Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@11:27:31 GMT

توسعه حمل و نقل پاک و مقابله با آلودگی در فارس

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۱۲۱۵۰

توسعه حمل و نقل پاک و مقابله با آلودگی در فارس

رحیمی گفت: برای مقابله با آلودگی هوا، لازم است تا پیش از هر اقدامی در توسعه حمل و نقل پاک تلاش شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عنایت الله رحیمی»، امروز (سه‌شنبه ۱ بهمن) در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای شهر شیراز و مقابله با پدیده گرد و غبار، گفت: برای مقابله با آلودگی هوا، لازم است تا پیش از هر اقدامی در توسعه حمل و نقل پاک تلاش شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار فارس افزود: بر همین اساس، خطوط مترو در شهر شیراز همواره مورد توسعه قرار داشته است و اعتبار دولتی نیز در کشور به حمل و نقل پاکی همچون مترو و تراموا اختصاص داده می شود.

وی در بخش دیگری با تاکید بر لزوم از بین بردن و یا کنترل عامل آلودگی هوا، عنوان کرد: برای کاهش آلودگی ناشی از خودروهای شخصی و عمومی، باید انجام معاینه فنی به عنوان یک ضرورت به انجام برسد و برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت برای حفظ هوای پاک به عنوان یک حق عمومی در نظر گرفته و اجرا شود.

رحیمی با ابراز رضایت از ایجاد خطوط قطار شهری در نقاط و مسیرهای شهر شیراز، گفت: با این پیشرفت، سطح دسترسی به برخورداری از حمل و نقل عمومی، پیشرفت مطلوبی کرده است و خط یک مترو به اتمام رسیده است و خط 2 نیز تا پایان سال آینده کار خود را آغاز خواهد کرد.

وی ادامه داد: تردد تاکسی ها به عنوان وسیله حمل و نقل عمومی باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد و ضمن نوسازی تاکسی ها، از آلودگی هوا پیشگیری کرد.

استاندار فارس، پدیده ریزگردها را نیازمند مقابله اصولی در طرح های فرا ملی و ملی دانست و عنوان کرد: برنامه ریزی های محیط زیست فارس در کنترل و کاهش ریزگردها که اغلب در پی خشک شدن تالاب ها، ایجاد می شود، نقش موثری دارد.

در این جلسه همچنین بر توسعه پوشش گیاهی بومی در استان به عنوان عامل بازدارنده از ایجاد ریزگردها، تاکید شد.

پایان پیام/664

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد فعالیت های مسجدی مسجد رویداد ملی فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد طرح ملی فهما پدیده ریزگردها حمل و نقل عمومی استانداری فارس شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۲۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در ساوه کشف شد 

سرهنگ مجتبی جمالی روز دوشنبه اظهار کرد: در ادامه طرح مقابله با قاچاق فرآورده های نفتی، ماموران پلیس استان همدان با اقدامات اطلاعاتی از جابجایی محموله سوخت قاچاقدر یکی از جاده های شهرستان ساوه با یک دستگاه کامیون تانکردار مطلع شده که موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با اشاره به توقیف کامیون مورد نظر در یکی از جاده های شهرستان ساوه افزود: در بازرسی از کامیون توقیفی ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی ساوه ارزش این محموله قاچاق کشف شده را برابر اعلام نظر کارشناسان اقتصادی ۱۲ میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار داشت: در این رابطه یک متهم دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

وی یادآور شد: قاچاق، پدیده شومی است که آسیب های فراوانی به اقتصاد جامعه وارد کرده و مانعی برای رشد تولید است و پلیس با تمام توان با این پدیده مقابله می کند .

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • توصیه‌هایی برای مقابله با بیماری آسم
  • ۳۵ هزار لیتر سوخت قاچاق از یک شرکت در کاشان کشف شد
  • ضرورت مقابله با بیماری زنگ زرد در مزارع گندم دیم کشور
  • ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در ساوه کشف شد 
  • تأمین مالی  ۲ میلیارد دلاری  برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • تأمین مالی حدود ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلج فارس
  • فقط افرادی که در خانواده‌ای سمی بزرگ شده‌اند این ۷ مورد را درک می‌کنند
  • آماده باش تیم‌های عملیاتی نیشکر برای مقابله با آبگرفتگی