Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از انتخاب، شهاب‌الدین بی‌مقدار نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در دوره دهم مجلس شورای اسلامی در ارتباط با تصویب ماده ۳۳ لایحه مالیات بر ارزش افزده سازمان امور مالیاتی، بابت خروج هر مسافر ایرانی از کشور گفت: «در این ماده، اخذ مالیات، افزون بر عوارض خروج از کشور است اما تا کنون مقدار دقیق آن مشخص نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی در ادامه تصریح کرد: «این ماده از لایحه مالیات بر ارزش افزوده، در راستای طرح جداسازی و مستقل کردن بودجه کشور از در آمدهای نفتی با توسل به مالیات انجام می‌گیرد. واقعیت این است که برای تامین بودجه کشور راهی جز توسل به اخذ مالیات باقی نمانده است.»

این نماینده مجلس در ادامه تاکید کرد: «میزان مالیات اخذ شده تا کنون مشخص نشده است اما احتمالا مالیات بر ارزش افزوده در کنار عوارض خروج از کشور از مسافرانی که قصد سفر خارجی دارند اخذ می‌شود اما آن‌گونه که در جزئیات لایحه مطرح شده، برخی معافیت‌ها برای دانشجویان، زائران و... در نظر گرفته شده است.»

بیشتر بخوانید: مسافران ایرانی برای خروج از کشور باید مالیات بدهند | سازوکار اخذ مالیات خروج از کشور تعیین شد

وی افزود: «این امکان وجود دارد که اخذ مالیات از بلیط مسافران کسر شود و احتمالا برای کشورهایی خاص همانند عراق معافیت‌هایی در نظر گرفته شود.»

کد خبر 479741 برچسب‌ها مالیات مجلس شورای اسلامی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مالیات مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۱۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد

قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور در جلسه هم اندیشی با منتخبان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی در شیراز اظهار کرد: با توجه به اینکه هر ساله به تعداد مددجویان بهزیستی به خاطر تصادفات اضافه می‌شود لازم است مجلس شورای اسلامی در افزایش بودجه این سازمان برای خدمات رسانی بهتر به مددجویان همتی مضاعف داشته باشد.

او گفت: در حال حاضر در کشور ۱۴۸ هزار نفر در نوبت دریافت حق پرستاری معلولان تحت پوشش بهزیستی هستند که لازم است مجلس برای رفع این مشکل هم مساعدت داشته باشد. 

منتخبان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی در جلسه هم اندیشی با رئیس سازمان بهزیستی کشور در شیراز، بررسی و رفع مشکلات بهزیستی را خواستار شدند. 

در این جلسه نمایندگان فعلی و منتخبان مجلس دوازدهم مشکلاتی، چون کم بودن خدمات به مددجویان از جمله مبلغ حق مددکاری، حق پرستاری، خدمات درمانی و پزشکی را مطرح کردند و خواهان برگزاری جلسات ویژه برای ارائه طرح‌های مورد نیاز برای کمک به بهزیستی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • کنایه سنگین همتی به سخنان قالیباف: زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • مسافران ایستگاه مترو میرزای شیرازی در پیچ و خم خروج از مترو + تصاویر
  • مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • وقتی دولت و بذرپاش ابلاغیه رهبری را دور می‎زنند
  • کارنامه ۴ساله مجلس یازدهم؛ از جهش تولید مسکن تا واردات خودرو
  • در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی مجلس می‌شوند
  • دولت انگلیس به زودی شماری از پناهجویان را راهی روآندا می‌کند
  • نظارت بر هزینه کرد اعتبارات حق آلایندگی در خوزستان
  • مشکل تامین ارز دارو داریم؛ اما وعده درمان سرطان رایگان می دهند! بودجه 1403 برای تامین دارو چه می گوید؟
  • کاهش ۱۷۰ هزار میلیاردی مالیات با دستکاری دولت و مجلس