Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رضا کیانیان در تازه‌ترین حضور خود در تئاتر با بازی و طراحی صحنه نمایش «دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد» به تالار وحدت می‌رود.

این بازیگر آخرین بار در سال ۹۳ با بازی در نمایش «مردی برای تمام فصول» کار بهمن فرمان آرا در تالار وحدت روی صحنه رفت و حالا با نمایش «دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد» با کارگردانی هادی مرزبان حضوری دوباره بر صحنه این تالار خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته این حضور تنها به ایفای نقش خلاصه  نمی‌شود و او با این نمایش، به عرصه طراحی صحنه هم باز می‌گردد.

کیانیان که همواره در کنار بازیگری در هنرهای تجسمی هم فعال بوده و تاکنون چند نمایشگاه عکاسی و دست‌ساخته‌های چوبی برگزار کرده، در حوزه طراحی صحنه و لباس نیز صاحب چندین تجربه است.

او که دانش‌آموخته رشته تئاتر از دانشکده هنرهای زیباست، از دوره دانشجویی‌اش در زمینه طراحی صحنه و لباس نیز فعالیت داشته است. طراحی صحنه و لباس فیلم‌هایی مانند «ایلیا نقاش جوان» کار ابوالحسن داودی، «ارثیه بی بی» با کارگردانی اصغر هاشمی، «درد مشترک» ساخته یاسمین ملک‌نصر و ... از جمله فعالیت‌های او در این زمینه ست.    

کیانیان در تئاتر نیز طراحی صحنه و لباس نمایش‌های «نیلوفرآبی» و «کمدی شب سیزدهم» را انجام داده است که هر دو با کارگردانی حمید امجد اجرا شده‌اند. «نیلوفر آبی» سال ۷۷ به عنوان اولین نمایش تالار سایه مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفت و اجرای آن در جشنواره تئاتر فجر، جایزه بهترین طراحی صحنه و لباس را برای کیانیان به همراه داشت. او دو سال بعد یعنی در سال ۷۹ هم طراحی صحنه «کمدی شب سیزدهم»، دیگر نمایش امجد را انجام داد که این نمایش در تالار اصلی تئاترشهر روی صحنه رفت.

رضا کیانیان سال ۹۵ نیز طراحی صحنه نمایش «حرفه‌ای» را انجام داد که با بازی و کارگردانی خودش روی صحنه رفت و حالا با طراحی صحنه نمایش «دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد» حضوری دوباره در عرصه طراحی صحنه دارد.

این بازیگر پیش‌تر با بازی در نمایش‌های «یک روز خاطره‌انگیز از زندگی دانشمند بزرگ وو»، «یادگار سال‌های شن» هر دو به کارگردانی علی رفیعی، «ازدواج آقای می‌سی‌سی‌پی» کار زنده‌یاد حمید سمندریان و «مردی برای تمام فصول» به کارگردانی بهمن فرمان آرا در تالار «وحدت» روی صحنه رفته است.

نمایش «دکتر نون زنش را بیش‌تر از مصدق دوست دارد» که بر اساس داستانی از همین نام از شهرام رحیمیان اجرا می‌شود، بستری عاشقانه و سیاسی دارد.

در خلاصه داستان آن آمده: «اسفندیار و ملک‌تاج از کودکی چنان به هم علاقه‌مند بودند که دقیقه‌ای از یکدیگر جدا نمی‌شدند و عشق آتشین آن دو به ازدواج انجامید. حال در کودتای ۱۳۳۲از اسفندیار (دکتر نون) که از یاران نزدیک و وفادار دکتر مصدق است، خواسته می‌شود مصاحبه‌ای ضد نخست وزیر انجام دهد که با مخالفت او مواجه می‌شود. اسفندیار به زندان می‌افتد و ساواک برای انجام مصاحبه به انواع شکنجه متوسل و هر بار با مقاومت دکتر نون رو برو می‌شود تا اینکه پای ملک‌تاج به میان می‌آید و جدال میان عشق و وفاداری به نخست وزیر آغاز می‌شود.»

هادی مرزبان از ۱۶ سال پیش علاقه‌مند بود نمایشی را بر اساس این داستان روی صحنه بیاورد و سرانجام توانست طلسم اجرای آن را بشکند و حال با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این نمایش هفته اول اسفند امسال در تالار وحدت روی صحنه خواهد رفت. 

۵۷۲۴۵

کد خبر 1344537

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: رضا کیانیان تئاتر بازیگران تئاتر تالار وحدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۰۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بلیت‌فروشی «آن‌ها دروغ می‌گویند» از ظهر امروز

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، پیش‌فروش بلیت‌های نمایش «آن‌ها دروغ می‌گویند» به نویسندگی و کارگردانی سهراب حسینی از ساعت ۱۲ ظهر امروز ۹ اردیبهشت ماه در سایت تیوال به نشانی tiwall.com/p/doroughmigouyand آغاز می‌شود.

هومن برق‌نورد، سارا رسول‌زاده و سهیل مستجابیان بازیگران این نمایش هستند.

حسن مصطفوی تهیه‌کنندگی این اثر را بر عهده دارد و مریم نراقی مجری طرح پروژه است.

طراحی گریم این پروژه بر عهده بهنام معیریان است و ارکستر موسیقی ۱۵ نفره به آهنگسازی بهزاد عبدی بازیگران را همراهی می‌کنند.

«آن‌ها دروغ می‌گویند» روایت زن و مردی جوان است که پس از آشنایی با هم دست به طراحی یک سرقت می‌زنند و در مسیر این کار فجایعی پیش می‌آید.

این نمایش از ۲۷ اردیبهشت در دو سانس ۱۸:۱۵ و ۲۰:۱۵ در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • از فردریک تا بازگشت به خان نخست
  • «اسب قاتلین» ۲ اجرایی شد
  • نمایش «اسب قاتلین» دو اجرایی شد
  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • چرا ژاپنی‌ها به نقاشی «ارواح» علاقه دارند؟
  • مراسم نکوداشت اکبر زنجان‌پور با حضور استادش
  • بازیگران و عوامل «گنجشک مفرغی» معرفی شدند
  • لیلا بلوکات با «خارشتر» به صحنه تئاتر می‌آید
  • آغاز بلیت‌فروشی «آن‌ها دروغ می‌گویند» از ظهر امروز