اجتماعی و افزایش سطح امنیت روانی در جامعه گام‌های مؤثری برداشته‌اند.

وی افزود: با پای کار آمدن سازمان‌های حمایتی، و دخیل در حوزه آسیب‌های اجتماعی و بهره‌گیری از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی می‌توان به صورت گسترده و علمی در حوزه شناسایی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی ورود کرد.

فرمانده انتظامی استان ایلام اضافه کرد: با همت و پشتکار مشاوران و مددکاران اجتماعی فرماندهی انتظامی استان، تعداد ۱۱ هزار و ۲۸۹ پرونده ضمن صلح و سازش از چرخه کار قضائی خارج شده است.

سلمانی با بیان اینکه ۷۸ درصد از پرونده‌های ارجاع شده به مراکز مشاوره منجر به صلح و سازش شده است، اضافه کرد: مراکز مشاوره پلیس در راستای رویکرد جامعه محوری پلیس راه‌اندازی شده‌اند.

وی تاکید کرد: اگر با رویکرد فرهنگی و آموزشی مسائل و معضلات اجتماعی حل و فصل شود بار انتظامی در جامعه نیز کاهش خواهد یافت.

فرمانده انتظامی استان ایلام افزود: شهروندان می‌توانند با شماره گیری شماره ۰۹۶۵۸۰ ضمن ارتباط با کارشناسان مرکز مشاوره از خدمات مشاوره روان‌شناختی، خانوادگی، ازدواج، تربیتی، فردی، تحصیلی، شغلی، گزینش و استخدام، بهره‌مند شوند.

کد خبر 751140

دیگر خبرها

  • اخذ سند مالکیت امامزاده بی‌بی خدیجه خاتون(ع) شهرستان میبد
  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌های مرکز مشاوره پلیس ایلام
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • تشدید نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده در مازندران
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده 
  • ۲۲ مرکز مهر در مازندران فعالیت می کند
  • ارسال سند محتوایی ۲۰ برنامه‌ آستان قدس رضوی برای عتبات
  • برگزاری مراسم ویژه شهادت امام جعفرصادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • ۳۰۰ بقعه متبرکه استان میزبان عزاداران امام جعفر صادق (ع)