Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@12:30:08 GMT

پامپئو: به دنبال جنگ در خاورمیانه نیستیم

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۱۳۹۵۴

پامپئو: به دنبال جنگ در خاورمیانه نیستیم

وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌های کلمبیایی گفت که دونالد ترامپ خواستار جنگ در هیچ نقطه از جهان نیست.

به گزارش مشرق، وزیر خارجه آمریکا که دوشنبه برای دیدار با مقام‌های کلمبیایی  و رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا وارد کلمبیا شد، در گفت‌وگو با یکی از شبکه‌های تلویزیونی این کشور درباره آخرین تحولات در خاورمیانه گفت، با اقداماتی که دو هفته گذشته انجام دادیم، خطر وقوع جنگ کاسته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: پامپئو: آمریکا اقدامات بیشتری برای حمایت از گوایدو انجام خواهد داد معاون پامپئو: توپ در زمین ایران است

به گزارش وبگاه «وزارت خارجه آمریکا» «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه تلویزیونی «کاراکول تی وی» درباره آخرین وضعیت خاورمیانه و احتمال خطر درگیری گفت: «دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به طور کامل  آشکار ساخته که ما جنگ نمی‌خواهیم. ما در هیچ کجا جنگ نمی‌خواهیم و به یقین در خاورمیانه. اقداماتی که طی دو هفته گذشته انجام دادیم خطر وقوع جنگ را کاسته است.»

پامپئو در ادامه با اتهام زنی علیه تهران مدعی شد: «ایران بزرگترین حامی تروریسم در جهان است و اکنون می‌توانیم شاهد کشورهایی در سراسر جهان باشیم که با اتحاد باهم تهدیدات تروریستی را در خاورمیانه از بین می‌برند. اقداماتی که انجام دادیم،کشتن "قاسم سلیمانی" و یک رهبر ارشد شبه نظامیان در عراق، این اقدام‌ها فرصتی را برای یک عراق مستقل فراهم می‌کنند و خطر ترور را نه تنها در خاورمیانه بلکه به یقین  در کلمبیا کاهش می‌دهند.»

وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته بعد از دیدار با «خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا در حاشیه یک نشست منطقه‌ای در «بوگوتا» پایتخت کلمیبا تصریح کرد که آمریکا اقدامات بیشتری را برای حمایت از گوایدو انجام خواهد داد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: هواپیمای اوکراینی سردار سلیمانی انتخابات98 لیگ قهرمانان آسیا مایک پامپئو خاورمیانه رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ سردار حاج قاسم سلیمانی کلمبیا وزارت خارجه آمریکا ترامپ وزارت خارجه امریکا رئیس جمهور آمریکا عراق خوان گوایدو کشتن تروریسم تهران پامپئو آمریکا ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۳۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه

به گزارش همشهری انلاین وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن دوشنبه و سه شنبه آینده به عربستان سفر خواهد کرد تا در مورد تلاش های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه با مقامات سعودی گفت‌وگو کند.

در ادامه بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به عربستان بر اهمیت جلوگیری از گسترش درگیری و تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه تأکید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد بلینکن در سفر خود به عربستان سعودی در نشست وزیران شورای همکاری خلیج فارس با هدف تقویت هماهنگی امنیت منطقه ای شرکت خواهد کرد.

کد خبر 847622 برچسب‌ها خبر ویژه ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفت وگو کردند
  • سفر احتمالی وزیر خارجه آمریکا به شهرک‌های اطراف غزه
  • ببینید | حرکت جنجالی وزیر خارجه آمریکا با رئیس جمهور چین
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس
  • دیدار بلینکن با رئیس‌جمهور چین و تاکید بر حل اختلافات