Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»، علیرضا زاکانی، نماینده مردم تهران در دوره‌های و هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی درباره اظهارات عباس عبدی در برنامه بدون توقف مبنی بر اینکه رد صلاحیت‌های شورای نگهبان باعث ناکارآمدی مجلس و همچنین حضور و مشارکت کمتر مردم در انتخابات می‌شود، گفت: بنده معتقد هستم کاندیداها برای حضور در انتخابات نیازمند تأیید صلاحیت هستند، یعنی نامزدها باید سلامت داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، سلامت نامزدها را در پنج دسته قابل تقسیم دانست و گفت: یک نوع سلامت امنیتی است، یعنی اینکه افراد، دو تابعیتی نبوده و یا به گروه‌های محارب و آنها که علیه نظام و مردم اسلحه دست گرفتند مرتبط نباشند. یک نوع سلامت اعتقادی است، به این مضمون که به قانون اساسی معتقد باشند. سلامت سوم سلامت سیاسی است یعنی اینکه قانون‌شکن نباشند و سلامت چهارم سلامت اقتصادی، مالی و سلامت پنجم، صلاحیت اخلاقی است. 

زاکانی با تأکید بر اینکه شورای نگهبان وظیفه دارد این پنج نوع سلامت را لحاظ کند، تصریح کرد: اگر شورا این چند سلامت را لحاظ کرد، می‌شود گفت که هم مردم مشارکت‌شان بالا خواهد رفت و هم اینکه این اطلاع‌رسانی درست، تضمین سلامت مجلس خواهد بود.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم در ادامه یادآور شد: درباره اینکه عده‌ای علاقه‌ دارند سلامت‌ها لحاظ نشود تا مشارکت افزایش پیدا کند، باید گفت نقض این ادعا در تاریخ انتخابات ما وجود دارد. نمونه آن شورای دوم است، شورایی که سلامتش لحاظ نشد و حداقل مشارکت را هم در طول انقلاب اسلامی در انتخابات داشت، لذا این حرف صحیح نیست و به معنی سیاست‌بازی است.

زاکانی تصریح کرد: شورای نگهبان باید به وظیفه‌اش عمل کند و البته باید پاسخگو هم باشد و شفاف عمل کند و اگر کسانی هم خواستند، نتایج را به آنها اعلام کند تا باعث سوءاستفاده دیگران نشود.

این فعال سیاسی اصوالگرا با اشاره به اینکه رسانه، نقش مهم و فوق‌العاده با اهمیتی در حوزه آگاهی‌رسانی و روشنگری در خصوص انتخابات دارد، تصریح کرد: نقش رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی از این جهت پر رنگ است که هم در دسترس عموم بوده و هم اینکه بخشی از جامعه از این طریق ارتزاق فکر می‌کنند.

زاکانی در ادامه عنوان کرد: البته هر چقدر تنوع دیدگاه‌ها و نظرات و بحث‌های کارشناسی بیشتر باشد عمق نفوذ و اثرش هم بیشتر خواهد شد.

نماینده ادوار مجلس، نقش رسانه‌ها در آگاهی‌رسانی و شفافیت در انتخابات را مورد اشاره قرار داد و تأکید کرد: رسانه‌ها با طرح بحث‌های کارشناسی نقش بالایی در زمینه اطلاع‌رسانی دارند و هر برنامه‌ای که بتواند به صورت شفاف، صحیح و منطقی افکار عمومی را رشد دهد حتماً در روند انتخابات و میزان مشارکت و حضور مردم تأثیرگذار خواهد بود.

منبع: نماینده

کلیدواژه: اخبار انتخابات رد صلاحیت نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۷۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات

روحانی رمز توفیق برجام را حمایت ۸۰ درصدی مردم از آن عنوان کرد و گفت: تکیه‌گاه ما در مذاکرات برجام مردم بودند. در تمام نظرسنجی‌ها حتی نظرسنجی‌هایی که مخالفین دولت انجام دادند، نشان می‌داد ۸۰ درصد مردم موافق مذاکرات برجام بودند.

 

به گزارش سایت رسمی رئیس جمهور سابق ایران، حسن روحانی در جلسه دوره‌ای خود با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، با تأکید بر اینکه اگر مردم از حکومت فاصله گرفتند، اداره جامعه سخت خواهد بود، افزود: ما در دولت دوازدهم با مشکلات ویژه‌ای روبه‌رو بودیم. گویا داعش و ترامپ و کرونا کافی نبود که اقداماتی هم در داخل شد تا دولت را زمین بزنند. در طول ۴ سال دولت دوازدهم به مردم گفتند اگر ما بیاییم مسائل شما را در کوتاه‌مدت حل می‌کنیم. در اقتصاد و سیاست و سیاست خارجی به مردم قول دادند، گفتند برجام دولت قوی می‌خواهد. اما ضربه کاری میزان مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ پس از انتخابات کم‌رمق مجلس در سال ۱۳۹۸ بود. وقتی مردم کنار زده می‌شوند و در امور کشور مشارکت ندارند، چطور می‌خواهند مشکلات را حل کنند؟

او رمز توفیق برجام را حمایت ۸۰ درصدی مردم از آن عنوان کرد و گفت: تکیه‌گاه ما در مذاکرات برجام مردم بودند. در تمام نظرسنجی‌ها حتی نظرسنجی‌هایی که مخالفین دولت انجام دادند، نشان می‌داد ۸۰ درصد مردم موافق مذاکرات برجام بودند. چون اکثریت مردم پشتوانه برجام بودند، این قانون به تصویب رسید وگرنه نمی‌گذاشتند برجام تحقق پیدا کند. وقتی ۷۳ درصد مردم در انتخابات حضور پیدا کردند معلوم است از دولت منتخب حمایت می‌کنند، وقتی مشارکت زیر ۵۰ درصد شد، مشخص است چه مشکلاتی پیدا می‌کنیم؟ روزی در منطقه افتخار می‌کردیم انتخاباتی با ۸۰ و ۸۴ درصد مشارکت برگزار می‌کنیم، حالا باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم.

دیگر خبرها

  • رقابت چالشی کاندیداها در میدان مناظره‌ها
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات
  • به برنامه تحولی در شهر و روستاها نیاز داریم
  • انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز به استان با هم‌صدایی رسانه‌ها محقق شد
  • انتخابات مهم‌ترین نماد مردم‌سالاری دینی است
  • تمام رفتارهای تبلیغاتی کاندیداها در فضای حقیقی و مجازی رصد می‌شود
  • انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز به استان با هم‌صدایی رسانه‌ها
  • رفتار تبلیغاتی کاندیدهای انتخابات مجلس رصد می‌شود
  • آماده سازی ۴۰۰ نقطه در کرمانشاه برای تبلیغات کاندیداهای مجلس
  • دعوت استاندار لرستان از رسانه‌ها برای مشارکت در سرمایه‌گذاری