Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-07@16:22:57 GMT

چرا داور معروف دیر عذرخواهی کرد؟

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۱۶۳۴۲

چرا داور معروف دیر عذرخواهی کرد؟

او در این باره گفت:« لازم می‌دانم در اینجا بابت اشتباهی که در بازی سپاهان و استقلال از من سر زده شد رسماً از باشگاه استقلال و هواداران این تیم عذرخواهی کنم. من بعد از آن بازی که تقریباً برای دو ماه پیش بود هیچ اظهارنظری نکردم و الان به خاطر احترامی که برای شما رسانه‌ها قائلم سکوت خود را شکستم. اشتباه خود در آن مسابقه را می‌پذیریم و شهامت این را دارم که عذرخواهی کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیته داوران هم همان‌طور که داوران را به خاطر قضاوت‌های خوب تشویق می‌کند، آنها را به خاطر اشتباهات‌شان تنبیه هم می‌کند و این مسئله در مورد من هم اتفاق افتاد.»

یک سوال مهم اینجا به وجود می آید؛ چرا داور معروف فوتبال کشورمان خیلی دیر از باشگاه استقلال و تماشاگرانش عذرخواهی کرد در حالی که اگر همان موقع این کار را انجام می داد؛ فضای انتقاد علیه او و کمیته داوران تلطیف می شد و شاید خیلی از انتقادات هم شکل نمی گرفت. اما به این خاطر نمی شود به داور بوشهری فوتبال خرده گرفت. داوران بر اساس قوانین کمیته داوران مجاز به مصاحبه در مورد بازی ای که قضاوت می کنند، نیستند و به آنها تاکید شده از هر گونه اظهار نظر احساسی در مورد بازی بعد از اینکه سوت پایان آن زده شد خودداری کنند چرا که رفتار یک داور به همه داوران تعمیم داده خواهد شد.

بر اساس قوانین داوری، داوری که اشتباه می کند ملزم به عذرخواهی نیست چرا که اشتباهات او بررسی می شود و بر اساس قانون با او برخورد خواهد شد. اگر داوری به خاطر اشتباهی که مرتکب شد دست به عذرخواهی بزند فردا همه داوران باید با اشتباهاتی که انجام می دهند از تیم ها عذرخواهی کنند و در صورت تکرار این رفتار استقلال و صلابت داوران کاهش پیدا خواهد کرد.

گفته می شود محمد حسین زاهدیفرد با توجه به اشتباه فاحشی که در بازی استقلال – سپاهان داشت برای مصاحبه در این خصوص از کمیته داوران مجوز گرفت تا با عذرخواهی از تیم استقلال و تماشاگرانش بار سنگینی از روی دوش او برداشته شود.

251 251

کد خبر 1344740

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: کمیته داوران لیگ برتر نوزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۶۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت سریع موعود از قطر: سلام پرسپولیس!

به گزارش "ورزش سه"، هر چند اعضای تیم پرسپولیس هیچ اعتراضی به انتخاب موعود بنیادی‌فر برای قضاوت او در بازی عصر دوشنبه نکرده‌اند اما  سابقه نشان می‌دهد سرخ‌ها با این داور مشکلاتی جدی داشته‌اند.

در بازی‌های این فصل تا اینجا تنها داور صاحب لایسنس قضاوت با کمک داور ویدئویی سه بار بازی‌های پرسپولیس را سوت زده که داوری دو تا از آنها بسیار پرحرف و حدیث شده است.

دربی رفت را هنوز پرسپولیسی‌ها از یاد نبرده‌اند. موعود در آن بازی تحت تاثیر جو مسابقه نتوانست قضاوت خوبی انجام دهد. در آن بازی بنیادی‌فر ارتباط خوبی با داوران عراقی اتاق VAR نداشت و در صحنه‌ای که می‌توانست حامدی‌فر را به‌خاطر تکل بسیار خشن روی پای دانیال اسماعیلی‌فر اخراج کند کوتاهی کرد. در آن صحنه بنیادی‌فر اصلا خطا را ندید و به‌زعم هواداران پرسپولیس با جای‌گیری غلط در تعیین نتیجه آن مسابقه و شاید قهرمانی لیگ تاثیرگذار بود. البته در آن صحنه داوران عراقی اتاق VAR هم به او کمکی نکردند.

بنیادی‌فر قبل‌تر قضاوت بازی رفت سپاهان – پرسپولیس را نیز برعهده داشت و با اینکه پرسپولیس در آن مسابقه بازنده شد و شهاب زاهدی هم با کارت قرمز از بازی بیرون رفت قضاوت او مورد اعتراض سرخ‌ها قرار نگرفت. موعود اما در اولین بازی سال جدید سرخ‌ها مقابل گل‌گهر در سیرجان هم نتوانست قضاوت جالبی داشته باشد و با اخراج اوسمار و نگرفتن پنالتی روی عالیشاه که بیشتر کارشناسان تائیدش کردند، دوباره در کانون توجه قرار گرفت.

موعود در آن مسابقه در نیمه اول به‌خاطر اعتراضش اخطار داد و در نیمه دوم  اوسمار را به‌خاطر اینکه دو قدم وارد زمین شد تا بگوید جان بازیکن حریف در خطر است با کارت قرمز مستقیم اخراج کرد. او در نیمه نخست هم خطای بازیکن گل‌گهر روی عالیشاه را پنالتی اعلام نکرد و به‌خاطر اعتراض عالیشاه به او کارت زرد داد و بعد از بازی هم مورد عتاب کاپیتان سرخ‌ها قرار گرفت که البته جواب عالیشاه را هم داد. بعد از آن بازی هم باشگاه پرسپولیس با وجود پیروزی در سیرجان بیانیه‌ای در واکنش به قضاوت بنیادی‌فر و اشتباهات تیم داوری منتشر کرد.
 

حالا بنیادی‌فر با این سابقه قضاوت در بازی‌های این فصل پرسپولیس قرار است دیدار فوق‌العاده حساس نساجی – پرسپولیس را در آن جو سنگین ورزشگاه وطنی قائمشهر قضاوت کند. درباره موعود و قضاوت‌هایش هیچ‌گونه پیش داوری نمی‌توان انجام داد به‌خصوص که او مستقیما از دوحه به قائمشهر می‌آید. سوت مهم‌ترین بازی این روزهای فوتبال قاره (فینال جام ملت‌های امیدها) را به صدا در آورده است. کاش او مثل همان بازی جسور و بی‌اشتباه باشد.

دیگر خبرها

  • بازگشت سریع موعود از قطر: سلام پرسپولیس!
  • متئو لاهوز: به خاطر زدن تونل افتخار برای رئال مادرید، محروم شدم!
  • اعتراض استقلال خوزستان به داور بازی سپاهان
  • داور دو بازی حساس پرسپولیس و استقلال + تاریخ و ساعت پخش
  • انتخاب جنجالی برای داوران پرسپولیس و استقلال در هفته ۲۶ لیگ برتر فوتبال؛ چراغ سبز به بلوا
  • بنیادی فر داور پرسپولیس شد/ سوت بازی استقلال در دستان کوپال
  • داوران جنجالی برای سرخابی در هفته ۲۶ لیگ برتر فوتبال؛ چراغ سبز به بلوا
  • داوران جنجالی برای سرخابی در هفته ۲۶ لیگ
  • برنامه و داوران هفته ۲۶ لیگ برتر فوتبال
  • داور ۲ بازی حساس پرسپولیس و استقلال مشخص شد