Web Analytics Made Easy - Statcounter

هاشمی با بیان اینکه رویکرد مرحوم آیت الله رفسنجانی در حوزه های مختلف به ویژه در حوزه سیاسی و اجتماعی حفظ منافع ملی بود گفت: تفکر توسعه و سازندگی با حضور مردم در صحنه احسا شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «یاسر هاشمی رفسنجانی» شامگاه (سه شنبه 1 بهمن) در مراسم سومین سالگرد رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی و بزرگداشت شهادت سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی که در اهواز برگزار شد، با اشاره به صفات سردار قاسم سلیمانی اظهار کرد: ایشان فرمانده قادر و توانای جنگ بود که با وجود ابهت زیادی که داشت اما در میان مردم چهره ای مهربان و صمیمی بود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به توانمندی مرحوم آیت الله هاشمی در رویکرد اجتماعی افزود: ایشان تمام سلسله مراتب جنگ را طی کرد و بالاترین منصب ها را در جنگ ایران و عراق به واسطه درایت و تیزهوشی از امام (ره) دریافت کرد، اما با وجودی که فرمانده کل قوا بود به عنوان فرمانده صلح معرفی شد.

 

وی تصریح کرد: مرحوم آیت الله رفسنجانی خود عنوان می کند که فرماندهی می کردم برای صلح، در واقع ایشان با ظرافت و در عین اینکه اقتدار نظامی ایران را در همه جهات دنبال می کند اما بیشتر به صلح و ثبات می پردازد.

 

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه آیت الله هاشمی در حوزه سیاسی نیز تابع اهداف ملی بود اضافه کرد: ایشان در این حوزه به شدت طرفدار احزاب و توانمندی آنها بود اما هیچگاه خود را در حزب جا نداد و خود را فدای تفکر حزبی نمی کرد.

 

وی ادامه داد: وقتی حزبی را مدیریت می کنیم نباید اهداف ملی فدای هدف حزبی شود، به همین دلیل آقای هاشمی گاهی اصولگرای اصلاح طلب به شمار می رفت چراکه مسائل اصولی انقلاب را هیچ وقت زیر پا نمی گذاشت.

 

فرزند مرحوم هاشمی با اشاره به روابط نزدیک آیت الله هاشمی با امام خمینی (ره) عنوان کرد: ایشان بهترین ارتباط را با امام (ره) داشت به این صورت که در عین روابط رسمی، رابطه صمیمی و روشنی میان آنها برقرار بود.

 

وی به موضع گیری آیت الله هاشمی در انتخابات سال 76 اشاره کرد و اذعان داشت: مرحوم هاشمی در خطبه های نماز جمعه به گونه ای صحبت کرد که اصل آن طرفداری از رای مردم بود به نحوی که مردم احساس کنند انتخابات سالم است اما جناح مقابل با برداشت اشتباه اینگونه القا کردند که ایشان از آقای خاتمی دفاع کرده در حالی که  ایشان به ناطق نوری رای داده بودند.

 

هاشمی بیان کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی به دنبال قدرت برای خود نبود، بلکه قدرت را برای خدمت به مردم می خواست و واژه مردم برای آقای هاشمی رفسنجانی واژه ای واقعی بود و در سخنان خود بیان می کردند که هرجا مردم را داشتیم موفق بودیم .

 

وی با تاکید بر اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی همیشه به جایگاه مردم اعتقاد داشت یاد آور شد: ایشان آرمانگرای واقعی بود و آرمان های بلندی داشت اما به واقعیت ها و مفهوم اعتدال توجه می کرد، آرمان ها را برای اتفاقات نشدنی هزینه نمی کرد، واقعیت ها را می‌سنجید و بر اساس آنها اقدام می کرد.

 

فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: نظام ما به مدیران و حاکمانی نیاز دارد که آرمان هایی برای کشور تعریف کنند که تمام واقعیت های موجود دنیا در درون آن بگنجد و در حد آرزو نباشد.

 

وی اظهار داشت: آیت الله رفسنجانی مصلح بود و اصلاحات را دنبال می کرد اما این دنبال کردن اصلاحات با شیب منطقی صورت می گرفت چرا که با تند شدن شیب و سرعت گرفتن مسیر اصلاحات دشمنانی نمود پیدا می کنند که باعث می شود اصلاحات به آن موفقیت هایی که می خواهد نرسد.

 

هاشمی ادامه داد: اگر اصلاحات شیب منطقی خود را طی می‌کرد چه درحوزه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ... نتایج مطلوبی نصیب کشور می شد، هر چند که امروز با همه فراز و نشیب‌هایی که در کشور داشته ایم در وضعیت بدی قرار نداریم.

 

وی به شهادت سردار سلیمانی و مسافران هواپیمای اوکراینی اشاره کرد و گفت: امروز کشور در شرایط خاصی قرار دارد و جامعه نگران است، اتفاقات بدی افتاده و شهادت سردار سلیمانی همه ما را اندوهگین کرد اما حضور مردم و صحنه‌ای که ایجاد کردند تسلای ارزشمندی بود، همچون تسلایی که در زمان فوت آیت الله هاشمی به ما داده شد.

 

فرزند آیت الله هاشمی با بیان اینکه این مصیبت بزرگ در کشور و دنیا از تهدید به فرصت تبدیل و باعث به وجود آمدن وحدت شد، به مفاهیم وحدت اشاره کرد و افزود: وحدت به معنای این است که همه افراطیون کنار روند و در راستای اعتدال از مواضع خود کوتاه بیاییم.

