Web Analytics Made Easy - Statcounter

اندر حکایات واکنش مسئولان به تصمیم جنجالی AFC.

طرفداری- سال 2020 که آمد بحران‌های فوتبال‌مان جان تازه گرفتند. فسخ قرارداد ویلموتس با تیم ملی که ما را بی هیچ کوله‌بار وسط هوای غبار آلود جام جهانی معلق کرده است، رفتن و برنگشتن استراماچونی به استقلال و البته جدایی کالدرون از پرسپولیس. شاید الان با گل‌محمدی‌ها، مجیدی‌ها و دایی‌ها بشود موتور گسترش این غده مخرب را موقتاً خاموش کرد، اما خودتان می‌دانید و خودشان می‌دانند که رفع فاجعه جز با جراحی این توده امکان پذیر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بحران اصلی اما کمی بعدتر آمد. جایی که حکم محرومیت ایران از میزبانی در آسیا به تیتر یک اخبار فوتبال آسیا مبدل شد. دلیل اصلی‌اش را که نگفتند اما پر واضح‌ است که سقوط هواپیمای بوئینگ و جان باختن تعدادی از هم وطنان مان و البته تنش های سیاسی با آمریکا، پشتوانه اصلی این تصمیم از جانب AFC نشینان عرب زبان بوده است.

مدیران فوتبال و کلاً ورزش ما، در اوضاع گل و بلبل شاه‌نشین هستند و پر ادعا. اما وقتی که پای مواقع حیاتی به میان می‌رسد اندک اندک تریبون‌ها رنگ می‌بازند و اگر هم نبازند، با حضیض فکری‌شان آنچنان توی ذوق مخاطب می‌زنند که چاره‌ای جز ناامیدی و انتظار برای افول نداشته باشیم.

مازیار ناظمی را که می شناسید. همان کسی که شخص اول دوربین‌های خبری ورزشی بود و البته با شمایلی دیگر باقی ماند؛ مراتب ترقی را با پله برقی طی کرد و مدیر روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان شد. او حالا به جای آن که گوینده اخبارمان باشد، توییت‌های مکرر می‌زند و ورزش و رسانه را زیر نظر دارد. او در جدیدترین توییت خود پیرامون لغو میزبانی‌های نمایندگان ایران  در آسیا نوشت:

 حظ می بری از پاسخ منفی و جسورانه و ملی، تاج به نامه کنفدراسیون فوتبال آسیا برای محرومیت ایران از میزبانی مسابقات فوتبال.
 شکایت رسمی این جفا را به فیفا هم برده ایم و امیدوارم اینفانتینو برای حمایت از حضور خانواده و زنان که شده جلوی این تصمیمات غیر حرفه ای و سیاسی را بگیرد.

بخش اول توییت به پاسخ جسورانه اشاره دارد. منکر ایستادن جلوی این تصمیم گرفته شده توسط AFC نیستیم، اما بهتر نبود که اول مقامات فوتبال آسیا را به میز مذاکره می‌کشاندیم و اگر به بن بست می‌خوردیم، آن وقت چاووش انصراف در می‌دادیم؟ انصراف از این تورنمنت هر چه قدر هم که جسورانه باشد، باید به عنوان آخرین برگ برنده‌ ما رو می‌شد نه افتتاحیه کارمان.

قسمت مهم‌تر توییت، در ادامه رونمایی می شود. جایی که از  بانوان و حضور خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها اسم برده می شود. موضوعی که سالیان سال است FIFA برای آن عجز و لابه می‌کند اما جز یک بازی آن هم با ضوابط خاص خودش، آنچنان پاسخی دریافت نکرده است. مگر جز این است که هر بار اینفانتینو برای این قصه نامه می‌زد و حتی به ایران می آمد اما هربار ناامیدتر بدرقه خانه اش می کردیم ؟ تصدیق کنید که چنین بهره‌کشی‌هایی از رویای حضور خانواده‌ها در استادیوم آزادی بر روی هر کس اثر کند، آن یک نفر قطعاً رئیس فیفا نیست. همان طور که فریاد در سنگ اثر نمی‌کند. نه که سنگ نشنود، نه که بی‌رحم باشد، او می‌داند بهای شنیدن را ما نمی‌توانیم پرداخت کنیم.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۴۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان با ابتکار عمل برای افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   حجت‌الاسلام حسن اسماعیلی در سفر به شهرستان نقده و شهر محمدیار و در دیدار با مسئولین این منطقه بر ضرورت برنامه‌ریزی جهت افزایش حضور مردم در فریضه الهی نماز جمعه تأکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت نماز جمعه به عنوان سنگر اسلام و انقلاب، افزود: حضور در نماز جمعه علاوه بر واجب شرعی، فرصتی برای وحدت و همدلی مسلمانان و همچنین تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

مدیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه آذربایجان‌غربی با بیان اینکه نماز جمعه باید به عنوان یک فریضه واجب و ضروری در بین مردم نهادینه شود، گفت: مسئولین و متولیان امر باید با برنامه‌ریزی‌های مدون و ابتکار عمل در جهت افزایش حضور مردم در نماز جمعه تلاش کنند.

اسماعیلی همچنین از زحمات و تلاش‌های برگزارکنندگان نماز جمعه محمدیار قدردانی کرد و از آن‌ها خواست با توجه به گسترش شهر و ازدیاد جمعیت، از هم اکنون برای جانمایی و احداث مکانی مناسب برای برگزاری نماز جمعه در آینده برنامه‌ریزی کنند.

دیگر خبرها

  • ایران قهرمانی فوتسال آسیا را پس گرفت/ ببر تایلندی حریف یوز زخم‌خورده نشد
  • تاج: میزبانی تایلند عالی بود
  • اولین کنسرت در خانه رئال مادرید؛ برنابئو، میزبان فستیوال «دیوانه موسیقی» / عکس
  • فولاد جلوی جنجال بزرگ در خوزستان را گرفت (عکس)
  • ۲ تدبیری که مانع «قبض روح» فوتبال می‌شود
  • حضور بیش از ۳۳ کشور آسیایی در اجلاس آسیا(ACD) به میزبانی اصفهان
  • روزگار متفاوت زنان اراکی
  • مسئولان با ابتکار عمل برای افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند
  • مسئولان با ابتکار عمل در جهت افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند
  • باشگاه‌های لالیگایی در خطر محرومیت از حضور در رقابت‌های اروپایی