Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@05:00:10 GMT

موج انتقادها از خودستایی ترامپ در اجلاس داووس

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۱۶۰۹۳

موج انتقادها از خودستایی ترامپ در اجلاس داووس

رئیس جمهور آمریکا که به عنوان یکی از سخنرانان اصلی پنجاهمین اجلاس داووس مطرح است، با سخنرانی سراسر خودستایی در این کنفرانس دلسردی زیادی را ایجاد کرد. ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "تاگس شاو" آلمان،  از روز گذشته (اول بهمن ماه)  برای پنجاهمین بار نمایندگان سیاسی و اقتصادی ده‌ها کشور جهان همراه با فعالان مدنی و دانشمندان در داووس سوئیس گردهم آمده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بی‌ثباتی سیاسی در خاورمیانه، اوضاع لیبی و همچنین تغییرات اقلیمی از محورهای نشست این دوره اجلاس داووس است.

همایش اقتصادی جهان در داووس با سخنان "کلاوس شواب"، بنیانگذار این اجلاس و "دونالد ترامپ"، رئیس جمهوری آمریکا آغاز به کار کرد.

به نوشته "تاگس شاو" آلمان، "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا در داووس سخنرانی سراسر تمجید و تعریف از خود را ایراد کرد. وی کمتر درباره تغییرات آب و هوایی که از موضوعات مهم این اجلاس بود سخنی گفت.

درخواست معاون رئیس پارلمان عراق از برهم صالح برای خودداری از دیدار با ترامپشومر: رهبر جمهوری‌خواهان سنا می‌خواهد جرائم ترامپ را لاپوشانی کندجایزه 3 میلیون دلاری یک نماینده مجلس برای کشتن ترامپ

ترامپ در سخنرانی خود در داووس مفصلا دستاوردهای دولت خود را تمجید کرد.

رئیس جمهور آمریکا البته وعده داد که ایالات متحده در ابتکار مجمع اقتصاد جهانی برای کاشت حدود یک تریلون درخت در سراسر جهان شرکت خواهد کرد.

سخنرانی ترامپ در داووس با انتقادهای زیادی همراه بود.

"جوزف استیگلیتز"، اقتصاددان معاصر آمریکایی و برنده جایزه نوبل اقتصاد در سال 2001 درباره سخنرانی ترامپ در داووس ابراز دلسردی کرده و به این مسئله که ترامپ به تغییرات آب و هوایی نپرداخت انتقاد شدیدی وارد کرد.

"رابرت هابک"، رئیس حزب سبز آلمان هم سخنرانی ترامپ را به عنوان فاجعه‌ای برای کنفرانس داووس ارزیابی کرده و گفت: بعد از این سخنرانی رئیس جمهور آمریکا این مسئله واضح تر شده است که ما باید مسیر خود را تغییر دهیم.

وی افزود: ما باید مبارزه با "دونالد ترامپ" را آغاز کنیم. او در آن طرف ما قرار دارد. برخی از سیاستمداران حتی با سرعت بیشتری در این مسیر حرکت می کنند که سیاره ما در اوضاع دشوارتری از آنچه امروز هست قرار گیرد.

از سوی دیگر، گرتا تونبرگ، فعال محیط زیست سوئدی خطاب به شرکت کنندگان در اجلاس داووس در سوئیس گفته است که برای مقابله با تغییرات اقلیمی «تا کنون هیچ کار مهم و اساسی صورت نگرفته است.»

او خطاب به نمایندگان سیاسی و اقتصادی جهان گفته است که تلاش‌های او و دیگران برای مقابله با تغییرات اقلیمی نتیجه‌ای به همراه نداشته و دولت‌ها در این راستا به وظایف خود عمل نکرده‌اند.

تا کنون چهره‌های بسیاری در اجلاس داووس شرکت کرده‌اند؛ از نلسون ماندلا گرفته تا یاسر عرفات.

ترامپ ازجمله سخنرانان اصلی پنجاهمین اجلاس داووس بود.

"ان تی وی" آلمان هم در مطلبی در واکنش به سخنرانی ترامپ این اجلاس را صحنه‌ای برای مبارزات انتخاباتی وی عنوان کرد.  

سخنان دونالد ترامپ عمدتا ناظر بر وضعیت اقتصادی آمریکا بود و خطاب به مردم آن کشور ایراد شد. ترامپ روز سه‌شنبه اول بهمن از رونق بی‌نظیر اقتصادی آمریکا و کاهش بی‌سابقه نرخ بیکاری در این کشور سخن گفت و مدعی شد که عملکرد قوه قضاییه و دموکراسی حاکم بر این کشور می‌تواند الگویی برای همه جهان باشد.

ترامپ در شرایطی راهی داووس شد که پرونده استیضاح او در مجلس سنای آمریکا از شب گذشته گشوده شده است.

در پنجاهمین نشست داووس 2800 نفر شرکت خواهند کرد. رهبران و سران 53 کشور جهان نیز در این اجلاس حضور خواهند یافت.

نشست سالانه داووس که پنجاهمین اجلاس آن است در روزههای 21 تا 24 ژانویه ( اول تا 4 بهمن ماه) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

R31356/P/S8,89,1128/CT7 واژه های کاربردی مرتبط اجلاس داووس‌‌‌ | مجمع جهانی اقتصاد دونالد ترامپ

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اجلاس داووس مجمع جهانی اقتصاد دونالد ترامپ اجلاس داووس مجمع جهانی اقتصاد دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۶۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در حالیکه در راهروی دادگاه نیویورک به اتهام آزار و اذیت جنسی یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی حضور داشت در واکنش به اعتراضات دانشجویان به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه اظهار کرد: اتفاقاتی که در دانشگاه‌ها مثل دانشگاه کلمبیا، نیویورک و بقیه درحال رخ دادن می‌باشد، واقعاً مایه شرمساری هست.

وی با کنایه به بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا گفت: در واقع این وضع مربوط به بایدن است. او (بایدن) در حال دریافت سیگنال اشتباهی از افراد است، او (بایدن) یک صدای اشتباه دریافت می‌کند. بایدن نمی‌داند که چه افرادی پشت این اعتراضات هستند و این یک وضع آشفته هست. تکرار می‌کنم چیزی که در دانشگاه‌ها رخ میدهد، مایه شرمساری است.

رئیس جمهور پیشین آمریکا بیان کرد: افرادی که بیرون دادگاه هستند می‌خواهند به دادگاه اعتراض کنند ولی ما شاهد وضع پلیسی هستیم که تا حالا دیده نشده است!

ترامپ در پایان افزود: هنوز هیچ کسی به دانشگاه‌ها فرستاده نشده در حالی که آنها خیلی افراد رادیکالی هستند که در حال نابودکردن دانشگاه‌ها هستند.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

انتهای پیام/

محمدامین متین فر

دیگر خبرها

  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • دانشجویان حامی فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند+ فیلم
  • حامیان فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند+ فیلم
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت