Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-28@12:01:20 GMT

برهم صالح با ترامپ دیدار نکند

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۱۰۷۷۰

برهم صالح با ترامپ دیدار نکند

پارلمان عراق از مسؤولان این کشور خواست در کنفرانس اقتصادی داووس از دیدار با مسؤولان آمریکایی خودداری کنند.

قدس آنلاین: حسن الکعبی، معاون اول رئیس پارلمان عراق در بیانیه‌ای اظهار کرد: همسو با تصمیم پارلمان برای اخراج نیروهای بیگانه از خاک عراق و در راستای مخالفت با نقض حاکمیت این کشور، از مسؤولان عراقی که در نشست‌های داووس حضور دارند، می‌خواهیم مسؤولان دولت آمریکا و در راس آنها دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور و مایک پامپئو، وزیر خارجه آن را تحریم کنند و با آنها هرگز دیدار نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الکعبی در ادامه این موضعگیری را پاسخ سیاسی روشنی همسو با خشم مردم عراق از نقض حاکمیت و امنیت کشورشان از سوی آمریکا دانست و تاکید کرد: پارلمان عراق به تقویت روابط خود با کشورهای شرکت‌کننده در نشست‌ داووس و بهره‌مندی از امکانات اقتصادی و تجاری و تکنولوژی‌های آنها برای بازسازی عراق تمایل دارد اما نقش آمریکا در عراق به منزله نقض توافق بین‌المللی برای حفظ حاکمیت، استقلال و ثبات عراق است و این امر به پاسخ جدی نیاز دارد.

همچنین حسن سالم، نماینده فراکسیون صادقون در پارلمان عراق  در بیانیه‌ای از برهم صالح، رئیس جمهور این کشور خواست در راستای احترام به خون شهدا و اصل حاکمیت عراق، از دیدار با ترامپ جنایتکار و یا هر مسؤول آمریکایی در کنفرانس داووس خودداری کند.

از سوی دیگر عالیه نصیف، دیگر نماینده این پارلمان نیز در بیانیه‌ای همین درخواست را از برهم صالح داشت و تأکید کرد: صالح فرصت خوبی برای ثبت یک موضعگیری ملی در قبال مردم خود دارد.

این در حالی است که کاخ سفید اعلام کرده است، رئیس‌جمهوری آمریکا در حاشیه اجلاس داووس دو نشست جداگانه با برهم صالح و نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق خواهد داشت.

پارلمان عراق پنجم ماه جاری میلادی با اکثریت آراء طرحی برای توقف حضور نیروهای بیگانه در عراق پس از حمله آمریکا به پایگاه‌های حشد شعبی و ترور فرماندان نظامی این کشور و ایران را تصویب کرد.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: پارلمان عراق برهم صالح اجلاس داووس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۰۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس باید همین امشب از توخل عذرخواهی کند!

به گزارش "ورزش سه"، اولی هوینس، رئیس افتخاری باشگاه بایرن مونیخ، روز جمعه در یک رویداد از توماس توخل، سرمربی مونیخ، انتقاد کرد و توخل را متهم کرد که نمی‌تواند یا نمی‌خواهد هیچ بازیکنی را پرورش دهد!

توخل که در پایان فصل بایرن را ترک می‌کند، قبل از بازی با فرانکفورت در گفتگو با اسکای به این جملات انتقادی واکنش تندی نشان داد. حالا دتمار هامان، کارشناس اسکای اسپورت، این سوال را مطرح کرده که اگر هوینس فورا عذرخواهی نکند، در بایرن چه اتفاقی می‌افتد!

هامان در برنامه اسکای با نام «تمام بازی‌ها، تمام گل‌ها» درباره نقش هوینس در بایرن و مشکل توخل گفت: "این یک کنایه است. او به وضوح مخالف است. قبل از توخل هیچکس پاولوویچ را نمی‌شناخت. او اکنون 20 بازی کرده و به تیم ملی دعوت شده است. اگر هوینس سعی نکند در نیم ساعت یا ساعت آینده این اشتباه را اصلاح کند، تعجب می‌کنم. اگر این اتفاق نیفتد، نمی‌دانم بعداً در باشگاه چه اتفاقی خواهد افتاد. این روی تمرکز توخل برای بازی مقابل رئال مادرید تأثیر می‌گذارد. اگر هوینس سعی نکند این موضوع را روشن کند یا عذرخواهی نکند، بسیار متعجب خواهم شد."

هوینس روز جمعه گفته بود: "ما می‌خواهیم مربی‌ای داشته باشیم که باعث پیشرفت یکایک بازیکنان شود. من شخصاً با توماس توخل مشکلی ندارم. چند باری با هم شام خورده‌ایم، شب‌های خوبی با هم داشتیم و همه چیز عالی بود. اما او نگرش دیگری دارد!  او باید باعث پیشرفت پاولوویچ شود. اگر اوضاع بیشتر از این پیش نرود، ما بازیکن می‌خریم!"

توخل امشب در گفتگو با اسکای به این موضوع واکنش نشان داد: "این بسیار دور از واقعیت است، من حتی نمی‌دانم چگونه به آن پاسخ دهم! اگر ما چیزی را در 15 سال گذشته ثابت کرده‌ باشیم، این است که بازیکنان جوان -به خصوص بازیکنان‌ آکادمی- همیشه در تمرینات کنار ما جای دارند و در صورت عملکرد مثبت، همیشه در زمین جایگاهی دارند. و به هر حال، ما اکنون این را ثابت کرده‌ایم! این موضوع را درک نمی‌کنم. من آن را کاملا بی‌اساس می‌دانم!"

هامان در پایان صحبت‌هایش گفت: "هوینس باید به نحوی آن را روشن یا درست کند. نمی‌تواند همینطور بماند. این همکاری نیست. این صحبت‌ها دور از ادب است. اولی هوینس باید در باشگاه یک الگو باشد. امیدوارم به خاطر بایرن، او امشب دست بکار شود و اوضاع را درست کند. شما نمی‌توانید و نباید آن را به همان شکلی که الان هست رها کنید."

دیگر خبرها

  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • عراق قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • عراق قانون مجازات همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • رئیس باید همین امشب از توخل عذرخواهی کند!
  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • باکو: اروپا در امور داخلی جمهوری آذربایجان دخالت نکند
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند