Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-08@18:32:53 GMT

چرا داور معروف دیر عذرخواهی کرد؟

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۱۶۱۱۳

چرا داور معروف دیر عذرخواهی کرد؟

محمد حسین زاهدیفرد در تعطیلات زمستانی و در نشست توجیهی داوران لیگ برتر از باشگاه استقلال و تماشاگرانش به خاطر اشتباه فاحش در بازی سپاهان – استقلال عذرخواهی کرد.

به گزارش "ورزش سه"، او در این باره گفت:« لازم می‌دانم در اینجا بابت اشتباهی که در بازی سپاهان و استقلال از من سر زده شد رسماً از باشگاه استقلال و هواداران این تیم عذرخواهی کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من بعد از آن بازی که تقریباً برای دو ماه پیش بود هیچ اظهارنظری نکردم و الان به خاطر احترامی که برای شما رسانه‌ها قائلم سکوت خود را شکستم. اشتباه خود در آن مسابقه را می‌پذیریم و شهامت این را دارم که عذرخواهی کنم. کمیته داوران هم همان‌طور که داوران را به خاطر قضاوت‌های خوب تشویق می‌‌کند، آنها را به خاطر اشتباهات‌شان تنبیه هم می‌کند و این مسئله در مورد من هم اتفاق افتاد.»

 

یک سوال مهم اینجا به وجود می آید؛ چرا داور معروف فوتبال کشورمان خیلی دیر از باشگاه استقلال و تماشاگرانش عذرخواهی کرد در حالی که اگر همان موقع این کار را انجام می داد؛ فضای انتقاد علیه او و کمیته داوران تلطیف می شد و شاید خیلی از انتقادات هم شکل نمی گرفت. اما به این خاطر نمی شود به داور بوشهری فوتبال خرده گرفت. داوران بر اساس قوانین کمیته داوران مجاز به مصاحبه در مورد بازی ای که قضاوت می کنند، نیستند و به آنها تاکید شده از هر گونه اظهار نظر احساسی در مورد بازی بعد از اینکه سوت پایان آن زده شد خودداری کنند چرا که رفتار یک داور به همه داوران تعمیم داده خواهد شد.

 

بر اساس قوانین داوری، داوری که اشتباه می کند ملزم به عذرخواهی نیست چرا که اشتباهات او بررسی می شود و بر اساس قانون با او برخورد خواهد شد. اگر داوری به خاطر اشتباهی که مرتکب شد دست به عذرخواهی بزند فردا همه داوران باید با اشتباهاتی که انجام می دهند از تیم ها عذرخواهی کنند و در صورت تکرار این رفتار استقلال و صلابت داوران کاهش پیدا خواهد کرد.

 

گفته می شود محمد حسین زاهدیفرد با توجه به اشتباه فاحشی که در بازی استقلال – سپاهان داشت برای مصاحبه در این خصوص از کمیته داوران مجوز گرفت تا با عذرخواهی از تیم استقلال و تماشاگرانش بار سنگینی از روی دوش او برداشته شود.

کمیته داوران محمدحسین زاهدی فر

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: کمیته داوران محمدحسین زاهدی فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۶۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داور بازی ایران و هنگ کنگ مشخص شد

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و هنگ کنگ از مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ روز پنج‌شنبه ۱۷ خردادماه ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۱۵:۳۰ به وقت تهران در ورزشگاه هنگ کنگ برگزار می‌شود.

با اعلام فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) داوری از کشور عمان این بازی را قضاوت می‌کند.

داور: قاسم مطر علی

کمک اول: ناصر سلیم عبدالله

کمک دوم: حامد طالب سیف

داور چهارم: یحیی احمد ابراهیم

ناظر داوری: لی جی یونگ از کره جنوبی

نماینده مسابقه: اوتای کنیا از ژاپن

انتهای پیام/

کد خبر: 1229930 برچسب‌ها ایران

دیگر خبرها

  • اشتباه کردم به خاطر جام جهانی از رئال رفتم
  • داوران بازی تیم ملی فوتبال معرفی شدند
  • اعلام اسامی داوران بازی هنگ‌کنگ - ایران
  • داور بازی ایران و هنگ کنگ مشخص شد
  • مهرانپور: باید پول حلال از پیکان بگیریم/ امیدوارم بازی با استقلال تشریفاتی شود!
  • استقلال سر داوری شوخی ندارد! (عکس)
  • استقلال از داوری طلبکار شد: پنالتی روزبه سوخت!
  • دزفولی: چشمی باید اخراج می‌شد/ دور ربیعی ملیجک نیست!+فیلم
  • نظر کارشناس داوری در مورد صحنه‌های دیدار استقلال/ یک پنالتی گم شد
  • پورموسوی: برخوردها متفاوت است/ داوری نباید شبهه ایجاد کند