Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید احمد رضا خضری روز سه شنبه در مراسم یادبود شهدای دانشگاه تهران در سانحه هوایی اخیر که در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد، ضمن تسلیت این حادثه به خانواده شهدای سانحه، دانشگاهیان و مردم ایران افزود: متأسفانه مدتی است حوادث اندوهبار به‌توالی در کشور رخ داده است که به‌طور خاص شهادت سردار پرافتخار اسلام و ایران سپهبد شهید قاسم سلیمانی،  شهادت جمعی از هم‌وطنان در سانحه هوایی، درگذشت شماری از هم‌وطنان در کرمان و سپس حادثه سیل در برخی از مناطق، کام مردم را تلخ کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خضری با ذکر آیاتی از قرآن کریم و لزوم صبر و تقوای الهی در این گونه حوادث که از نشانه‌های ویژه مومنان است، اظهار داشت: در قرآن کریم آمده که از نشانه‌های مومن، آن است که نه در غم‌ها و مصیبت‌ها، بیش از اندازه محزون می‌شود و نه در شادی‌ها بیش از اندازه شاد. چون همه این مسائل، از مقدّرات امر الهی است و انسان مکلف است برابر تقدیرهای الهی ثابت و استوار بماند.
وی خاطر نشان کرد: شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی، هم‌افزایی بی‌نظیری در کشور ایجاد کرد که در تاریخ کشور کم‌سابقه است، اما شرایط به‌گونه‌ای پیش رفت که سانحه هوایی، به‌عنوان حادثه‌ایی تلخ، کام مردم عزیز و هموطنان ما را تلخ کرد و البته انتظار و توقع آن است که دلایل آن به تفصیل و با دقت مورد بررسی قرار گرفته و از سوی مراجع رسمی با شفافیت اطلاع رسانی شود.
استاد دانشکده الهیات دانشگاه تهران گفت: پس از وقوع این سانحه، هم برخی کشورها با مردم ما همدردی کردند و هم برخی با موج‌سواری بر امواج این سانحه در پی اهداف دیگری بودند. ما از آن‌ها که همدردی واقعی داشتند تشکر می‌کنیم و به آن‌ها که به دنبال اغراض سیاسی از طریق فشار رسانه‌هایشان بودند می‌گوییم که مردم ما ۴۰ سال پس از انقلاب، ماهیت دشمن و دوست را به‌خوبی می‌شناسند و میان آنها تفاوت قائل می‌شوند.
خضری تاکید کرد: ما از این که جمع زیادی از نخبگان دانشگاهی ما در این حادثه تلخ به شهادت رسیده‌اند به‌ اندازه خانواده‌های آنها اندوهگین هستیم چون این‌ها فرزندان ما نیز بودند و این داغ، داغ دانشگاهیان نیز هست؛  اما به استناد آیات قرآن و آموزه‌های اسلامی از هر حادثه‌ای باید درس آموخت و درس‌های این حادثه نیز برای همه است؛ هم مردم ما که صبر و استقامت و بینش بیشتری پیدا می‌کنند و هم مسئولان که لازم است از این رویداد تلخ درس بیاموزند و پس از بررسی دقیق و کارشناسانه حادثه در پی برطرف ساختن مشکلات پس از آن برآیند و با این حادثه‌ها، اهمیت رفع مشکلات و خطاهای فردی،  گروهی یا سیستمی را دریابند و برطرف کنند.
وی افزود: انتظار می‌رود مسئولان مربوط با مدیریت بهتر امور به ویژه فضای رسانه‌ای برای حفظ و تقویت اعتماد ملی و گسترش سرمایه اجتماعی که از وظایف اصلی آنان است، نیز اقدامات مؤثری انجام دهند و همچنان که مسئولان کشور تأکید کرده‌اند مقصران احتمالی این خطا شناسایی و مهم‌تر از آن از خطاهای مشابه در آینده جلوگیری شود تا اعتماد بین‌المللی نسبت به کشور عزیز ما مخدوش نشود و بهانه به دست فرصت‌طلبان بین‌المللی برای تخریب وجهه مطلوب کشور ما نیفتد.
استاد تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه مردم امین انقلاب و کشور هستند و باید به طور شفاف در جریان همه امور باشند، گفت: مردم ما و به طور خاص دانشگاهیان ما، هویت و ماهیت دشمن و دشمنی آن‌ها را می‌شناسند و می‌دانند آن‌ها که کشور را تحریم می‌کنند و حتی از ورود دارو جلوگیری می‌کنند یا دانشگاه‌ها و دانشگاهیان ایرانی را تحریم می‌کنند،  دوست و خیرخواه ما نیستند. طبیعی است که ما و مردم ما به سخنان و رفتار آن‌ها اعتماد نداریم و صف ما از آنها جداست.
خضری از سوی دانشگاه و خانواده دانشگاهیان، مصیبت از دست‌رفتن هم‌وطنان عزیزمان، به‌خصوص دانش‌آموختگان و دانشجویان دانشگاه تهران را به خانواده آن‌ها تسلیت گفت و برای آنان آرزوی صبر و بردباری کرد.

این مراسم با حضور رییس و اعضای هیأت‌ رییسه دانشگاه،  روسای دانشکده‌ها و پردیس‌ها، شهردار تهران و جمعی از مسئولان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، استادان، نمایندگان تشکل‌های دانشجویی و جمعی از دانشجویان برگزار شد، اعضای خانواده برخی از شهدای دانشگاهی این سانحه نیز حضور داشتند.

برچسب‌ها کرمان مسجد دانشگاه تهران قاسم سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان مسجد دانشگاه تهران قاسم سلیمانی کرمان مسجد دانشگاه تهران قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۲۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه ۶ عنوان کتاب جدید درباره حاج قاسم سلیمانی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

انتشارات «مکتب حاج قاسم» با ٦ عنوان اثر جدید، در سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور خواهد داشت.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی بنیاد مکتب حاج قاسم، سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه با حضور صد‌ها ناشر داخلی و خارجی به طور رسمی در محل مصلی تهران آغاز به کار خواهد کرد و انتشارات مکتب حاج قاسم نیز برای سومین سال پیاپی و با عرضه ده‌ها عنوان کتاب و همچنین معرفی شش عنوان اثر تازه منتشرشده، در نمایشگاه کتاب تهران حاضر خواهد شد.

کتاب «باران گرفته است» به قلم «احمد یوسف زاده» ازجمله عناوینی است که امسال برای اولین‌بار در نمایشگاه کتاب تهران تقدیم مخاطبان خواهد شد.

 نویسنده در این کتاب ۲۳۲ صفحه‌ای، با زبانی ساده و صمیمی، از زندگی و آداب و رسوم عشایر گشاده‌دستی می‌نویسد که زیر آسمان روستای «قنات ملک» کرمان و هم‌جواری زادگاه حاج قاسم سلیمانی زندگی می‌کنند و با روایات ناب و دست اول، خواننده را به روز‌های دوران کودکی تا نوجوانی و بالندگی حاج قاسم می‌برد.

«همراه ما بود» از دیگر آثار جدید نشر مکتب حاج قاسم در نمایشگاه سی و پنجم است، کتابی حاوی مجموعه سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان از بیست سال رفاقت و همرزمی با حاج قاسم سلیمانی است که بعد از شهادت ایشان ایراد و توسط «سید حسین مرکبی» گردآوری و ترجمه شده است.

عنوان دیگری که روی میز تازه‌های نشر مکتب حاج قاسم قرار گرفته، کتاب «بچه‌های حبیب» است. 

«نازنین قنبری» تلاش کرده در صفحات این کتاب مجموعه خاطرات رزمندگان گردان‌های اطلاعات عملیات و تخریب لشکر ۴۱ ثارالله از فرمانده شهید حاج قاسم سلیمانی را برای مخاطب روایت کند؛ خاطراتی که یکسوی آن جاذبه فرمانده است و قدرت میدان‌داری‌اش و سوی دیگر شرح روحیه شوخ‌طبع و مهربان و در عین حال سیره عابدانه حاج قاسم سلیمانی.

«این خانه فروشی نیست» نوشته «مهدیه داوودی» کتاب چاپ اولی نشر مکتب حاج قاسم که در نمایشگاه کتاب امسال است.

این کتاب با تصاویر مستند «سعید فرجی»، روایتی از ۸۴ روز مقاومت جانانه مردم شهر «آمرلی» عراق در برابر محاصره ۳۶۰ درجه داعش را به تصویر می‌کشد، مقاومتی که با حضور به موقع سردار سلیمانی و طراحی یک عملیات دقیق و هوشمندانه، به آزادسازی شهر و بیرون راندن اشغالگران داعش انجامید.

«طبقه‌بندی موضوعی سخنرانی‌های شهید سلیمانی» دیگر کتابی است که امسال برای نخستین بار در نمایشگاه کتاب تهران عرضه خواهد شد. 

این کتاب دربرگیرنده مجموعه سخنرانی‌های شهید حاج قاسم سلیمانی است که طبقه‌بندی سخنرانی‌ها بر اساس موضوعات مهم و پرتکرار همچون شهادت و … و میسر نمودن امکان مطالعه برش‌های کوتاهی از یک یا چند سخنرانی درباره موضوعی واحد، این اثر را به یکی از بهترین و جامع‌ترین کتاب‌ها برای شناخت و پژوهش پیرامون شخصیت آن سردار والامقام تبدیل نموده است.

مجموعه دوجلدی «جهت» از دیگر آثاری است که در لیست تازه‌های نشر مکتب حاج قاسم قرار گرفته است.

جلد نخست کتاب به سخنرانی سردار سلیمانی در جمع فرماندهان سپاه؛ به همراه موخره‌ای بر این سخنرانی اختصاص دارد، که درست چندماه پیش از شهادت وی ایراد شده و برای نخستین بار در قالب این کتاب منتشر شده است.

سخنرانی حاج قاسم در جمع ائمه جماعت نیز موضوع جلد دوم کتاب است. 
این سخنرانی با موخره‌ای از «سبحان جدیدساز» تبیین شده است.

دیگر خبرها

  • طرح نور در خراسان شمالی با بهترین شکل انجام شده است
  • توان‌افزایی اساتید درس دفاع مقدس و مقاومت در دانشگاه فردوسی مشهد
  • قهرمانان سرزمین علویان در حماسه خان طومان به دنیا اثبات شدند
  • عرضه ۶ عنوان کتاب جدید درباره حاج قاسم سلیمانی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
  • سانحه جنجالی برای X۵۵؛ کاهش کیفیت و گرانی خودروهای تولید داخل‌ + فیلم
  • مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت شهدای راه قدس
  • عجیب ترین فرمانده جنگ ایران و عراق /جانشین سپاه خرمشهر و دوست نزدیک سردار سلیمانی را بیشتر بشناسید
  • مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر تهران راه‌اندازی می‌شود
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • پیام رهبری به خانواده سردار ترور شده در سوریه