Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس شورا‌های حل اختلاف گلستان از بخشش دو محکوم به قصاص در گلستان خبر داد و گفت: اعضای شورا در پرونده افراد شروری که یقین دارند آزادی وی سبب تکرار شرارت این فرد در جامعه می‌شود برای صلح و سازش اقدام نمی‌کنند. تاریخ انتشار: 07:00 - 02 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۸۹۰۴۱

احمد جعفری، رئیس شورا‌های حل اختلاف گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان از بخشش دو محکوم به قصاص در گلستان خبر داد و بیان کرد: یکی از محکومانی که بخشیده شد فردی است که پنج سال پیش زمانی که ۳۳ ساله بود در مراسم عروسی پس از یک دعوای لفظی، مرگ دوست ۳۲ ساله اش را رقم زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس شورا‌های حل اختلاف گلستان افزود: با قطعی شدن حکم قصاص، اعضای شورای حل اختلاف شعبه صلحی ویژه زندان گرگان در چند مرحله از معتمدان و ریش‌سفیدان محلی برای میانجیگری دعوت کردند، اما خانواده مقتول حاضر به بخشش قاتل نشدند.

جعفری ادامه داد: در روز اجرای حکم قصاص پادرمیانی‌ها نتیجه داد و خانواده مقتول، به حرمت ایام فاطمیه طناب دار را از گردن قاتل فرزندشان برداشتند و او را بخشیدند.   بیشتر بخوانید: محکوم به قصاص،پای چوبه دار در زنجان بخشیده شد یک محکوم به قصاص پس از ۲۲ سال از زندان بندرعباس آزاد شد رئیس شورا‌های حل اختلاف استان گلستان در ادامه خاطرنشان کرد: دومین پرونده رضایت نیز مربوط به جوانی است که سال ۹۳ به دنبال اختلافات خانوادگی و مصرف مواد مخدر روان گردان، همسرش را به قتل رسانده بود.

وی افزود: پس از گذشت پنج سال از آن اتفاق تلخ، اعضای شعبه سازش ویژه قتل و زندان گرگان برای بررسی سراغ این پرونده رفتند و با مشاهده آثار ندامت و اصلاح قاتل چندین بار با خانواده مقتول دیدار و برای بخشش قاتل با آنان گفتگو کردند.

جعفری خاطرنشان کرد: پس از چندین نشست، خانواده مقتول از حق شرعی و قانونی خود گذشتند و دامادشان را بخشیدند.

رئیس شورا‌های حل اختلاف گلستان تاکید کرد: اعضای شورا در پرونده افراد شروری که یقین دارند آزادی وی سبب تکرار شرارت این فرد در جامعه می‌شود برای صلح و سازش اقدام نمی‌کنند.

به گزارش میزان، امسال ۱۲ محکوم به قصاص در استان گلستان با گذشت خانواده‌های داغدار و پادرمیانی شعب ویژه صلحی شورای حل اختلاف، بخشیده شدند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: قصاص شورای حل اختلاف شورای حل اختلاف دادگستری گلستان قصاص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۵۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراهای برتر استان بوشهر تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار مهر، در هفتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شوراهای اسلامی و معاونین شهرسازی شهرداری‌های کلانشهرها و مراکز استان‌ها، که آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و محمد هادی رستمیان معاون عمرانی استانداری بوشهر نیز حضور داشتند شوراهای برتر استان بوشهر، اعضای شوراهای شهر و روستا در استان بوشهر که ۶ دوره عضو شورا بودند، تقدیر شد

در این آئین از وحید نیک روش رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر، احمدی رئیس شورای اسلامی شهرستان دیر، صداقت رئیس شورای اسلامی روستای هلپه‌ای از دشتستان و حیدری رئیس شورای اسلامی بخش امام حسن از دیلم به عنوان شوراهای برتر استان بوشهر تجلیل شد.

همچنین از سید علی اکبر فاطمی از شورای اسلامی شهر کاکی، هوشیار از شورای اسلامی شهر بنک، کنگونی اصل از شورای اسلامی تنبک به دلیل اینکه از ابتدای شروع به کار شوراها تاکنون عضو شورا بودند، تجلیل به عمل آمد.

همچنین از محمد هادی رستمیان معاون عمرانی استانداری بوشهر، مجید محمودی مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری بوشهر و امیری نژاد به عنوان نمایندگان دولت در سطح استان بوشهر به مناسبت تعامل و همدلی با شوراهای شهر و روستاها نیز تجلیل شد.

کد خبر 6088585

دیگر خبرها

  • آغاز به کار نوزدهمین رویداد ملی جامعه‌پرداز در گلستان
  • شوراهای برتر استان بوشهر تجلیل شدند
  • آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف امسال برگزارمی‌شود/ مختومه شدن ۴.۵ میلیون پرونده در ۱۴۰۲
  • اختلاف علنی رئیس فدراسیون و مجری تلویزیونی؛ دبیر با پیمان یوسفی دست نداد! / فیلم
  • امدادرسانی به ۲۸ خانواده سیل‌زده گلستانی
  • آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد
  • ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ ندارد
  • پاشینیان: ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ ندارد
  • کودک ربوده شده به آغوش خانواده بازگشت
  • مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین