Web Analytics Made Easy - Statcounter

حوادث رکنا : متهم فراری پرونده فساد اقتصادی بانک ملت و پارسیان در گروهک منافقین نقش پررنگی داشته است.

به گزارش رکنا ، چند ماهی است که رسیدگی به پرونده فساد و اخلال در نظام اقتصادی کشور در بانک‌های ملت و پارسیان به شعبه اول دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی به ریاست قاضی موحد سپرده شده است و روز گذشته بیست و سومین جلسه رسیدگی به آن برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسول قهرمانی نماینده دادستان در جلسه بیست و سوم رسیدگی به پرونده ویژه فساد اقتصادی بانک ملت و پارسیان برای اولین بار از سابقه یکی از متهمان فراری این پرونده صحبت کرد.

این پرونده ۹ متهم دارد که ۳ متهم آن یعنی رحمت‌الله باختری، سمانه حضرتی آشتیانی و مجید سعادتی متواری هستند و متهمان از طریق تشکیل و سرکردگی شبکه کلاهبرداری و خیانت در امانت نسبت به وجوه بانک‌های ملت و پارسیان تحت پیگرد قانونی قرار دارند.

البته نسبت به افراد فراری این پرونده نقاط تاریک بسیاری وجود دارد، رحمت‌الله باختری متهم ردیف چهارم پرونده که اکنون متواری است و حسب گزارش مطلعان اکنون در کشور سوئیس حضور دارد، عضو سازمان مجاهدین خلق بوده است.

رحمت الله باختری فرزند موسی، متواری، به جرم مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور و عضویت در شبکه کلاهبرداری و تحصیل مال نامشروع به مبلغ ۲۱ میلیون و ۵٨٢ هزار و ۴٩۴ دلار و همکاری با مجید سعادتی برای فروش نفت به میزان ٣٢ میلیون و ١١٠ هزار دلار متهم است.

حکم ۱۰ سال حبس برای عضو سابق منافقین و متهم امروز مفاسد اقتصادی

باختری از اعضای گروهک منافقین بوده و با اسامی مستعار در مجاهدین خلق حضور و فعالیت مستمر داشته است و با استفاده از اسامی مستعار مختلف در این گروهک به فعالیت می‌پرداخته و سرانجام سال ۶۱ به دلیل حضور در این گروهک دستگیر شد.

این متهم پس از دستگیری در سال ۶۱ به ۱۰ سال حبس محکوم می‌شود، اما به دلیل همکاری‌هایی که با ضابطان قضایی داشته است و سبب دستگیری سایر اعضا شده سال ۶۶ عفو می‌خورد و از زندان آزاد می‌شود.

اما همین متهم سال ۶۷ مجدداً به دلیل قاچاق خاویار بازداشت و روانه زندان می‌شود.

در پرونده فساد بانک ملت و پارسیان آقایان متهم برای وزارت نفت نامه نوشتند و از آن‌ها درخواست کردند که نفت خام را به بانک ملت بفروشد و پس از آن که درآمد بسیاری را از این محل کسب کردند، پول وزارت نفت را نپرداختند و همین موضوع سبب شکایت وزارت نفت شد.

فروش ۲ دکل مسکونی روی آب با قیمتی غیر واقعی

متهم رحمت الله باختری که پول نفت خام کوره را دریافت کرده بود، برای پرداخت بدهی خود به وزارت نفت ۲ دکل مسکونی روی آب را با قیمت غیر واقعی به وزارت نفت می‌دهد، باختری قیمت دکل‌های خود را ۵۴ میلیون دلار اعلام می‌کند، در حالی که قیمت واقعی آن‌ها بسیار کمتر از این بوده است.

در حالی دیواندری و همدستان او ۴ محموله نفت کوره را به باختری تحویل می‌دهند که او فاقد صلاحیت اخلاقی و وجاهت قانونی بوده است.

باختری یکی از سرشاخه‌های اصلی فساد بانک ملت و پارسیان و از همدستان سعادتی و دیواندری است، با سابقه‌ای بسیار نامناسب در گروهک منافقین میزان بسیار زیادی از بیت‌المال را با خود به خارج از کشور برده است.

این متهم که اکنون خارج از کشور حضور دارد و متواری است با مجید سعادتی برای فروش نفت همکاری داشته و مبلغ ٣٢ میلیون و ١١٠ هزار دلار پول نامشروع را به دست آورده است و اکنون وکیل او در دادگاه حضور دارد.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سقوط هواپیما یارانه دلار شهادت سردار سلیمانی انتقام سخت قاضی کلاهبرداری خیانت جرم کلاهبرداری زندان قاچاق اخبار حوادث مسعود رجوی پرونده متهمان بانک دار عکس فیلم دختر زن مرد شهادت سردار سلیمانی آمریکایی پدر تلگرام شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۶۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی یسنا

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان سیدجواد میردوستی  گفت: متهمان چهار نفر هستند که یکی از آنها پس از بازجویی با صدور قرار بازداشت موقت، راهی زندان شد.
میردوستی گفت: سه متهم دیگر این‌پرونده فعلا در پلیس آگاهی برای بازجویی تحت نظر هستند و پس از تکمیل تحقیقات در مورد آنها  تصمیم قانونی اتخاذ خواهدشد.
دادستان کلاله گفت:  بعضی از افراد بازداشتی جزو افرادی هستند که پیش از پیدا شدن یسنا ، با دستور بازپرس پرونده به عنوان مظنون به پلیس آگاهی احضار شده بودند.
دادستان کلاله تاکید کرد: انگیزه متهمان از ربودن این کودک پس از تکمیل تحقیقات اطلاع رسانی رسانی خواهد شد.
یسنا کودک کلاله ای بود که یکشنبه هفته گذشته مفقود شد و پس از چند روز جستجو روز پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت در سلامت کامل پیدا شد .

دیگر خبرها

  • دستگیری ۴ متهم اصلی ربایش "یسنا" در دشت کلاله
  • بازداشت 4 متهم اصلی پرونده گم شدن یسنا
  • دستگیری ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی «یسنا»
  • ۴متهم اصلی در پی مفقود شدن یسنا دستگیر شدند
  • دستگیری ۴ متهم اصلی ربایش "یسنا"
  • دستگیری ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی یسنا
  • ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی یسنا دستگیر شدند
  • دستگیری ۴ متهم ‌اصلی ربایش یسنا
  • دستگیری ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی یسنا کودک کلاله‌ای
  • دستگیری ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی یسنا، کودک کلاله‌ای