Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-07@06:22:06 GMT

از امروز سامانه بارشی جدید وارد کشور می شود

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۱۷۲۲۵

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،   بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز برای اکثر مناطق نیمه غربی کشور به‌جز شمال غرب کشور بارش برف و باران همچنین برای سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، خراسان رضوی و جنوب کرمان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. در برخی از مناطق جنوب، جنوب غرب و استان هرمزگان رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فردا شدت بارش‌ها از سمت غرب کاسته شده و به‌تدریج نیمه شرقی کشور را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد و اوایل وقت روز جمعه از نوار شرقی کشور خارج خواهد شد.

 

فردا اکثر مناطق کشور آسمانی ابری گاهی همراه با بارش خواهند داشت که بارش در شرق و جنوب از شدت بیشتری برخوردار است. بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز جمعه با ورود سامانه بارشی دیگری از شمال غرب کشور بارش در شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر و دامنه‌های البرز غربی و مرکزی آغاز خواهد شد.

 

شنبه بارش‌ها برای نوار غربی و شمالی ادامه خواهد شد. همچنین در این روز افت محسوس دما در نیمه شمالی کشور روی می‌دهد، یکشنبه بارش‌ها برای برخی مناطق شرقی و جنوب کشور پیش‌بینی‌شده است. امروز خلیج‌فارس و شرق تنگه هرمز، پنجشنبه خلیج‌فارس،‌ تنگه هرمز و غرب دریای عمان و جمعه غرب دریای خزر مواج خواهد بود.

 

آسمان تهران امروز ابری با احتمال بارش برف و باران 25 درصدی و 56 درصدی برای شب،‌ فردا آفتابی تا قسمتی ابری با وزش باد 9 تا 15 کیلومتری در جهت غرب،جنوبی غربی و احتمال بارش 40 درصدی و روز جمعه آفتابی تا قسمتی ابری و بدون پدیده جوی پیش‌بینی‌شده است.

 

اقتصادنیوز

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: هواشناسی برف باران اقتصاد جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۷۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه جدید بارشی در استان بوشهر فعال می‌شود

طلیعه محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد در ساعاتی از وقت فردا تا اوایل وقت سه شنبه، با فعالیت سامانه بارشی در سطح استان، بویژه مناطق شمالی و مرکزی استان، ضمن افزایش پوشش ابر و وزش باد، وقوع بارش پراکنده باران، گاهی رگبار پراکنده باران و و رعدوبرق پیش بینی می‌شود و دریا نیز طی این مدت متلاطم خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: ضمن اینکه از روز چهارشنبه با افزایش سرعت بادهای شمالی و تداوم وزش آن تا روز پنجشنبه، خلیج فارس مواج است.

وی گفت: آسمان استان بوشهر صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و از فردا افزایش ابر و در برخی نقاط بارش پراکنده باران با احتمال رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: جهت وزش باد امروز غالباً شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و از فردا به تدریج جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ و در فراساحل شمالی و مرکزی ۱۶ تا ۴۴ کیلومتر در ساعات خواهد بود.

محمدی تصریح کرد: ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتی متر و امروز تا اوایل شب در سواحل جنوبی ۹۰ تا ۱۵۰ سانتی متر و از فردا در فراساحل شمالی و مرکزی ۹۰ تا ۱۵۰ سانتی متر پیش بینی می‌شود.

کد خبر 6097041

دیگر خبرها

  • دمای هوا در شرق و جنوب شرق کاهش می‌یابد / تداوم فعالیت سامانه بارشی تا پنجشنبه
  • هواشناسی ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ورود سامانه بارشی جدید به ایران / هشدار بارش‌های شدید در ۱۷ استان
  • آغاز سامانه جدید بارشی از امروز؛ آسیب به محصولات کشاورزان
  • سامانه بارشی امروز وارد استان می‌شود
  • کاهش دما در شمال شرق و استان‌های ساحلی / امروز و فردا در کدام مناطق باران می‌بارد؟
  • سامانه جدید بارشی در استان بوشهر فعال می‌شود
  • تداوم بارش‌ها در ایران؛ ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه
  • سامانه بارشی جدید از فردا وارد کشور می شود
  • وضع آب و هوا ؛ از فردا سامانه بارشی به کشور وارد می شود
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / موج جدید بارش‌ها کدام مناطق را در برمی‌گیرد؟