Web Analytics Made Easy - Statcounter

این پنج اثر متعلق به پروفسور حیدر غازی الموسوی، رئیس گروه ترجمه مرکز العمید است .

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، گروه ترجمه مرکز بین المللی تحقیقات و مطالعات العمید وابسته به بخش امور فکری و فرهنگی آستان قدس عباسی به منظور کمک به غنی سازی کتابخانه تحصیلات تکمیلی پنج اثر به زبان انگلیسی منتشر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این پنج اثر متعلق به پروفسور حیدر غازی الموسوی، رئیس گروه ترجمه مرکز العمید است که در مصاحبه با سایت الکفیل گفت: این آثار یکی از محصولات کنفرانس بین المللی العمید و به عنوان یک مقدمه فکری برای چاپهای بعدی است. این آثار از نظر محتوا متفاوت بوده و به شرح زیر است:

 

- اثر نخست: تحت عنوان (الحداثة في المسرح الحسينيّ) منتشر شد. این کتاب بخشی از یک سری از مطالعات است که به نهضت حسینی و آرمان های انسانی و بین المللی آن می پردازد.

 

- اثر دوم: تحت عنوان (الشهادة حصن الإنسانيّة ولجام التطرّف) است که دروسی را در زمینه مفهوم شهادت از ابعاد مذهبی - ادبی بررسی کرده و ارکان شهادت و در راس آن فداکاری برای یک اصل والا را بنا نهاد.

 

- اثر سوم تحت عنوان (المنبر الحسینی) است که یکی از ثمرات همایش های آستان قدس عباسی است. این کتاب با مشارکت چهار استاد از عراق، ایران و انگلستان تدوین شد تا با استفاده از مطالعات آموزشی و فکری ماهیت منبر حسینی و کارکردهای آموزشی، اجتماعی و سیاسی آن در رشد آگاهی مخاطب را به جهانیان بیاموزند.

 

- اثر چهارم: با عنوان (تأمّلات في أهل البيت -عليهم السلام- أدبيّاً) بود که از طریق آن چندین نمایشنامه را مورد تحلیل و بررسی قرار داد و تأثیر اهل بیت (علیهم السلام) در جذب مخاطب و رساندن معانی نیکی و شرافت در پرورش انسان را تبیین کرد.

 

- اثر پنجم: تحت عنوان (تأمّلات في أهل البيت -عليهم السلام- لغويّاً) حاوی چندین مقاله زبانی درباره خطبه های اهل بيت (عليهم السلام) است.

پایان پیام/42

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد فعالیت های مسجدی مسجد مسجد مسجد رویداد ملی فهما طرح ملی فهما رویداد ملی فهما آستان قدس عباسی اهل بیت کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۶۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علی رمضانی قائم مقام و سخنگوی سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در صفحه اجتماعی خود نوشت؛
«علیرغم تلاش جامعه فرهنگی هند، نظر به ادامه محدودیت حضور اتباع این کشور در ایران پس از عملیات وعده صادق و اتمام فرصت رفع محدودیت بعد از دیدار اخیر سفیر هند، حضور این کشور منتفی شد و یمن مهمان ویژه سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود.»

سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • شرحی بر قدیمی‌ترین فهرست‌نامه‌های کتابخانه آستان قدس رضوی/خدمتی به گذشته، امروز و آینده
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ایران و کشور‌های جهان
  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • «یمن» به جای «هند» مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود
  • به همت پژوهش سرای برهان کتاب «عشق برتر» منتشر شد
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد