Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-08@03:04:46 GMT

ترازوی مغازه‌داران خراسان رضوی میزان است

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۱۶۶۷۷

ترازوی مغازه‌داران خراسان رضوی میزان است

مدیرکل استاندارد خراسان رضوی به ۲۳ هزار و ۱۳۱ مورد بازرسی اصناف و بررسی عملکرد ترازوهای در اختیار آنها در سطح این استان اشاره و بیان کرد: نتیجه این بررسیها نشان داد ۹۵ درصد ترازوهای مغازه‌داران در خراسان رضوی میزان بوده و عملکردشان دقیق و صحیح است.

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا جمیع افزود: وارسی فنی ابزارهای توزین این تعداد واحد صنفی در سطح خراسان رضوی ظرف ۱۰ ماه گذشته تاکنون صورت گرفته و هنوز ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همزمان با این اقدام ۸۰۵ مورد بازرسی نیز از باسکولهای فعال خودروهای سنگین در سطح خراسان رضوی صورت گرفت.

 مدیرکل استاندارد خراسان رضوی گفت: نتیجه بررسی فنی این تعداد باسکول نشادن داد عملکرد ۸۵ درصد این ابزار توزین در سطح استان مطابق موازین و معیارهای استاندارد است.

وی افزود: بر همین اساس آن دسته از باسکولهای سنگین که عملکردشان غیراستاندارد تشخیص داده شده نیز مهر و موم شدند تا اصلاح گردیده و پس از دریافت تاییدیه‌های لازم فعال شوند.

جمیع به دیگر اقدامات نظارتی اداره‌کل استاندارد خراسان رضوی نیز اشاره و بیان کرد: ظرف همین مدت ۳۰۵ مورد پروانه استاندارد اجباری در این استان صادر شد.

وی گفت: به این ترتیب خراسان رضوی پس از تهران بالاترین میزان صدور پروانه استاندارد اجباری را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ترازو مغازه داران استاندارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۶۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای موفقیت‌آمیز آزمون نمونه‌های طرح پیش بسته‌بندی در خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل استاندارد استان گفت: این آزمون‌ها شامل بررسی و پایش کمیت (جرمی و حجمی) محصولات و فرآورده‌های بسته‌بندی شده موجود در مراکز تولید و عرضه بوده است.


مهدی دستورانی افزود: طرح کنترل و پایش وزنی فرآورده‌های بسته بندی شده بر اساس استاندارد ملی ایران به شماره ۱۶۳۸۱ با عنوان «کمیت فرآورده در بسته‌بندی‌ها» و استاندارد ملی شماره ۲۱۷۵۹ با عنوان «الزامات برچسب‌گذاری پیش بسته‌بندی‌ها» انجام شده است که در صورت وجود مغایرت وزنی یا حجمی محصولات بسته بندی شده با کمیت درج شده بر روی بسته بندی محصول، اقدامات قانونی لازم انجام و پرونده واحد تولیدی به مراجع ذیربط ارجاع داده می‌شود.


وی از هم استانی ها خواست برای اطلاع از اصالت و اعتبار محصولات دارای نشان استاندارد، کد ۱۰ رقمی ذیل علامت استاندارد روی محصول را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کنند تا از اصالت کالا اطمینان حاصل کنند.

دیگر خبرها

  • کاهش دما و بارش باران در راه مشهد
  • تصاویر مزاحمان نوامیس نازی‌آباد؛ درگیری خونین با مغازه‌داران معترض!
  • تجلیل از اولین گروه سفیران استاندارد در خراسان رضوی
  • ارزیابی گوشی‌های وارداتی و تولید داخل از نظر میزان تشعشع
  • بررسی دقیق گوشی‌های وارداتی و تولید داخل از نظر میزان تشعشع
  • میزان تشعشعات گوشی تلفن همراه ارزیابی می‌شود
  • ارزیابی میزان تشعشعات گوشی تلفن همراه در سازمان تنظیم مقررات
  • میزان خاموشی برق خراسان رضوی به ۸۶ دقیقه کاهش یافت
  • تحقق ۱۲۸ درصدی آزمون کمیت محصولات پیش بسته بندی
  • اجرای موفقیت‌آمیز آزمون نمونه‌های طرح پیش بسته‌بندی در خراسان جنوبی