Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-28@08:26:33 GMT

آبادانی جزیره هرمز از تأکیدات مقام معظم رهبری است

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۱۷۲۶۸

آبادانی جزیره هرمز از تأکیدات مقام معظم رهبری است

گروه فرهنگی ــ نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با اشاره به ضرورت تبدیل هرمز به جزیره‌ای پاک، گفت: در دیداری که مسئولان استان به برکت کنگره بین‌المللی ۱۵۰۰ شهید هرمزگان با مقام معظم رهبری داشتند، ایشان بر توجه جدی به جزیره هرمز و آبادانی آن تأکید کردند.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان، روز گذشته، اول بهمن‌ماه در چهارمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان، گفت: گام دوم انقلاب اسلامی تمدن‌سازی است که بخش عمده آن نرم‌افزاری و بر عهده شورای فرهنگ عمومی استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی دو مأموریت دارد، افزود: مأموریت اول توجه به ایجاد فضای مناسب و تحقق بخش نرم‌افزاری شامل سبک زندگی اسلامی، فرهنگ عمومی، اخلاق و ... است و بخش دیگر تعمیم به جامعه است و باید با کمک رسانه‌ها این کار را انجام دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با تأکید بر اینکه جزیره هرمز باید تبدیل به جزیره پاک شود، تصریح کرد: در دیداری که مسئولان استان هرمزگان به برکت کنگره بین‌المللی ۱۵۰۰ شهید هرمزگان با مقام معظم رهبری داشتند، ایشان بر توجه جدی به جزیره هرمز و آبادانی آن تأکید کردند.

وی ادامه داد: جزیره هرمز به لحاظ فرهنگی در معرض تهدید جدی قرار دارد و باید هرمز را تبدیل به جزیره‌ای پاک از لحاظ فرهنگی، زیست‌محیطی، اجتماعی و گردشگری تبدیل کنیم.

‌عبادی اضافه کرد: هر میزان که گردشگری در جزیره هرمز توسعه می‌یابد، باید به چالش‌های حاصل از آن، رفع آسیب‌ها و صیانت از فرهنگ بومی و سنتی آن نیز توجه شود.

وی مهم‌ترین رسالت شورای فرهنگ عمومی را تحقق گام دوم انقلاب دانست و عنوان کرد: ایجاد فضای مناسب و زیرساخت‌های نرم‌افزاری و رواج سبک زندگی اسلامی برای تمدن‌سازی اسلامی از اولویت‌های شورای فرهنگ عمومی است.

امام‌جمعه بندرعباس در خصوص ضروریات شورای فرهنگ عمومی، بیان کرد: تشکیل کارگروه‌های تخصصی برای شورای فرهنگ عمومی از ضروریات است زیرا تأمین محتوای مناسب و خوراک فکری برای جلسه اصلی مهیا می‌شود.

وی ادامه داد: ایجاد تمهیدات لازم برای تأمین پشتوانه مالی شورای فرهنگ عمومی جهت اجرایی کردن مصوبات الزامی است و کمیته‌ای باید برای مشخص کردن راهکارها تشکیل شود.

‌عبادی در پایان گفت: نقش رسانه‌ها و نخبگان در پیشبرد اهداف و برنامه‌های شورا بسیار مهم است و این ظرفیت باید شناسایی و در مسیر تعالی فرهنگی استان قرار گیرد.

رضا کمالی زرکانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان نیز در این نشست، افزود: دستور کار شصت و چهارمین نشست شورای فرهنگ عمومی بررسی و تصویب آیین‌نامه داخلی این شورا است.

وی عنوان کرد: بررسی مسائل مربوط به حفاظت و صیانت از هویت خلیج‌فارس به‌ویژه توجه به مسائل جزیره هرمز که از تأکیدهای مقام عظمای ولایت در دیدار با مسئولان استان هرمزگان بود، باید در رأس امور شورای فرهنگ عمومی قرار بگیرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی هرمزگان به شرایط خاص فرهنگ عمومی در استان پرداخت و اظهار کرد: وسعت بسیار زیاد هرمزگان، حضور اقوام و مذاهب متعدد، هم‌جواری و همزیستی با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، مرکزیت تجاری و صنعتی و ...، استان را از لحاظ فرهنگی ویژه و خاص کرده است و شورای فرهنگ عمومی وظیفه دارد با بررسی همه جوانب و آسیب‌شناسی و استفاده از اساتید مجرب تعادل لازم را در آن ایجاد کند.

کمالی زرکانی ادامه داد: در این راستا شوراهای تخصصی متعدد با عضویت دستگاه‌های مرتبط تشکیل شده و طرح‌های مختلف را بررسی و برای تصویب و عملیاتی شدن به شورای فرهنگ عمومی  ارائه می‌دهند که این روش باعث ایجاد نگاه همه‌جانبه و پیشگیری از معضلات و انحراف‌های فرهنگی و اعتقادی جامعه شده است.

یادآور می‌شود، در پایان این نشست ابلاغ هیئت‌رئیسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌های هرمزگان نیز به افراد عضو آن اعطا شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا شورای فرهنگ عمومی نماینده ولی فقیه در هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۷۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای

رئیس دانشگاه معارف اسلامی گفت: همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه در قم برگزار خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام والمسلمین شاکری ظهر امروز در نشست خبری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای که سالن جلسات دانشگاه معارف اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: به عنوان دانشگاه معارف اسلامی وظیفه داریم از ظرفیت اندیشمندان صاحب فکر استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه نسبت به شخصیت مقام معظم رهبری غفلت جدی داشته‌ایم، مطرح کرد: مقام معظم رهبری در تبیین دین بسیار موفق بوده و قدرت ارتباط‌گیری بالایی دارند.

رئیس دانشگاه معارف اسلامی با بیان اینکه این پژوهش‌ها می‌تواند نگرش امام را گسترش دهد، عنوان کرد: به همین منظور نشست‌های متعددی با مسئولان استانی برگزار شده است که حدود 80 مقاله از این بستر دریافت شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود 146 مقاله پذیرش شده است، خاطرنشان کرد: در کنار ارسال مقالات شاهد ارسال چکیده مقاله‌ها نیز بوده‌ایم که در پایان یک جلد از آن‌ها منتشر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین شاکری با بیان اینکه همایش چهارشنبه 12 اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد، تصریح کرد: مهمانان ویژه این همایش نیز آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت الاسلام والمسلمین رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان از اعضای بیت مقام معظم رهبری خواهند بود.

وی اظهار داشت: این همایش در سالن شهید سلیمانی دانشگاه معارف اسلامی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • گذری کوتاه بر تاریخ و زندگی اسطوره استعمارستیزی جزیره هرمز ایران
  • ماجرای دریافت انگشتر مقام معظم رهبری توسط یک کارگر
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است
  • توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری باعث ریشه کن شدن فساد است
  • سالن ورزشی استاندارد در شهرستان بجستان نداریم
  • ثبت ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار بیمه شده جدید
  • بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود
  • کار قرارگاهی، زمینه‌ساز حرکت صحیح و اثرگذار در عرصه فرهنگ