Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@11:14:03 GMT

بهره مندی 90روستاهای آذربایجان غربی از آب شرب سالم

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۱۱۷۷۶

بهره مندی 90روستاهای آذربایجان غربی از آب شرب سالم

سرپرست شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی گفت: طرح‌های آبرسانی به 49 روستای آذربایجان‌غربی در هفته دولت به بهره برداری رسید و امسال 90 روستای استان از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردارشده است.

علیرضا رضوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه با بیان اینکه برای اجرای پروژه‌های آبرسانی به روستاهای استان 268 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، اظهار کرد: از این تعداد، عملیات آبرسانی به 49 روستا به اتمام رسیده و بهره برداری از آن‌ها در هفته دولت سال جاری آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: عملیات اجرایی طرح‌های آبرسانی به 41 روستای دیگر نیز در مراحل پایانی قرار دارد و همزمان با ایام الله دهه مبارکه فجر افتتاح و بهره برداری از آن‌ها آغاز خواهد شد.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی تصریح کرد: با بهره برداری از این طرح‌ها، آب شرب سالم و بهداشتی 14هزار و 899 خانوار با 57 هزار و 327 نفر جمعیت در سال جاری تامین شده است.

وی با اعلام اینکه از تعداد کل ۲ هزار و 838 روستای استان، ۲ هزار و 395 روستا دارای تاسیسات آبرسانی هستند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها دو درصد از جمعیت روستایی آذربایجان‌غربی فاقد شبکه آب شرب بوده که برای تامین آب آشامیدنی مورد نیاز این روستاها نیز برنامه ریزی‌های لازم انجام شده است.

انتهای خبر/61022/

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان غربی روستا آب شرب فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۱۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات اجرایی آبرسانی به مجتمع ۱۶ روستایی دیم قشلاق شهرستان ماکو

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،محمداشرفی با بیان اینکه در اجرای این پروژه بهسازی چشمه، احداث خط انتقال و شبکه توزیع و حفر چاه پیش بینی شده است، اظهار داشت: برای اجرا و اتمام این پروژه ۵۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

وی افزود: با اتمام و بهره برداری از این پروژه، یک هزار و ۴۴۹ خانوار روستایی با ۵ هزار و ۷۶۹ نفر جمعیت از آب آشامیدنی سالم بهداشتی و پایدار برخوردار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با اعلام اینکه آبرسانی به مجتمع هاسون شهرستان ماکو نیز در دست اجرا است، افزود: این پروژه در حال حاضر از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

وی اعتبار پیش بینی شده برای این پروژه را ۱۳۰ میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: با بهره برداری از این پروژه ۱۸۵ خانوار با ۷۱۹ نفر جمعیت از آب شرب سالم بهداشتی و پایدار برخوردار خواهند شد.

دیگر خبرها

  • بهره برداری از طرح آبرسانی روستای گل سفید کیار
  • افتتاح ۴ طرح عمرانی در شهرستان کیار
  • بررسی طرحهای اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر های تکاب و سلماس
  • بهره مندی هشتاد درصدی جمعیت روستایی ارومیه از شبکه آب و فاضلاب
  • ثبت بیش از ۷۰ هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح آبرسانی شهر میبد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح عمرانی آبرسانی شهر میبد
  • پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات اجرایی آبرسانی به مجتمع ۱۶ روستایی دیم قشلاق شهرستان ماکو
  • آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود
  • بهره برداری از مرحله نخست طرح آبرسانی آتیشگاه تا پایان امسال