Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روح‌‌‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در همایش اولین نمایشگاه شتاب‌دهنده‌های آزاد که در محل نمایشگاه دائمی اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، گفت: امروز شاهد آغاز اتفاقی متفاوت در دانشگاه آزاد اسلامی هستیم؛ دانشگاه آزاد به عنوان یکی از بزرگ‌ترین ظرفیت های آموزش عالی کشور، اکوسیستم کاملی از نظام جامع آموزش عالی در کشور فعالیت دارد و ظرفیتی ملی محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برنامه اصلی دانشگاه آزاد، حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم و اجرای سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها است؛ در واقع حرکتی که در دانشگاه آزاد برای تبدیل به یک دانشگاه فناور شروع شده، یک حرکت نمادین نیست.

فیروزآبادی ادامه داد: در تمام دنیا، مدارس، بیمارستان و بانک های خصوصی به دلیل چابکی که دارند، نسبت به نهادهای دولتی برتری دارند.‌ دانشگاه آزاد نیز به عنوان یک دانشگاه غیردولتی برنامه دارد تا سال ۱۴۰۴ انتخاب اول داوطلبان ورود به دانشگاه باشد.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: حرکت جدی به سمت دانشگاه فناور یکی از رویکردهای اصلی دانشگاه آزاد اسلامی است؛ گستردگی واحدهای دانشگاهی در کل کشور، وجود ۱۵۰هزار تجهیز آزمایشگاهی بالقوه و زیرساخت های سرزمینی در حوزه های کشاورزی و دامداری، بخشی از ظرفیت های عظیم دانشگاه آزاد اسلامی محسوب می شود.

وی گفت: بیشتر استادان دانشگاه آزاد در کنار تدریس، دارای یک کسب و کار هستند؛ در واقع افراد کارآفرینی در دانشگاه آزاد وجود دارند که علاقه مند به همکاری با دانشگاه هستند به همین دلیل، دانشجویان باید به حوزه کسب و کار وارد شوند و به درس خواندن آکادمیک محدود نشوند.

فیروزآبادی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی باید دانشگاهی برای حل نیازهای فناورانه مردم باشد؛ مردم باید تحولِ حوزه فناوری را در کسب و کار خود لمس کنند و دانشگاه آزاد به عنوان یک دانشگاه مردمی، می خواهد به سمت حل مشکلات مردم حرکت کند.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: تشکیل سراهای نوآوری با توجه به زیست بوم فناوری هر استان، اولین گام به سمت حل مشکلات مردم است؛ همچنین تاسیس بازار فناوری در کنار سرای نوآوری گام دیگری در این راستا محسوب می شود که با توجه به نیازهای هر استان به عنوان یکی از المان های سراهای نوآوری فعالیت خواهد داشت.

وی تاکید کرد: سرای نوآوری مانند یک دانشکده است که دارای دوره های شتاب دهی، رشد و پارک علم و فناوری، معادل با مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه نسل دوم است. هر سرای نوآوری دارای شتاب دهنده، مرکز رشد و پارک علم و فناوری مختص به خود خواهد بود.

فیروزآبادی در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد به دنبال چابک سازی است و می خواهیم مراکز رشد با کمترین هزینه فعالیت داشته باشند؛ ما نمی خواهیم با بنگاه داری کسب درآمد کنیم بلکه می خواهیم دانشگاه آزاد به برندی در حوزه فناوری تبدیل شود. امیدواریم در دهه فجر سال آینده، نمایشگاه محصولات شتاب دهنده ها را برگزار کنیم.

انتهای پیام/

108 / 188 روح‌‌‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد نسل سوم

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: معاون تحقیقات فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد نسل سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۶۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد

ایسنا/کردستان با حضور معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد.

میثم عابدی، امروز در مراسم رونمایی از مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) اظهار کرد: استان کردستان به لحاظ نیروی انسانی متخصص در حوزه آی سی تی وضعیت بسیار مطلوبی دارد که باید مورد آموزش قرار گیرند.

وی بر نهادینه کردن آموزش در حوزه فناوری اطلاعات در مدارس تأکید کرد و افزود: برخی از نهادهای خصوصی وعده حمایت و تجهیز مدارس را داده‌اند.

عابدی با اشاره به اینکه مبتنی بر ظرفیت استان ها در بخش های مختلف باید هوشمندسازی تعریف شود تا اثرگذاری لازم را در توسعه داشته باشد عنوان کرد که با توجه به مصرف‌گرا بودن کشور عراق، باید در زمینه صادرات تولیدات فناورانه متناسب با ظرفیت‌هایی که در کردستان وجود دارد برنامه‌ریزی اصولی صورت بگیرد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: کردستان به لحاظ تولید برخی از محصولات کشاورزی مانند گندم، توت‌فرنگی و به لحاظ معدنی در زمینه معادن طلا و غیره ظرفیت بالایی دارد که می‌طلبد برای بهره‌گیری بهتر و بیشتر از این ظرفیت‌ها در زمینه توسعه استان، از روش‌های فناورانه استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: صدور خدمات در حوزه ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی با توجه به نیازی که در اقلیم وجود دارد می‌تواند نقش مهمی در ایجاد ارزش‌افزوده، ارزآوری و اشتغال‌سازی ایفا کند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج در این مراسم اظهار کرد: اتاق بازرگانی در دوره دهم برای جبران عقب ماندگی تاریخی که کردستان نسبت به سایر استان ها داشته ، ایجاد بنیاد توسعه و پیشرفت را در دستور کار قرار داده است.

کمال حسینی با بیان اینکه ۴۴ برنامه برای این بنیاد هدفگذاری شده است، افزود: شرکت سرمایه‌گذاری توسعه‌ای، هشت شهرک صنعتی تخصصی، کنسرسیوم، شرکت مادر تخصصی معدن و صنایع معدنی از جمله برنامه‌های بنیاد توسعه استان است.

وی بیان کرد: پیشرفت کشور مستلزم توسعه استان‌های مختلف است، بنابراین می‌طلبد در راستای رشد مناطق گوناگون تلاش مضاعفی شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به یاسوج سفر می کند
  • اجرایی کردن طرح جامع جهاد علمی
  • طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد
  • تاکید وزیر علوم بر لزوم همکاری دانشگاه‌ها با اجرای نظام ایده‌ها
  • کار سخت بسیج برای رفاقت با وزیر/ زلفی‌گل از پس مطالبات بسیج دانشجویی بر می‌آید؟
  • ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی
  • دهقانی فیروزآبادی: «مرکز ملی هوش مصنوعی» به زودی تأسیس می‌شود
  • حجاب و عفاف دغدغه امروز مردم و مسئولان است
  • «فناوری» و «نوآوری» اهرم‌های قدرتمند جهش تولید