Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@15:03:44 GMT

اعضای کابینه جدید روسیه مشخص شدند

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۱۳۰۷۸

اعضای کابینه جدید روسیه مشخص شدند

فهرست اعضای کابینه نخست‌وزیر جدید روسیه مورد موافقت رئیس‌جمهور این کشور قرار گرفت. ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۱ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز سه‌شنبه فهرست اعضای کابینه «میخائیل میشوستین» نخست‌وزیر جدید این کشور را تأیید و حکم تشکیل کابینه جدید را امضا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کابینه جدید روسیه 9 معاون نخست‌وزیر خواهد داشت که تنها یکی از این 9 معاون در دولت قبلی (دولت دیمیتری مدویدیف) حضور نداشته است. علاوه بر این، برخی وزرای کابینه سابق از جمله وزرای دفاع، امور خارجه و اقتصاد و دارایی در سمت خود ابقا شده‌اند.

میخائیل میشوستین نخست‌وزیر جدی روسیه که پیش از این به‌عنوان رئیس اداره مالیات فدرال روسیه فعالیت می‌کرد، چهارشنبه گذشته در پی استعفای دیمیتری مدویدیف و تمامی اعضای کابینه‌اش، از سوی ولادیمیر پوتین برای تصدی عنوان نخست‌وزیری روسیه نامزد شد.

مجلس دومای روسیه پنج‌شنبه گذشته با 383 رأی مثبت و 41 رأی ممتنع، صلاحیت میخائیل میشوستین برای تصدی سمت نخست‌وزیری را تأیید کرد. در رأی‌گیری مجلس دوما، هیچ‌یک از نمایندگان صلاحیت میخائیل میشوستین برای مقام نخست‌وزیری را رد نکردند. ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه بلافاصله پس از تأیید صلاحیت میشوستین در مجلس دوما، وی را رسماً به عنوان نخست‌وزیر روسیه معرفی کرد.

دیمیتری مدویدیف نخست‌وزیر مستعفی روسیه استعفای دولت خود را اقدامی صحیح  و مطابق با پیشنهادهای رئیس جمهور ولادیمیر پوتین در خصوص اصلاح قانون اساسی  روسیه خوانده است.

قانون اساسی روسیه در مسیر اصلاح؛ تحدید اختیارات رئیس جمهورنخستین نشست شورای امنیت روسیه در ترکیب جدید+ فیلمنخست وزیر سابق روسیه استعفای دولت را امری عادی خواندگزارش|معنای پیشنهاد پوتین برای اصلاح قانون اساسی روسیهتوضیح پوتین درباره برخی اصلاحات در قانون اساسی روسیهمیخائیل میشوستین رسماً نخست‌وزیر روسیه شد

انتهای پیام/.

 

R1535/P/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط ولادیمیر پوتین اخبار "روسیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ولادیمیر پوتین اخبار روسیه ولادیمیر پوتین اخبار روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۳۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «حکیم جفریس» رهبر اقلیت دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید که ایالات متحده باید به حمایت از اوکراین برای جلوگیری از یک جنگ گسترده‌تر ادامه دهد. 

وی در ادامه این ادعا افزود: اگر اوکراین سقوط کند آمریکا به احتمال زیاد نه تنها با پول بلکه با اعزام نیروی نظامی وارد جنگ خواهد شد.

همچنین، وی حزب جمهوری‌خواه را «جناح طرفدار پوتین» توصیف کرد و اقدامات این حزب را دلیل اصلی تاخیر در کمک‌رسانی آمریکا به اوکراین برای مبارزه با روسیه دانست.

جفریس در برنامه «۶۰ دقیقه» شبکه «سی‌بی‌اس نیوز» ادعا کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه به دنبال بازسازی اتحاد جماهیر شوروی (سابق) است و با انجام این کار متحدان ناتو را تهدید خواهد کرد.

جفریس گفت: «یک جناح طرفدار پوتین در حزب جمهوری‌خواه وجود دارد که نمی‌خواهد از اوکراین حمایت کند و به دلایلی معتقد است که روسیه، دشمن ایالات متحده آمریکا نیست.»

گفتنی است ماه گذشته، کنگره آمریکا لایحه‌ای برای ارائه ۶۱ میلیارد دلار کمک نظامی و بشردوستانه به اوکراین تصویب کرد. این اولین بسته کمکی بزرگ از دسامبر ۲۰۲۲ است که پس از ماه‌ها جدال و مخالفت جمهوری‌خواهان سرانجام به اوکراین اختصاص یافت.

در سنا، ۱۵ جمهوری‌خواه به لایحه‌ای که شامل کمک بیشتر به اوکراین بود، رأی منفی دادند. یکی از مخالفان کمک به اوکراین سناتور «جی دی ونس» از اوهایو است که استدلال می‌کند اوکراین فاقد نیروی انسانی و قدرت نظامی لازم برای پیروزی در برابر روسیه است و حمایت آمریکا برای تغییر این شرایط کافی نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • پوتین رزمایش هسته‌ای برگزار می‌کند
  • رویترز: رئیس سیا برای یک دیدار اضطراری با نخست وزیر قطر به دوحه سفر می‌کند
  • نشست اضطراری رئیس سیا با نخست وزیر قطر با محوریت حماس و اسرائیل
  • محورهای سفر ویژه رئیس سازمان سیا به قطر
  • انتقاد روسیه از مواضع نخست‌وزیر انگلیس نسبت به اوکراین
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • نتانیاهو فشار‌های سیاسی را نادیده بگیرد و اسرا را بازگرداند
  • شورای ملی تامین مالی به ریاست وزیر اقتصاد تشکیل شد