Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-26@18:31:16 GMT

توسعه ظرفیت‌های گردشگری کشاورزی در کوهسرخ

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۱۲۱۶۸

توسعه ظرفیت‌های گردشگری کشاورزی در کوهسرخ

رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق ایران و خراسان رضوی گفت: گردشگری کشاورزی منطقه کوهسرخ در شهرستان کاشمر توسعه پیدا خواهد کرد.

به گزارش قدس آنلاین، رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق ایران و خراسان رضوی در جلسه مزیت های چندجانبه گردشگری شهرستان کوهسرخ گفت: همکاری مشترک ‌کمیسیون های گردشگری و کسب و کارهای وابسته درزمینه  اگرو توریسم و جذب گردشگر داخلی و بین المللی ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
علی شریعتی مقدم همچنین بر استفاده بیشتر از ظرفیتهای گردشگری موجود در منطقه کوهسرخ تاکید کرد و توجه به توسعه کشاورزی تجاری از طریق آئین ها، هنر و میراث کشاورزی در مناطق مختلف کشور را خواستارشد. وی با اشاره به طرح تهیه شناسه اقتصادی محصولات دارای مزیت کشور در کمیسیون کشاورزی اتاق ایران، علاوه بر ظرفیتهای توسعه افزود: پیوندهای فرهنگی، هنری، تاریخی آیینی و طبیعی می تواند با ثبت ملی و بین المللی به رونق تولید محصولات کشاورزی و صنایع وابسته بیانجامد. محمدابراهیم لاریجانی مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور نیز با تأکید بر لزوم استفاده بیشتر از ظرفیتهای موجود به آثار گسترده بازدید افراد شاخص بین المللی از منطقه کوهسرخ در خراسان رضوی با دهها میلیون بازدید کننده در فضای مجازی اشاره و از دست اندرکاران این بخش قدردانی کرد. بخش کوهسرخ از توابع شهرستان کاشمر در محدوده جنوب غربی خراسان رضوی است. شهرستان کاشمر سالانه پذیرای جمع زیادی زائر و همچنین گردشگر داخلی و خارجی است. منبع: صداو سیما 

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: گردشگری کشاورزی کوهسرخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۲۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخهشای گردشگری و کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، جلسه راهبری طرح های سرمایه گذاری استان به رياست محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی برگزار شد.

در این جلسه درخواست ها و روند سرمایه‌گذاری در حوزه  کشاورزی و گردشگری استان بررسی و استاندار آذربایجان غربی دستورات لازم جهت تسهیل، روانسازی و تامین امکانات لازم برای این سرمایه‌گذاری را صادر کرد.

استاندار آذربایجان غربی همچنین در این جلسه با اشاره به ظرفیت های منحصر بفرد استان در حوزه گردشگری، وجود 1809 اثر ثبت شده ملی، 5 اثر ثبت جهانی و 53 منطقه نمونه گردشگری، طبیعت بکر و زیبا، آب و هوای مناسب و موقیعت جغرافیایی ویژه، گفت: این ظرفیت ها و پتانسیل ها، آذربایجان غربی را به یکی از مناطق ویژه گردشگری و تاریخی منطقه تبدیل کرده است.

محمدصادق معتمدیان ظرفیت های کشاورزی استان را نیز یادآور شده و اظهار داشت: زمینه های مختلف سرمایه گذاری از جمله تغییر الگوی کشت و احداث باغات با درختان کم آب بر و با ارزش افزوده بالا و همچنین ظرفیت سرمایه گذاری در حوزه فرآوری محصولات کشاورزی، می تواند فرصت های سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران در استان را فراهم کند.

وی در ادامه از اهتمام جدی مدیران استان برای جذب سرمایه گذار و رفع موانع و مشکلات سرمایه گذاری در استان خبر داده و افزود: تلاش می شود ضمن معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری به سرمایه گذاران، روند سرمایه گذاری در استان روانسازی و امکانات مورد نیاز سرمایه گذاران در کمترین زمان تامین شود.

این سرمایه گذار ملی قصد دارد در حوزه کشاورزی و گردشگری آذربایجان‌غربی فعالیت کند و در حال حاضر این شرکت، باغ ۳ هزار هکتاری گردو و پسته را در ماکو احداث کرده که در نوع خود در خاورمیانه بی نظیر است.

 

دیگر خبرها

  • اعتبار ۶ همتی برای توسعه زیرساخت‌های ورزش خراسان رضوی با تحقق مولدسازی
  • تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۶ اردیبهشت
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخشهای گردشگری و کشاورزی
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخهشای گردشگری و کشاورزی
  • آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد
  • مهیا بودن شرایط سرمایه گذاری در خوشاب
  • جهاد کشاورزی نیشابور رتبه نخست ارزیابی عملکرد در خراسان رضوی
  • هویت ملی در هر حوزه‌ای ثبت جهانی شود
  • آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود