Web Analytics Made Easy - Statcounter

فریدون همتی شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان خسارت در بخش های راه، ارتباطات، آموزش و پرورش، کشاورزی، بهداشت و درمان، شهرداری ها، مسکن ، برق، حمل و نقل و آب و فاضلاب بوده است.

وی افزود: هم اکنون گزارش خسارت ها را به دولت اعلام شده و فردا در نشست هیات دولت مطرح و در خصوص آن تصمیم گیری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار هرمزگان تصریح کرد: مجموعه دولت پیگیر شرایط مناطق سیل زده جنوب کشور از جمله هرمزگان هستند و با حمایت‌های ویژه، خسارت های سیل در کوتاهترین زمان جبران می شود.

همتی در خصوص آخرین وضعیت مناطق سیل زده استان گفت: هم اکنون شرایط تا حدودی به حالت عادی بازگشته و امدادرسانی به مردم این مناطق همچنان ادامه دارد.

وی بیان داشت: در حال حاضر آب همه روستاها به جز ۳۰ روستای شهرستان جاسک و ۶ روستای شهرستان بشاگرد و ۲ روستای سندرک میناب وصل شده و در مجموع از ۳۳۵ روستایی که دچار قطعی آب بود، مشکل ۲۹۷ روستا برطرف شده است.

استاندار هرمزگان مشکل عمده ای در برقراری ارتباط در مناطق سیل زده نداریم و تنها در روستاهایی که بدون برق هستند ، هنوز مسیر دسترسی آنها بازگشایی نشده و امکان انتقال دیزل ژنراتور جهت تأمین برق اضطراری نیست ، مشکل ارتباط تلفن ثابت و همراه وجود دارد.

همتی بیشترین خسارت وارده در سیل اخیر را به حوزه راه عنوان کرد و گفت: ۶ محور شریان اصلی و ۱۰ محور فرعی و ۳۷ مسیر روستایی خاکی دچار خسارت های بسیاری شد.

استاندار هرمزگان بیان داشت: با تلاش های شبانه روزی صورت گرفته همه مسیرها به جز ۳ مسیر روستایی در شهرستان جاسک و ۲ مسیر روستایی در شهرستان بشاگرد بازگشایی شده است.

همتی ابراز داشت: نقش بخش راه ها به دلیل نقش زیر ساختی آن در جهت تداوم فعالیت سایر بخش های امدادی حیاتی بوده و از این رو در صدر فعالیت های ستاد پاسخ به بحران قرار دارد.

مسیر ۲۱ روستا در جاسک و بشاگرد مسدود است

وی ۹۵۰ کیلومتر راه روستایی در بشاگرد بازگشایی شده ، در حال حاضر تنها مسیر ۱۱ روستای کوهستانی شهرستان جاسک و ۱۰ روستا در بشاگرد مسدود است که تیم های عملیاتی با جدیت و پشتکار مشغول انجام عملیات بازگشایی مسیرها هستند.

استاندار هرمزگان گفت: هم اکنون ۱۲۴ دستگاه راهسازی شامل ۲۲ دستگاه بولدوزر، ۲۴ دستگاه گریدر، ۳۰ دستگاه لودر، ۴۰ دستگاه کامیون و ۸ دستگاه کمرشکن متعلق به راهداری ، سپاه ، ارتش ،  شهرداری ها و دهیاری ها و بخش خصوصی و ۱۸۵ نفر در حال فعالیت شبانه روزی برای بازگشایی کامل مسیرها هستند.

۵۰ دستگاه پست هوایی برق تخریب شده است

همتی در خصوص خسارت های وارد شده به حوزه انرژی برق گفت: خسارت های بسیاری به این بخش وارد شده و حدود ۲۰۰ کیلومتر شبکه ۲۰ کیلو ولت نیازمند مقاوم سازی است.

وی ادامه داد: چند پست فوق توزیع دچار آسیب شده و از مدار فعالیت خارج گشته، ۵۰ دستگاه پست هوایی تخریب شده و ۱۵ کیلومتر شبکه فشار ضعیف در روستاها کاملا تخریب شده است.

خسارت در بخش کشاورزی بالا است

استاندار هرمزگان خسارت های وارد شده به بخش کشاورزی را نیز بسیار بالا عنوان کرد و گفت: مهمترین خسارت های وارد شده در این بخش تخریب سه هزار و ۲۰۰ هکتار زمین زراعی، ۳۵۰ هکتار باغ، تلف شدن سه هزار و یکصد رأس دام، تخریب ۸۰ واحد دامداری، تخریب ۱۷۰ حلقه چاه کشاورزی و تخریب ۵۰ کیلومتر جاده بین مزارع ، ۶۰ سازه آبخیزداری و از بین رفتن یک هزار و ۵۰۰ هکتار آبیاری تحت فشار است.

سیل به ۲۱ مدرسه آسیب جدی وارد کرده است

همتی خاطرنشان کرد: در سیل اخیر به ۲۱ مدرسه و ۵۲ کلاس درس آسیب جدی وارد شده و ۳۳ مدرسه در قالب ۷۶ کلاس درس و دو سالن نیازمند تعمیر اساسی و تامین تجهیزات هستند.

خدمات رسانی به مناطق سیل زده با قوت ادامه دارد

استاندار هرمزگان گفت: تمام مجموعه ها و دستگاه‌های اجرایی از جمله نیروهای سپاه، ارتش، هلال احمر، بسیج و گروه‌های مردمی از همان ابتدا برای امدادرسانی و ارائه خدمات به سیل زدگان پای کار آمدند و خدمات رسانی همچنان با قوت ادامه دارد.

همتی تصریح کرد: با برآورد خسارتی که صورت گرفته و گزارش آن به وزارت کشور و هیأت دولت ارائه شده، تلاش می‌کنیم به سرعت روند جبران خسارت های ناشی از سیل در شرق هرمزگان و بازسازی خانه‌های آسیب دیده و سایر تأسیسات و زیرساخت ها را هر چه سریعتر آغاز کنیم.

به دنبال فعالیت سامانه بارشی در استان هرمزگان سیلاب زیادی در شرق هرمزگان از جمله جاسک، سیریک و بشاگرد به وقوع پیوست و روستاهای منطقه تحت تاثیر آن قرار گرفتند و خسارت بسیاری به خانه‌های روستایی، تاسیسات آبرسانی وبرق، ابنیه و جاده‌ها درمنطقه جاسک و بشاگرد وارد شده است.

شهرستان جاسک و بشاگرد در ۳۰۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده‌اند.

برچسب‌ها بشاگرد استانداری هرمزگان  فریدون همتی سیل جاسک خسارت مالی پروندهٔ خبری سیل زمستانی در جنوب و جنوب شرقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بشاگرد استانداری هرمزگان فریدون همتی سیل جاسک خسارت مالی بشاگرد استانداری هرمزگان فریدون همتی سیل جاسک خسارت مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۳۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز به ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: اجرای بیش از ۶۰۰ طرح پیشگیری از سیل در این استان در انتظار تامین اعتبار است و به ۶ هزار میلیارد ریال در سالجاری نیاز دارد.

منصور شیشه فروش افزود: تقویت سفره‌های زیرزمینی، احداث سیل بند، ساماندهی رودخانه ها، آبخیزداری، بهسازی پل‌های واقع در جاده‌ها و جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی در شهر‌ها از جمله اهداف طرح‌های پیشگیری از سیل است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: طبق بخشنامه ها، وزارت نیرو به‌عنوان مسوول کارگروه راهبری سیل باید پیگیری لازم را برای تخصیص اعتبارات به استان انجام دهد، اما این مساله تعیین تکلیف نشده است.

او با بیان اینکه مطالعات این طرح‌ها انجام شده  افزود: با توجه به رخداد تندباد، سیلاب‌های محلی و بارش شدید در برخی مناطق استان لازم است تامین اعتبار این طرح‌ها در اولویت قرار گیرد.

شیشه فروش خاطرنشان کرد: اگرچه اقدام‌های مختلفی در این زمینه انجام شده، اما همچنان برخی مناطق استان اصفهان تحت تأثیر وقوع سیل است.

او تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی و آبخیزداری لازم است بطور جدی به موضوع مهار سیلاب ورود پیدا کنند.

شیشه فروش تاکید کرد: نیازمند تخصیص اعتبارات پیشگیرانه در زمان مناسب هستیم تا با اجرای این طرح‌ها یک بار برای همیشه با تهدید سیل مقابله کنیم.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: اعتبارات بیشتر با هدف بازسازی و جبران خسارت‌های سیل پرداخت می‌شود درحالیکه توجه به سیاست‌های پیشگیرانه مغفول مانده است.

شیشه فروش خاطرنشان کرد: خسارت سیل خرداد سال گذشته در استان اصفهان در بخش عمرانی نیز هنوز تخصیص پیدا نکرده است.

 به گفته مسوولان در ۱۰ سال گذشته، بیش از ۱۵ مورد وقوع سیل در استان اصفهان گزارش شده است.

بر اساس پژوهش‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری، خسارت‌های سیل تا ۷۰ درصد کاهش می‌یابد و بیش از ۵۰ درصد بارش‌ها ذخیره می‌شود.

بارش‌های فروردین ماه امسال به بیش از ۶ هزار هکتار مزارع اصفهان خسارت وارد کرد.

شامگاه سه‌شنبه پنج اردیبهشت نیز شدت بارش‌های رگباری در مناطق شمال و شرق اصفهان سبب جاری شدن سیلاب، آبگرفتگی معابر، تخریب منازل مسکونی و خسارت به برخی جاده‌ها شد.

بر اساس پیش بینی هواشناسی اصفهان، بارش‌های همرفتی همراه با صاعقه و تگرگ در مناطق مختلف استان تا نیمه اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • اصلی‌ترین محور توسعه شهرستان جاسک چیست؟
  • تلاش برای توسعه جاسک با محور فعالیت‌های شیلاتی
  • سیلاب ۸۸۳ میلیارد ریال به کلاله خسارت زد
  • نیاز به ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان
  • پیشرفت تصفیه‌خانه بشاگرد به صورت مستمر بررسی می‌شود
  • باران سیل‌آسای زواره خشت‌های شهر را با خود برد
  • سیل به ۱۰ واحد مسکونی در سوادکوه خسارت وارد کرد
  • تمام نیروها در حال خدمت‌رسانی هستند
  • سیل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد
  • خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی