Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست‌وزیر مستعفی عراق بر لزوم احترام کشورها به حاکمیت و امنیت عراق تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سومریه‌نیوز، عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر مستعفی عراق در دیدار با وزیر دفاع ایتالیا تأکید کرد: ما به روابطمان با ایتالیا افتخار و بر اهمیت ادامه همکاری و حمایت رم از نیروهای امنیتی‌مان تأکید داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی موضع دولت عراق و تصمیم پارلمان را برای اخراج نیروهای خارجی و سیاست این کشور برای برقراری روابط متوزان با جهان شرح داد.

عبدالمهدی بر اهمیت احترام کشورها به حاکمیت، امنیت و ثبات عراق تأکید کرد و گفت: ما می‌خواهیم روابط دوستی و همکاری با تمامی کشورهای همجوار براساس احترام متقابل داشته باشیم.

وزیر دفاع ایتالیا نیز بر حمایت کشورش از امنیت، ثبات و حاکمیت عراق تأکید کرد و گفت: ما در این شرایط حساس در کنار عراق هستیم.

وی گفت: باید اوضاع کنونی منطقه را پشت سر گذاشته و مانع از خطر جنگ شویم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عادل عبدالمهدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۱۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات توافق مهم امنیتی ایران و عراق

به گزارش تابناک، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و مشاور امنیت ملی عراق در دیدارشان در روسیه بر سر روند اجرای توافقنامه امنیتی دو کشور توافق کردند.
 
علی‌اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی که برای شرکت در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ در این شهر روسیه حضور دارد، عصر دیروز (سه‌شنبه) چهارم اردیبهشت ماه با قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
در این دیدار احمدیان و الاعرجی ضمن مرور روند اجرای توافق امنیتی ایران و عراق توافق کردند کمیته‌های فرعی و عالی‌ هر چه‌ زودتر تشکیل جلسه دهد.
 
الاعرجی با راهبردی خواندن روابط عراق با جمهوری اسلامی ایران، بر اجرای مصوبه‌ پارلمان عراق درباره اخراج نیروهای نظامی ائتلاف تأکید کرد.
 
مشاور امنیت ملی عراق، در این ملاقات از نقش جمهوری اسلامی ایران در تامین امنیت منطقه و ایجاد صلح و ثبات در منطقه قدردانی کرد.
 
احمدیان در رأس هیأتی برای شرکت در دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات عالیرتبه مسئول در امور امنیتی و نشست دبیران شورای امنیت ملی کشورهای عضو بریکس در سن‌پترزبورگ حضور دارد و در حاشیه این نشست‌ها نیز با تعدادی از همتایان خود دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات جاری در منطقه به رایزنی خواهد پرداخت.

دیگر خبرها

  • جزئیات توافق مهم امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)
  • لزوم صدور احکام متناسب با جرم در مورد پرونده‌های مرتبط با حجاب
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب
  • لزوم تحلیل استراتژیک مسئله حجاب و عفاف برای مقابله با بدحجابی/استاد قانون‌گریز راه به‌جایی نمی‌برد
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • اهداف سه‌گانه اردوغان از سفر به عراق چه بود؟
  • لزوم آمادگی برای وقوع سیل در استان سمنان
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد