Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور سازمان همکاری شانگهای اعلام کرد که اعضای سازمان شانگهای از عضویت ایران در این سازمان حمایت می کنند. تاریخ انتشار: 07:21 - 02 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۸۹۱۸۹

به گزارش خبرگزاری میزان، بختیار حکیم اف روز سه شنبه در نشست خبری در ریانووستی گفت که موضع روسیه در خصوص عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای تغییری نکرده است و طرف روسی هیچگاه مانع درخواست ایران برای عضویت در سازمان همکاری شانگهای نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده رئیس جمهوری روسیه این را نیز گفت که سران همه کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در جشن روز پیروزی در 9 ماه می (19 اردیبهشت ماه) در مسکو شرکت می کنند.

گفتنی است سرگئی لاوروف کفیل مقام وزیر خارجه روسیه به تازگی با رد درخواست‌های آمریکا برای منزوی ساختن ایران، از عضویت این کشور در سازمان همکاری شانگهای حمایت کرد.

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که این کشور از عضویت کامل ایران در سازمان همکاری شانگهای که از آن به وزنه‌ای در برابر "ناتو" و غرب یاد می‌شود، حمایت می‌کند.

لاوروف در سخنانی در یک مجمع ژئوپلتیک در دهلی‌نو خاطرنشان کرد که سازمان همکاری شانگهای دربرگیرنده چین، پنج کشور عضو سابق اتحاد شوروی (روسیه، قزاقستان، ‌تاجیکستان، قرقیزستان و ازبکستان)، هند و پاکستان است.

وی افزود: ایران عضو ناظر این سازمان است و ما از درخواست ایران برای عضویت کامل حمایت می‌کنیم.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد:‌ همچنین اکثر کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای از درخواست ایران حمایت می‌کنند و من اطیمنان دارم که این درخواست محقق خواهد شد.

روسیه در سال جاری ریاست دوره‌ای سازمان همکاری شانگهای را بر عهده دارد و در ماه ژوییه (تیر ماه ۱۳۹۹) میزبان نشست سالیانه آن خواهد بود.

 

بیشتر بخوانید: "دومای روسیه" هم خواستار ماندن ایران در پیمان ان پی تی شد روسیه: کشورهای اروپایی تحت فشار آمریکا تعهدات خود در برجام را اجرا نکردند

کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای بیش از یک سوم جمعیت جهان را به خود اختصاص می‌دهد. روسیه و چین همواره نگرانی‌ غرب درباره دستور کار سازمان شانگهای را رد می‌کنند. رهبران سازمان شانگهای در سال ۲۰۰۵ درخواست عضویت آمریکا برای عضویت ناظر را رد کرد و در همان زمان موافقت کردند که به ایران، هند و پاکستان وضعیت ناظر بدهند.

ایرنا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: روسیه روسیه شانگهای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۵۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر امیرعبداللهیان به گامبیا برای شرکت در اجلاس سازمان همکاری اسلامی

  وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در راس هیاتی به‌ منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا، تهران را به مقصد بانجول پایتخت این کشور ترک کرد.   به گزارش ایسنا، در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی که طی روزهای شنبه و یکشنبه ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه جاری با موضوع اصلی «ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفتگو پیرامون توسعه پایدار» برگزار می‌شود، مسائل و چالش‌های مختلف جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در باریکه غزه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.   در این اجلاس در مجموع سه سند شامل پیش نویس قطعنامه فلسطین، پیش نویس بیانیه بانجول و پیش نویس سند نهایی نشست سران برای تصویب به ترتیب به نشست شورای وزیران امور خارجه و سپس اجلاس سران ارائه خواهد شد.   حسین امیرعبداللهیان ضمن حضور در این اجلاس، مواضع جمهوری اسلامی ایران را در قبال تحولات جهان اسلام و منطقه‌ای و بین‌المللی تبیین خواهد کرد.   وی همچنین در حاشیه این اجلاس با برخی مقامات کشورهای اسلامی دیدار و گفتگو خواهد کرد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ملاقات وزرای خارجه ایران و مصر ‌در گامبیا
  • ورود امیرعبداللهیان به گامبیا
  • سفر امیرعبداللهیان به گامبیا برای شرکت در اجلاس سازمان همکاری اسلامی
  • مسکو: واشنگتن در ۶ ماه اخیر، شورای امنیت را گروگان گرفته است
  • راه حل مسئله فلسطین، ایجاد کشور مستقل در تمامی سرزمین‌های فلسطینی با پایتختی قدس است
  • آژانس به مسیر عقلانیت باز می گردد؟
  • درخواست روسیه برای تحقیق درباره گورهای دسته جمعی در غزه
  • عضویت فلسطین در سازمان ملل، در راستای رسیدگی به بی عدالتی علیه فلسطینان است
  • تاکید روسیه بر لزوم عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • دبیرکل سازمان ملل: متعهد به صلح بر اساس پایان اشغال هستیم