Web Analytics Made Easy - Statcounter

در فضای مجازی و استقبال بی‌سابقه از این مسأله که باعث شد در کمتر از نیم‌ساعت بیش از پنج هزار قطعه بلیت به فروش برسد

خبرگزاری فارس ـ گروه سینما: هفته گذشته جشنواره فیلم فجر محلی برای سوء استفاده کنندگان شده بود. محلی که برخی هنرمندان با اعلام تحریم به شکل‌های مختلف آن را از رسمیت بیاندازند! اما در این میان استقبال کم‌نظیر مخاطبان از پیش‌فروش بلیت‌های سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر موجب شد همه نقشه‌های تحریم‌کنندگان را نقش بر آب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با آغاز پیش فروش بلیت‌ها، ظرفیت اکثر سینماها در نیم ساعت پر شد و ۸۰ هزار بلیت در کمتر از یک ساعت به فروش رفت، موضوعی که علاوه بر دبیرخانه جشنواره فیلم فجر، کاربران شبکه‌های اجتماعی را هم تحت‌تأثیر قرار داد و مخالفان و موافقان جشنواره در این فضا نظرات خود را در این مورد بیان کردند.

ابراهیم داروغه‌زاده دبیر جشنواره فیلم فجر در توئیتی نوشت: فروش بلیط‌های مردمی جشنواره فیلم فجر در کمتر از نیم ساعت نشان از پیوند عمیق مردم با سینمای ایران دارد.

یک کاربر شبکه اجتماعی توئیتر در این باره نوشت: زودتر جشنواره را تحریم می‌کردید که اینقدر استقبال نمی‌شد. کاربر دیگری با نام آرش نوشت: «ملت غیور نمی‌دونن سیستم بلیت فروشی جشنواره فجر رو فحش بدن یا شهاب حسینی رو! گویا همه جنگ و دعوای تحریم جشنواره برای این بود که بلیطهای بیشتر و آسونتری گیرشون بیاد!» یک کاربر دیگر نوشت: «تحریم جشنواره اینجوریه که الان یه آدم‌هایی که تا حالا جشنواره نمی‌رفتن هم ممکنه وسوسه شده باشن بلیت بخرن!»

عصبانیت از این استقبال کم‌سابقه در میان بعضی دیگر از کاربران به وضوح دیده می‌شود. به عنوان نمونه، رودابه نوشت: «مردم واقعا رفتید یه حماسه آفریدید یا کار ارزشی‌هاست؟ مردم تو رو خدا پاسخگو باشید.» سپاس ریوندی هم نوشته: «ولی به نظر من شما که می‌روید جشنواره واقعا مغبون می‌شوید!»

کاربران زیادی هم از این فروش بالا استقبال کردند که خود اهالی جشنواره از جمله آنها بودند. محمدحسین پورفاضلی دبیر بخش تجلی اراده ملی جشنواره یکی از دست‌اندرکاران جشنواره در توئیتی نوشت: «خواستم بگم هر چی بلیت پیش‌فروش بوده یا تموم شده یا تعداد اندکی ازش مونده! الان اینا که بلیت خریدن اسمشون مزدور نیست بلکه مردم هستند.»

شراره داوودی خبرنگار هم نوشت: «یه سری هم بودن تحریم جشنواره فجر رو می خواستن ترند کنند. کجای مجلس نشستن الان؟ می‌خوام «حرکت مردم» رو بکوبم تو صورتشون!»

ایزد مهرآفرین فعال فرهنگی معتقد است: «به نظرم فروش رفتن نود درصد بلیت‌های جشنواره فیلم فجر در کمتر از نیم ساعت خودش یه رکورده. هنرمندان انصرافی بهتره درک خودشون رو از مردم و مخاطب کمی بالاتر ببرند.»

یک کاربر دیگر هم نوشته: در فاصله بسیار بعید میان برخی سلبریتی‌های از خود متشکر و مردم همین بس که مردم در کمتر از یک ساعت اکثر بلیت‌های جشنواره را خریدند و سلبریتی‌ها اقدام به تحریم جشنواره فجر کردند.کاش مردم بیشتر قدر خودشان را بدانند و...

این واکنش‌ها نشان‌دهنده مواجهه‌مجازی سخت بین مخالفان و موافقان حضور در جشنواره فیلم فجر است و البته برنده واقعی در این میان مردمی هستند که برای دیدن فیلم‌های محبوب‌شان به جشنواره می‌آیند و فیلمسازانی که آثارشان را برای اولین بار برای مخاطبان سینما دوست نمایش می‌دهند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فضای مجازی تحریم سینما بلیت فروشی فیلم فجر توئیتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۰۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حراج نفت ایران به قیمت مال‌دزدی است؟

جعفرزاده ایمن‌آبادی از قیمت پایین فروش نفت ایران انتقاد کرد و گفت: وقتی روسیه تا ۶۰ دلار معاف است، ما چگونه می‌توانیم زیر قیمت ۶۰ دلار او نفت بدهیم؟

 

به گزارش اقتصاد ۱۰۰ ، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده ادوار مجلس، با اشاره به درآمد نفتی کشور گفت: اگر بخواهم واضح به شما بگویم ما الان نفت نمی‌فروشیم، خیلی عذرمی‌خواهم، اما با این قیمت برای فروش نفت مثل این است که مال دزدی را به حراج گذاشته باشیم. این اسمش نفت فروشی نیست.

وی ادامه داد: من ریز فروش نفت در چند سال اخیر را دارم از سال ۱۴۰۰ به بعد ۲۲ میلیارد دلار درآمد نفتی داشته‌ایم که حداقل و کف آن باید بالای ۴۰ میلیارد دلار می‌بود یعنی ما در چند مرحله برای فروش نفت تخفیف می‌دهیم. اسم این نفت فروشی نیست.

جعفرزاده ایمن آبادی تاکید کرد: بنده آمار دقیق را نیز دارم، اینکه می‌گویند ما ۹ درصد فروش نفت به چین را به آقازاده‌ها می‌دهیم و همینطور کشتی ما توسط تجار عرب بررسی می‌شود، این‌ها اصلا حقیقت ندارد و اینچنین نیست. وقتی روسیه تا ۶۰ دلار معاف است، ما چگونه می‌توانیم زیر قیمت ۶۰ دلار او نفت بدهیم؟

دیگر خبرها

  • چرا باید از شکستن حکم اعدام بابک زنجانی استقبال کنیم؟
  • استقبال خوانندگان از کتاب پر فروش ترگل
  • ۳ رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران اضافه شد
  • حراج نفت ایران به قیمت مال‌دزدی است؟
  • فروش بلیت قطارهای فوق العاده مشهد از امروز
  • آغاز فروش بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد
  • فروش بلیت قطار‌های فوق‌العاده مشهد از فردا ساعت ۹ صبح
  • واکنش باشگاه پرسپولیس به یک شایعه
  • اطلاعیه باشگاه پرسپولیس درباره یک شایعه
  • اطلاعیه باشگاه پرسپولیس درباره بلیت فروشی