Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@19:57:26 GMT

استقبال سازمان ملل متحد از تشکیل دولت جدید لبنان

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۱۵۳۴۷

استقبال سازمان ملل متحد از تشکیل دولت جدید لبنان

به گزارش شبکه تلویزیونی "الجزیره"، گوترش همچنین در این پیام نسبت به همکاری با "حسان دیاب" نخست وزیر و کابینه آینده لبنان ابراز امیدواری کرد.

در این پیام، دبیرکل سازمان ملل متحد حمایت خود را از حاکمیت لبنان، ثبات و استقلال این کشور مطابق با توافق طائف و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی توافق طائف که در سال ۱۹۸۹ در عربستان امضا شد، نظام حکومتی در لبنان بر این اساس تنظیم شده است که رییس جمهوری باید مسیحی، نخست وزیر سنی باشد و رییس پارلمان نیز از میان شیعیان انتخاب شود.

«حسان دیاب» نخست وزیر منتخب لبنان سه‌شنبه شب در بیروت اسامی کابینه‌ ۲۰ نفره خود را پس از گرفتن تایید و امضای «میشل عون» رییس جمهوری این کشور منتشر کرد.

قرار است امروز چهارشنبه نخستین جلسه پارلمان لبنان برای دادن رای اعتماد به هیات وزیران در بیروت تشکیل شود.

نیمی از اعضای هیات وزیران لبنان، مسلمان و نیم دیگر مسیحی هستند. یک سوم اعضای این هیات، زن هستند.

برچسب‌ها سازمان ملل متحد لبنان آنتونیو گوترش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد لبنان آنتونیو گوترش سازمان ملل متحد لبنان آنتونیو گوترش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۵۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانون موسیقی نواحی تشکیل می‌شود/ معرفی مدیر هماهنگی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه موسیقی، هیات‌مدیره خانه موسیقی ایران بعد از چندین جلسه بحث و بررسی در مورد چگونگی تاسیس کانون موسیقی نواحی رای به تشکیل این کانون داد.

بر این اساس مقرر شد از اعضای هیات‌موسس این کانون که متشکل از هنرمندان و نمایندگانی از نواحی مختلف ایران هستند جهت همکاری و همفکری دعوت به عمل آید.

همچنین پیمان بزرگ‌نیا عضو کانون پژوهشگران خانه موسیقی نیز به عنوان مسؤول هماهنگی تاسیس این کانون از سوی مدیرعامل معرفی شد.

کد خبر 6097621 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • تشکیل شورا فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه از استان تهران جدا نخواهند شد
  • محورهای سفر ویژه رئیس سازمان سیا به قطر
  • کانون موسیقی نواحی تشکیل می‌شود/ معرفی مدیر هماهنگی
  • وزیر کشور: ری، دماوند و فیروزکوه به استان‌های تهران شرقی و غربی ملحق نخواهند شد
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • سازمان ملل: بازسازی غزه به ۸۰ سال زمان نیاز دارد
  • گوترش: از شمار زیاد خبرنگاران کشته شده در غزه شوکه و وحشت زده‌ام
  • خبر مهم از قانون کار و قرارداد کارگران/ وزیر کار: اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در نوبت رسیدگی هیات دولت است
  • برنامه عمران ملل متحد: بازسازی غزه ۸۰ سال طول می‌کشد