Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور بیجار روز سه‌شنبه در نشست ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان که به منظور جمع‌بندی اقدامات انجام شده توسط دستگاه‌ها و خسارات وارده در سیلاب اخیر برگزار شد اظهار داشت : نداشتن تلفات جانی در این سیلاب نشان از اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای قابل توجه تمامی دستگاه‌ها بوده است.
وی پیام رهبرمعظم انقلاب را موجب شتاب بخشی خدمات و اقدامات همه دستگاه‌ها و نهادها عنوان کرد و اظهار داشت: حضور مقامات کشوری نشان از توجه ویژه نظام به این استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر مدیریت ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان نیز بیان کرد: در سیلاب اخیر علاوه بر همبستگی تمامی اعضای ستاد مدیریت بحران استان، حضور مقامات کشوری  بویژه پیام رهبری امیدوار کننده و چراغ راه برای ادامه مسیر بود.

عباسعلی ارجمندی گفت: مجموعه خسارات برآورد شده سیلاب اخیر تا کنون سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است که بیشترین خسارت به ترتیب مربوط به بخش‌ راه، مسکن و کشاورزی است. 

وی افزود: همچنین هزارو ۵۴۲ روستا در جنوب سیستان و بلوچستان درگیر سیلاب بودند و تاکنون جمع کل اقلام امدادی که به این استان وارد شده سه هزار و ۹۵۵ تن بوده است.

در این نشست مقرر شد با عنایت به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر تداوم بارندگی‌ها طی روزهای پایانی هفته جاری و هفته آتی و نظر به اینکه در برخی نقاط جنوبی سیستان و بلوچستان شرایط زندگی به حالت عادی بازنگشته است، تمامی اعضای ستاد بحران ضمن آماده باش با به کارگیری تمام امکانات و ماشین آلات و نیروی انسانی خود تمهیدات لازم را برای مقابله با هرگونه حادثه احتمالی اتخاذ کنند.

* ایرنا

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۰۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ستاد مدیریت بحران در سازمان امور عشایر

   به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، شایان نادری، رئیس سازمان امور عشایر ایران با اعلام این خبر گفت: با تشکیل این ستاد از طرق مختلف هشدار‌های هواشناسی به عشایر اطلاع‌رسانی شد و خوشبختانه تاکنون گزارشی مبنی بر خسارت و تلفات جانی به عشایر، دریافت نکرده‌ایم.

نادری گفت: خوشبختانه سیل، تلفات جانی به جامعه عشایری کشور وارد نکرده است اما بارندگی و سیل به زیرساخت‌های مناطق عشایری از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد کرده است.

وی ادامه داد: بخشی از خسارت‌ها به چادرها، وسایل زندگی و معیشت، دام و احشام عشایر وارد شده که برآورد میزان این خسارت‌ها در حال انجام است.

رئیس سازمان امور عشایر ایران اافزود: بیشترین خسارت وارده به زیرساخت‌ها به ویژه ایل‌راه‌ها و راه‌های عشایری به دلیل نداشتن ابنیه فنی است.

وی اضافه کرد: در ارزیابی اولیه، بارندگی‌های سیل‌آسا در یک ماه اخیر  ۵ هزارو ۶۰۰ کیلومتر از ایل‌راه‌ها و راه‌های عشایری را تخریب و دچار آسیب کرده که نیاز به تخصیص اعتبار برای مرمت، بهسازی و بازگشایی فوری دارند.

نادری گفت: برآورد اولیه میزان خسارت به راه‌های عشایری و زندگی و معیشت آنان ۵۰۰ میلیارد تومان است که در صورت تقویت اعتبارات راه‌های عشایری و احداث ابنیه فنی، این خسارت‌ها به حداقل می‌رسد.

وی اظهار کرد: احداث سرپناه‌های ایمن در مناطق عشایری در سال جاری در دستور کار سازمان است که با اجرای این سکوها، چادر‌های عشایر در مخاطراتی همچون سیل آسیب و خسارت کمتری می‌بینند.

دیگر خبرها

  • سیلاب پاکدشت در مسیل رودخانه هدایت شد
  • نجات ۴۳ هزار زن باردار در مناطق درگیر سیل بلوچستان
  • رفع تنش آب درجنوب سیستان وبلوچستان به مدت چهارسال
  • کمبود آب این استان بزرگ و کم آب تا ۴ سال آینده رفع می‌شود
  • وعده سخنگوی صنعت آب برای سیستان و بلوچستان/سدها لبریز شدند
  • شبکه آب ۲۸ روستای سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان متصل شد
  • کمبود آب بلوچستان تا ۴ سال آینده رفع می شود
  • تشکیل ستاد مدیریت بحران در سازمان امور عشایر
  • (ویدئو) نقش سد‌ها در کنترل سیل اخیر سیستان بلوچستان
  • ساخت سد کهیر از زیر آب رفتن کنارک و ۳۰ روستا جلوگیری کرد