Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-07@08:22:34 GMT

بازداشت پسر بعد از سقوط پدر

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۱۵۲۷۲

بازداشت پسر بعد از سقوط پدر

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، ساعت 11 شب 30 دی صدای سقوط مهیبی ساکنان یکی از محله‌های نواب را وحشتزده به خیابان کشاند. آنها ناگهان با جسد خونین مرد همسایه به‌نام شاهرخ رو‌به‌رو شدند که از پشت بام ساختمان 3 طبقه به پایین افتاده بود. همسایه‌ها بلافاصله موضوع را به پلیس و اورژانس خبر دادند. با تأیید مرگ شاهرخ مأموران کلانتری 108 نواب موضوع را به بازپرس کشیک قتل پایتخت اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دقایقی بعد بازپرس جنایی و تیم بررسی صحنه جرم در مقابل خانه سه طبقه قدیمی حضور یافتند و بررسی‌ها آغاز شد. در تحقیقات اولیه پسر شاهرخ به مأموران گفت: من بیرون از خانه بودم پدرم در را به رویم باز کرد. در حال گفت‌و‌گو بودیم که او راهی پشت بام شد. ناگهان به لبه پشت بام رفت و نمی‌دانم چه شد که تعادلش را از دست داد و به پایین افتاد. اما مأموران در بازرسی بدنی از پسر جوان به‌نام امیر با آثار خراشیدگی روی دست و صورت او مواجه شدند.

تهدید به قتل

در حالی که پسر جوان مدعی بود که پدرش به خاطر از دست دادن تعادل از طبقه سوم و فاصله 8 متری به پایین افتاده است، همسر شاهرخ اظهارات متفاوتی بیان کرد.او گفت: پسرم امیر 25 سال دارد، با آنکه برای بزرگ کردنش سختی زیادی کشیدیم اما حالا که جوان برومندی شده به‌جای آنکه کمک حال من و پدرش باشد مدام ما را اذیت می‌کند و کتک می‌زند او با زور از ما پول می‌گیرد. یک ماه قبل طوری پدرش را کتک زد که دست راستش شکست. امیر بارها من و همسرم را به قتل تهدید کرده بود. چند باری هم گفته بود که اول پدرش را می‌کشد و بعد هم مرا. زن میانسال ادامه داد: امروز امیر با پولی که بی‌خبر از پدرش برداشته بود یک گوشی تلفن همراه خرید. زمانی که شاهرخ از این ماجرا با خبر شد با او دعوا کرد. امیر هم مجبور شد که گوشی را پس بدهد اما فروشنده مبلغی را کم کرد و پسرم ناراحت شد. شوهرم که می‌دانست بعد از آمدن امیر به خانه او دوباره دعوا راه می‌اندازد در ورودی خانه را قفل کرد. امیر وقتی با در بسته رو به رو شد شروع به داد و فریاد کرد و بعد هم پدرش به ناچار در باز کرد.

امیر در طبقه اول خانه‌مان زندگی می‌کند و من و همسرم در طبقه دوم بودیم. نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد که آنها به سمت پشت بام رفتند. من داخل خانه بودم که صدای مهیبی شنیدم و بعد از آن از سقوط مرگبار همسرم با خبر شدم.

در بازرسی از پشت بام و خانه این مرد بازپرس و کارآگاهان به دلایل و مدارکی رسیدند که باعث شد بازپرس محمد تقی شعبانی با استناد به آنها پسر 25 ساله را به اتهام قتل پدرش بازداشت کند.

از جمله دلایل بازپرس این بود که پشت بام دیواری با ارتفاع حدود دو متر داشته و مانعی برای سقوط مرد میانسال بوده است. از سوی دیگر پسر جوان بارها پدر و مادرش را تهدید به قتل کرده بود. ناراحتی از پس دادن گوشی تلفن همراه به فروشنده و درگیری‌های آن روز دلیل دیگری بود که فرضیه دخالت امیر در سقوط مرگبار پدرش را قوت بخشید.

آثار خراشیدگی روی دست و صورت پسر جوان نیز حکایت از درگیری داشت و دلیل دیگر اینکه شاهرخ و پسرش اختلافات قدیمی داشتند و در شب حادثه هر دوی آنها باهم در پشت بام تنها بودند.

با توجه به این دلایل و مدارک، امیر بازداشت شد و در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت قرار داده شد و بررسی‌ها در این خصوص ادامه دارد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قتل متهم سقوط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۵۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتل یکی از مدیران شهرداری به دست همسرش

۱۲ بهمن ماه سال گذشته خبر فوت محمد امیرآبادی مدیرکل دفتر پایش برنامه، کنترل پروژه و ارزیابی عملکرد شهرداری تهران توسط رسانه‌ها و پایگاه خبری شهرداری تهران منتشر شد.

به گزارش مهر؛ امیرآبادی استادیار مهندسی حمل و نقل در دانشگاه علم و صنعت در آذرماه سال ۱۴۰۰ با حکم علیرضا زاکانی شهردار تهران به عنوان مدیرکل دفتر پایش برنامه، کنترل پروژه و ارزیابی عملکرد شهرداری تهران منصوب شده بود.

اعضای بدن محمد امیرآبادی نیز پس از مرگش به بیماران نیازمند اهدا شد.

اما حالا مشخص شده قتل مدیر شهرداری تهران به دست همسرش صورت گرفته است.

یکی از روزنامه‌های کثیر الانتشار در تشریح این پرونده نوشته است؛ ماجرا از این قرار است که ۱۲ بهمن زن جوانی با پلیس تماس گرفته و از مرگ شوهرش در خانه خبر داده است. همسر این مرد به پلیس گفت: من به خانه پدرم رفته بود و شب خانه خودمان نبودم قرار بود امروز صبح همسرم بدنبالم بیاید و بعد از خوردن صبحانه مرا به محل کارم برساند. اما وقتی خبری از او نشد، چندین بار با تلفن همراهش تماس گرفتم که جواب نداد با تلفن خانه تماس گرفتم باز هم پاسخگو نبود. نگران شدم و به خانه آمدم، اما به محض ورود متوجه بوی گاز شدیدی شدم بعد هم در اتاق خواب جسد همسرم را دیدم. وقتی به دنبال علت بوی گاز بودم متوجه شدم شیلنگ اجاق گاز پاره شده است.

در حالی که زن جوان چنین ادعایی داشت، به دستور بازپرس محسن اختیاری، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت برای بررسی بیشتر ماجرا وارد عمل شدند. اما بررسی شیلنگ گاز نشان داد علت پارگی پوسیدگی نبوده است بلکه حدود یک ماه قبل تعویض شده بود و با یک برش عرضی و عمدی پاره شده است. بدین ترتیب فرضیه گاز گرفتگی و حادثه رنگ باخت و تحقیقات روی موضوع قتل متمرکز شد.

این بار کارآگاهان در تحقیق از همسر مرد جوان با سناریوی دیگری از جانب وی روبه‌رو شدند، زن جوان در ادعای جدیدی گفت: تصور می‌کنم همسرم دست به خودکشی زده باشد. او این اواخر دچار افسردگی شده بود و صحبت از خودکشی می‌کرد. احتمالاً خودش با بریدن شیلنگ اجاق گاز به زندگی‌اش پایان داده است.

در حالی که وی چنین ادعایی داشت، اما بررسی‌ها نشان می‌داد مرد جوان کاملاً سالم و در حالت طبیعی بوده و هیچ مشکل روحی و مالی نداشته است. اما در ادامه مشخص شد وی با همسرش اختلافات خانوادگی زیادی داشته است. اختلافی که می‌توانست انگیزه‌ای برای قتل باشد.

بدین ترتیب زن جوان به صورت نامحسوس زیر نظر گرفته شد و بررسی‌ها نشان می‌داد وی با یکی از همکاران شوهرش به نام کیوان در تماس بوده است. شب قبل از حادثه نیز، با این مرد تماس گرفته و با هماهنگی او، خانه را ترک کرده است.

نام کیوان نیز به عنوان دومین مظنون پرونده در لیست مأموران نوشته شد و تحقیقات نشان می‌داد که کیوان با مقتول بر سر مسائل کاری اختلاف شدیدی داشته است. کارآگاهان در شاخه دیگری از تحقیقات؛ به بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف خانه مقتول پرداختند.

دوربین‌ها نشان می‌داد که ساعت یک بامداد کیوان با کلید وارد ساختمان محل زندگی مقتول شده و حدود ساعت ۵ صبح از ساختمان خارج شده است. این ورود و خروج در شبی رخ داده بود که به نظر می‌رسید آرش بر اثر گاز گرفتگی جانش را از دست داده بود.

به دستور بازپرس جنایی زن و مرد جوان بازداشت شدند. این بار زن جوان کیوان را عامل قتل شوهرش معرفی کرد و گفت: کیوان در ظاهر با شوهرم دوست صمیمی بود، اما در باطن بشدت به او حسودی می‌کرد

چند روز قبل از جنایت، به صورت اتفاقی زمانی که قصد داشتم به محل کارم بروم، کیوان را کنار خیابان دیدم او مرا به محل کارم رساند. نمی‌دانم چطور او کلید خانه را از کیفم برداشته بود که من متوجه نشدم. شب حادثه هم که به خانه مادرم رفتم، او از فرصت استفاده کرده بود و همسرم را به قتل رسانده بود.

باتوجه به مدارکی که در تحقیقات به دست آمده بود، از کیوان به عنوان عامل جنایت تحقیق شد. مرد جوان ابتدا منکر قتل شد، اما در ادامه گفت: با مقتول اختلاف داشتم، همه او را دوست داشتند. با اینکه من و او همکار بودیم، اما حقوق او بیشتر از من بود و همکارانم جور دیگری با او برخورد می‌کردند. همه این‌ها باعث شده بود به او حسودی کنم و دلم می‌خواست از او انتقام بگیرم. در رفت و آمد‌هایی که به خانه‌اش داشتم، رابطه‌ام با همسرش صمیمی‌تر شد و متوجه شدم که او نیز دلخوشی از شوهرش ندارد. حسادت من و اختلاف همسرش باعث شد که رابطه مان بیشتر شود. درنهایت تصمیم به قتل او گرفتیم.

در ادامه تحقیقات مرد جوان به قتل همکارش به خاطر حسادت اعتراف کرد. او در رابطه با جنایت گفت: کلید خانه را از همسرش گرفتم و شب قبل او به بهانه دیدن مادرش، خانه را ترک کرد. نیمه شب، در حالی که مقتول خواب بود وارد خانه شدم و به او داروی بی‌هوشی با مقدار زیاد تزریق کردم. مدتی در خانه ماندم و وقتی مطمئن شدم که فوت کرده است، شیلنگ اجاق گاز را بریدم تا به نظر گازگرفتگی بیاید و از خانه خارج شدم. روز بعد هم زن جوان با پلیس و اورژانس تماس گرفت و مدعی گازگرفتگی و مرگ شوهرش شد.

در حالی مرد جوان به قتل اعتراف کرد که متخصصان پزشکی قانونی نیز علت مرگ را مسمومیت با دارو اعلام کردند. به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای امور جنایی پایتخت متهمان به اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت منتقل شده‌اند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پرونده مرگ بلاگر زن معروف در سوپر ساختمان شهر مشهد | صورت او ترکید!
  • قتل یکی از مدیران شهرداری به دست همسرش
  • برنامه و پیش‌بینی: نبرد سقوط لیگ با حضور چهار تیم
  • پسر جوان مادرش را در خانه آتش زد
  • سقوط جوان ۲۵ ساله از نورگیر طبقه سوم در اصفهان
  • راز قتل مرد جوان پس از ۳ ماه برملا شد
  • امداد رسانی و نجات جوان کرمانی پس از سقوط در ارتفاعات
  • نجات جوان کرمانی از لبه یک پرتگاه در کوه صاحب الزمان
  • جوان ۳۳ ساله از سقوط در کوه‌های کرمان جان سالم به در برد
  • نجات جوان ٣٣ ساله پس از سقوط از کوه توسط آتش‌نشانان