Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان ایران برای ماندگاری امتیاز میزبانی در لیگ قهرمانان آسیا باید در برابر تصمیمات غلط AFC ایستادگی کنند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، سلب امتیاز باشگاه‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا سناریویی نوشته شده از سوی مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیاست تا تمرکز 4 نماینده ایران را بر هم زنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ماجرا که بدون استناد به قانون خاصی شروع شده، از روز جمعه هفته‌ای که به پایان رساندیم آغاز شده است و کماکان باشگاه‌های ایرانی دچار آن هستند. در اولین اقدام برای مقابله با گرفتن حق میزبانی از باشگاه‌های ایرانی، مدیران عامل این باشگاه‌ها با حضور مهدی علی‌نژاد معاونت قهرمانی وزارت ورزش و جوانان جلسه‌ای برگزار کردند و در پایان با ارسال نامه‌ای به هیئت اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا در صورت قطعی شدن محرومیت از میزبانی، نمایندگان کشورمان از حضور در لیگ قهرمانان انصراف می‌دهند.

پس از این اتفاق داتو وینزور جان دبیر کل کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرد دیدارهای استقلال و شهر خودرو در مرحله پلی‌آف در ایران برگزار نشود و روز 5 بهمن در قطر انجام شود. دیدارهای دور رفت مرحله گروهی هم در ایران نباشد تا درباره میزبانی دور برگشت جلسه‌ای برگزار کنیم. در ادامه نیز کمیته برگزاری مسابقات برنامه بازی‌های استقلال و شهر خودرو را از جدول مسابقات حذف کرد.

مدیران عامل باشگاه‌های ایرانی بار دیگر جلسه‌ای برگزار کردند و در فدراسیون فوتبال به این نتیجه رسیدند که باید حق میزبانی در مرحله پلی‌آف و دور رفت مرحله گروهی برای تیم‌های ایرانی حفظ شود و این موضوع را با ارسال نامه‌ای به اطلاع AFC رساندند. در ادامه نیز خواهان برگزاری جلسه‌ای با مقامات کنفدراسیون فوتبال آسیا در مقر این کنفدراسیون در کوالالامپور مالزی شدند که این موضوع با موافقت وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال بود.

شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز با ارسال دعوت‌نامه‌ای به فدراسیون فوتبال از نمایندگان باشگاه‌های ایرانی دعوت کرد تا فردا جلسه‌ای در مقر این کنفدراسیون برگزار شود تا درباره میزبانی باشگاه‌های ایرانی صحبت شود و تکلیف میزبانی مشخص شود. این اتفاق در حالی صورت گرفته که برنامه بازی‌های تیم‌های پرسپولیس و سپاهان نیز مانند استقلال و شهر خودرو از جدول لیگ قهرمانان آسیا حذف شده است.

در این میان باشگاه الکویت کویت اعلام کرده بلیت پرواز به قطر را تهیه کرده و در این کشور به مصاف استقلال می‌رود. کاری که باشگاه الرفاع بحرین هم قصد انجام آن را دارد و می‌خواهد در قطر با شهر خودرو دیدار کند.

تمامی اتفاقات رخ داده در روزهای اخیر گویای آن است که اگر AFC حاضر نشود حق میزبانی را به نمایندگان ایران بازگرداند، آن‌ها از این رقابت‌ها انصراف می‌دهند و این موضوع به وجهه و اعتبار لیگ قهرمانان آسیا لطمه می‌زند چون تیم‌های ایرانی به‌خصوص پرسپولیس و استقلال بیشترین تعداد تماشاگر را در این رقابت‌ها در سال‌های گذشته داشته‌اند و در نبود تیم‌های ایرانی لیگ قهرمانان در قاره کهن از رونق می‌افتد.

انتهای پیام/4048/

منبع: آنا

کلیدواژه: استقلال پرسپولیس لیگ قهرمانان آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۵۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علیرضا فغانی در کنار داوران بین المللی فوتبال ایران

 به گزارش تابناک، امیر عرب‌براقی، بیژن حیدری، حسن اکرمی، پیام حیدری، سیدوحید کاظمی، موعود بنیادی‌فرد و مرتضی منصوریان ۷ داوری هستند که از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به سمینار داوران بین المللی فوتبال آسیا دعوت شده اند.

این داوران در سال ۲۰۲۳ در لیست داوران بین المللی فوتبال آسیا قرار گرفته‌اند. موعود بنیادی‌فر از این جمع به تازگی دیدار پایانی قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا میان ژاپن و ازبکستان را سوت زد.

علیرضا فغانی داور ایرانی به نمایندگی از فوتبال استرالیا در این سمینار حضور پیدا می‌کند که انتظار می‌رود در این سمینار در جمع داوران ایرانی حاضر شود.

علیرضا فغانی یکی از شانس‌های قضاوت در جام جهانی پیش رو است. او بعد از اینکه از لیست داوران بین المللی فوتبال ایران کنار گذاشته شد، در لیست داوران بین المللی فوتبال استرالیا قرار گرفت و در جام ملت‌های دوحه به نمایندگی از فوتبال استرالیا در این بازی‌ها سوت زد. 

در این سمینار ۴ روزه آخرین تغییر و تحولات داوری به گوش داوران بین المللی فوتبال آسیا خواهد رسید. هم چنین قرار است آن‌ها صحنه‌های مهم داوری در جام ملت‌ها و هم چنین بازی‌های بین المللی را مرور کنند.

منبع: خبر ورزشی
 

دیگر خبرها

  • علیرضا فغانی در کنار داوران بین المللی فوتبال ایران
  • نشست پریچهره با رئیس کنفدراسیون سپک تاکرای آسیا
  • داوران ایرانی مسافر ریاض شدند
  • ۷ داور از ایران در سمینار داوران نخبه فوتبال آسیا
  • نظارت فینال لیگ قهرمانان آسیا برعهده بانوی ایرانی
  • نظارت داور ایرانی در فینال جام باشگاه‌های فوتبال بانوان آسیا
  • حضور ناظر ایرانی در فینال جام باشگاه‌های فوتبال بانوان آسیا
  • درخشش تنیسور‌های ایرانی در مسابقات سطح یک آسیا
  • درخشش تنیسورهای ایرانی در مسابقات سطح یک آسیا
  • قهرمانی کشتی گیر مهریزی در مسابقات مرحله نهایی