 

وی به انتخابات اسفند ماه اشاره کرد و یاد آور شد: درآینده نزدیک انتخابات مجلس است که این انتخابات حضور جدیدی از مردم در صحنه خواهد بود و کمک می کند امید به جامعه برگردد.

 

هاشمی ابراز امیدواری کرد: دوباره تفکر توسعه و سازندگی با حضور مردم در صحنه رشد یابد چرا که پشتوانه هر حرکتی مردم هستند در حالی که خیلی ها حاضر نیستند این موضوع را قبول کنند.

 

وی با اشاره به فعالیت هایی که در دوران آیت الله هاشمی در استان خوزستان صورت گرفت اضافه کرد: در زمان آیت الله هاشمی کارهای بزرگی در این استان پی ریزی شد و ایشان به جهت اینکه فرمانده جنگ بود، منطقه خوزستان را به خوبی می شناخت و با منابع و استعداد منطقه آشنا بود.

 

فرزند مرحوم هاشمی با بیان اینکه برای توسعه خوزستان و بازسازی خرابی های جنگ تلاش زیادی صورت گرفت عنوان کرد: این سرمایه گذاری ها باید توسعه پیدا کنند و به ظرفیت های استان توجه شود.

 

پایان پیام/472

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد فعالیت های مسجدی مسجد رویداد ملی فهما کانون های مساجد طرح ملی فهما سردار سلیمانی شیراز یاسر هاشمی رفسنجانی سردار سلیمانی آیت الله هاشمی رفسنجانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۴۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با شعار «خدمت بی‌منت» در خدمت مردم هستیم

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه با اشاره به هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای ۱۳۰۰ پروژه عمرانی گفت: با شعار «خدمت بی‌منت» در خدمت مردم هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، امیرحمزه خزایی امروز _ یکشنبه شانزدهم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران طرح آبرسانی به روستاها دارای تنش آبی را از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی بسیج سازندگی در استان طی دو سال گذشته دانست و اظهار کرد: در این راستا قرارگاه امام حسن (ع) احداث هفت مجتمع آبرسانی در راستای آبرسانی به بیش از ۹۰ روستا را عهده‌دار است.

وی با اشاره به پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه‌های آبرسانی روستایی، افزود: در تلاش هستیم طی یک تا دو ماه آینده پروژه‌ها احداث شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: احداث ۵۱ مخزن، ۱۵ ایستگاه پمپاژ و ۱۹۳ کیلومتر خط انتقال از جمله اقدامات صورت گرفته قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در قراردادی ۳۰ ماهه با شرکت آب و فاضلاب استان برای آبرسانی به روستاهای دارای تنش آبی بوده است.

خزایی از احداث ۲۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد با مشارکت کمیته امداد و بنیان مسکن خبر داد و تصریح کرد: آسفالت ۳۰ کیلومتر راه‌روستایی؛ ۶۴ هزار مترمربع ایزوگام برای منازل محرومان روستایی، مساجد و غسالخانه و همچنین احداث و مرمت بیش از یک‌هزار و ۳۴۱ مورد غسالخانه، منزل نیازمندان و مساجد از جمله خدمات بسیج سازندگی طی این دو سال گذشته بوده است.

وی با اشاره به هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای یک‌هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی طی دو سال گذشته، گفت: افتخار می‌کنیم در کنار حمایت از دولت قدمی برای مردم برداریم و با شعار خدمت‌گذاری بی‌منت در خدمت مردم هستیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه گفت: توزیع بیش از ۷۵۰ هزار بسته معیشتی، ۵۶ هزار بسته آموزشی، کمک‌آموزشی و لوازم‌التحریر، توزیع بیش از ۲۵۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان جامعه هدف، کمک به آزادسازی ۱۷۰۰ زندانی مالی، ایجاد اشتغال برای بیش از ۳۰۰۰ جوان جویای کار و توزیع بیش از ۹۰۰۰ متر فرش جاده‌ای در مساجد روستایی انجام شده است.

خزایی با اشاره به برنامه‌های بسیج سازندگی استان برای اوقات فراغت تحصیلی دانش‌آموزان، گفت: دانش‌آموزان با مراجعه به گروه‌های جهادی بسیج سازندگی در شهرستان‌ها در گروه‌های جهادی در بحث خدمات‌رسانی شرکت کنند.

کد خبر 750663

دیگر خبرها

  • رفع محرومیت با تفکر و روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • سرلشکرسلامی: رفع محرومیت تنها با تفکر و روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • افشای خواب عجیب هاشمی‌رفسنجانی ۶ ماه قبل از فوت! | فیلم
  • با شعار «خدمت بی‌منت» در خدمت مردم هستیم
  • مذاکرات مهدی کروبی با شورای نگهبان به روایت آیت الله هاشمی /سردار سلیمانی و ناطق نوری مهمانم بودند /آقای حجازی از بهزاد نبوی دلخور بود
  • اعتراف عجیب سیدمحمد خاتمی /مولوی سُنی فراری از مشهد در افغانستان کشته شد /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی
  • ببینید | پاسخ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مورد ثروت افسانه‌ای
  • جشنواره‌های امام رضا (ع) سبب‌ساز توسعه فرهنگ رضوی است
  • تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان احیا می‌شوند
  • سردار رادان: قرائت قرآن از زنان مکشوفه حجاب را نشان می دهند/ این تفکر حتی برخی افراد حزب اللهی را تحت تاثیر قرار داده و تصاویر آن دست به دست می‌شود