Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مریم آذرشب شامگاه سه‌شنبه در آئین انعقاد تفاهم‌نامه چندجانبه همکاری مشترک حقوق کودک با موضوع کودک‌آزاری و کودک همسری اظهار داشت: حمایت از حقوق کودکان ضروری و لازم است.

وی تصریح کرد: کودک‌آزاری یا کودک همسری از آسیب‌های اجتماعی است که به علت ویژگی‌های تأثیرگذار آن نیاز به بررسی و برنامه‌ریزی مناسب به‌منظور پیشگیری و کمک به رفع یا کاهش آن به‌شدت احساس می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آذرشب گفت:: مقابله با این آسیب در راستای سیاست‌های حمایتی از حقوق کودکان و نوجوانان، پیشگیری از بروز کودک‌آزاری و کودک همسری و فرهنگ‌سازی در این خصوص و مداخلات لازم و به‌موقع به‌منظور کنترل و کاهش کودک‌آزاری و کودک همسری و پیامدهای ناشی از آن از اهداف اساسی این طرح است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر به اهداف جزئی این طرح نیز اشاره کرد و گفت: ارتقای سطح آگاهی عمومی به‌ویژه کودکان، والدین، مربیان آموزش‌وپرورش و تسهیل گران در خصوص پدیده کودک‌آزاری و کودک همسری و توانمندسازی افراد جامعه در خصوص مقابله با کودک‌آزاری و کودک همسری از این اهداف است.

وی تصریح کرد: ارتقای سطح آگاهی تخصصی کارکنان نهادهای مرتبط با پدیده کودک‌آزاری و کودک همسری نیز از این اهداف است.

آذرشب ابراز داشت: شکل‌گیری سازوکار سازمان‌یافته و ساختارمند در راستای انجام به‌موقع فرآیند مداخله و مقابله توسط نهادهای دولتی و فعالان اجتماعی و مدنی، هماهنگی بین بخشی و بین نهادهای مرتبط با موضوع تدوین نظام ثبت، گزارش دهی و ارجاع و همچنین انجام مداخلات لازم در موارد بحرانی نیز از جمله این اهداف است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر خاطرنشان کرد: مداخلات درمانی و توان‌بخشی به‌منظور کاهش عواقب کودک‌آزاری و کودک همسری، ارائه حمایت‌های مددکاری، قضائی و اجتماعی به گروه هدف و حمایت از کارکنان نهادهای مرتبط با پدیده کودک‌آزاری و کودک همسری نیز از دیگر اهداف این طرح است.

کد خبر 4831961

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری بوشهر کودک آزاری بوشهر بارش برف قاسم سلیمانی بوشهر تعطیلی مدارس سیل سیستان و بلوچستان شهرکرد سردار سلیمانی ایلام گرگان دهه فجر قزوین خطبه های نماز جمعه بیرجند انتخابات 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۴۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش کارخانه‌های تولید آرد کامل/ برنامه‌ریزی غنی‌سازی آرد با «ویتامین دی»

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت اجرای پایلوت غنی‌سازی آرد با ویتامین «دی» را از برنامه‌های وزارت بهداشت در سال جاری خواند.

دکتر احمد اسماعیل‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تولید نان کامل جزو اولویت‌های وزارت بهداشت است، اظهار کرد: براساس تصمیم‌های اتخاذه شده در  نظر داشتیم تا پایان سال ۱۴۰۲ در حیطه فعالیت دانشگاه‌های علوم پزشکی، هر مرکز آموزشی حداقل یک کارخانه تولید آرد کامل داشته باشد. در سال جاری هم تاکید بر آن است که تعداد کارخانه‌های تولید آرد کامل برای هر دانشگاه علوم‌پزشکی به سه مورد برسد.  

وی درباره اهداف وزارت بهداشت از تولید نان کامل در کشور گفت: هدف وزارت بهداشت از فرآیند نان کامل،  سبوس‌گیری اندک از آرد است. پیشنهاد دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در ارتباط با سبوس‌گیری این است که ۲ تا ۶ درصد سبوس‌گیری از آرد انجام شود. در چنین شرایطی، فلزات سنگین و آلودگی‌ها گرفته می‌شود اما هدف وزارت بهداشت برای تامین نان سالم با آرد کامل را برآورده می‌کند.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت درباره وضعیت ویتامین گروه B در کشور و وضعیت این ویتامین با تولید آرد کامل، گفت: از منظر کمبود ویتامین گروه B با مشکل مواجه نیستیم و کمبودی در زمینه این ویتامین وجود ندارد.  هدف از اجرای برنامه نان کامل، تامین فیبر و منیزیوم است.

اسیماعیل‌زاده درباره برنامه‌های دفتر بهبود تغذیه برای بازنگری برنامه غنی‌سازی آرد نیز به ایسنا گفت: سال جاری، درنظر داریم برنامه غنی‌سازی آرد با آهن و اسید فولیک را که مدت‌هاست اجرا می‌شود، بازنگری کنیم. همچنین اجرای پایلوت غنی‌سازی آرد با ویتامین دی از دیگر برنامه‌های وزارت بهداشت در سال جاری به حساب می‌آید.  

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آموزش و پرورش بوشهر ویژه‌تر دیده شود/ لزوم ساخت کلاس‌های درس جدید
  • گسترش فعالیت هیات های آزادگان تهران به سمت خودباوری
  • برگزاری اجلاسیه شهدای چرام در ۲۷ اردیبهشت
  • فرصت‌های از دست رفته برای کردستان با کار جهادی جبران شود
  • دشمن در حال برنامه ریزی برای از بین بردن عفاف و حجاب است
  • لزوم ایجاد بسترهای مناسب برای کسب درآمد پایدار در کردستان
  • لزوم عزم همگانی برای پیشگیری از بیماری‌های منتقله از آب و غذا
  • برنامه ریزی برای ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در استان همدان
  • مدیران شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات استانی و ملی باشند
  • افزایش کارخانه‌های تولید آرد کامل/ برنامه‌ریزی غنی‌سازی آرد با «ویتامین دی»