Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-04@23:51:31 GMT

میزان تلفات آمریکایی ها از حمله موشکی ایران

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۱۸۳۳۹

 اخبار سیاسی- سیلی ایران به آمریکا پس از شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی باعث ترس و وحشت آمریکایی ها در منطقه شده است و هر روز اخباری می رسد که برخی خانواده های آمریکایی هنوز نگران فرزندانشان هستند که هیچ تماسی بعد از حمله موشکی ایران به پایگاه آمریکا نداشته اند.

به گزارش افکارنیوز،  بسیاری از منابع خبری مدعی شدند که آمریکایی ها حداقل نزدیک به 240 کشته در این حمله موشکی دادند و زخمی های بسیاری نیز این حمله موشکی برجای گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر اما ترامپ درباره تلفات در همان ابتتدا اعلام کرد که هیچ نوع تلفاتی آمریکایی ها نداده اند اما شواهد نشان می دهد رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا دروغ می گوید.

واشنگتن پست از رسانه های مشهور آمریکایی گزارش داده که بر خلاف ادعای ترامپ، پنتاگون گفته شمار بیشتری از نظامیان آمریکایی برای انجام درمان‌های پزشکی و معاینات به خارج از عراق منتقل شده‌اند.

وزارت دفاع آمریکا ، بعد از انکار‌ها و تکذیب‌های اولیه روز جمعه بالاخره اعتراف کرد بعد از حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد ۱۱ نظامی آمریکایی برای درمان به خارج از عراق منتقل شده‌اند.

روز سه‌شنبه مقام‌های ارتش آمریکا از ارائه آمار درباره شمار نظامیانی که تحت درمان هستند خودداری کرده، اما گفته‌اند «سربازان دیگری به مرکز منطقه‌ای لاندستول در آلمان منتقل شده‌اند.»

به نوشته واشنگتن‌پست، مقام‌های آمریکایی این احتمال را که شمار این زخمی‌ها در روز‌های آینده افزایش یابد را رد نکرده‌اند.

سازمان تروریستی «سنت‌کام» (ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا) در بیانیه‌ای اعلام کرد: «سلامت و ایمنی همه نیرو‌ها مهم‌ترین دغدغه همه مقام‌های وزارتخانه است و ما بابت مراقبت‌هایی که توسط کارد پزشکی‌مان از این نیرو‌ها به عمل آمده قدردانی می‌کنیم.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «در حالی که ارزیابی‌ها و درمان‌ها ادامه دارند مشخص شده که شمار بیشتری از نیرو‌های نظامی دچار جراحت‌های احتمالی هستند.»

در ادامه بیانیه سنت‌کام تأکید شده است: «این نظامیان - برای رعایت جوانب احتیاط- برای انجام ارزیابی‌های بیشتر و دریافت درمان‌های ضروری به صورت سرپایی به لنداشتول در آلمان منتقل شده‌اند.»

واشنگتن‌پست نوشته سنت‌کام در این بیانیه اشاره‌ای به وضعیت ۱۱ نیروی نظامی که پنتاگون جمعه گفت دچار آسیب ملایم مغزی شده و به آلمان و کویت منتقل شده‌اند، نکرده است. مقام‌های آمریکایی سه‌شنبه شب گفته‌اند اطلاعات بیشتری درباره وضعیت این نظامیان در اختیار ندارند.

پنهان‌کاری دولت آمریکا درباره تلفات نظامیان این کشور در روز‌های گذشته به سوژه کاربران فضای مجازی در آمریکا و تحلیلگران و فعالان این کشور تبدیل شده است.

«دونالد ترامپ »، رئیس‌جمهور آمریکا، «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا و سایر مقام‌های دولت این کشور بعد از حمله موشکی ایران به عین‌الاسد بار‌ها مدعی شده بودند این حمله هیچ تلفات یا زخمی نداشته است.

با این وجود، پایگاه «دیفنس‌وان» جمعه گذشته زخمی شدن دست‌کم ۱۱ نظامی آمریکا و انتقال آن‌ها به مراکز پزشکی آمریکا در کویت و آلمان را تأیید کرد. گزارش‌های متعددی پیش از این گفته‌اند ده‌ها نظامی آمریکا در این حملات کشته شده‌اند.

هر چند به نظر می رسد تلفات آمریکایی ها بسیار بیشتر این عددی است که پنتاگون و سنت کام اعلام کرده اند و از سوی دیگر مقامات ایران نیز اعلام کرده اند که قصدشان تلفات جانی نبوده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: حاج قاسم سلیمانی حمله موشکی ایران وزارت دفاع آمریکا ترامپ تلفات حاج قاسم سلیمانی حمله موشکی ایران تلفات آمریکایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۸۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع موشکی ایران در مقابل اسرائیل زمینه نابودی هر چه زودتر رژیم صهیونیستی را فراهم می‌کند

ماموستا داود جاوید سین‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، با اشاره به آیه 194 سوره مبارکه بقره اظهار داشت: بر اساس این آیه شریفه، اگر کسی به حریم دیگری تجاوز کند دیگری نیز می‌تواند در مقام دفاع و گرفتن حق خود، مقابله به مثل کند.

وی تصریح کرد: براساس کنوانسیون 1961 سفارتخانه‌ها و اماکن دیپلماتیک یک سرزمین در مقابل هرگونه تعرض و تجاوز مصونیت دارند و این مصونیت مورد پذیرش بین‌المللی است و هر گونه تجاوز به حریم سفارتخانه یک سرزمین که بخشی از سرزمین و حریم امنیتی آن کشور است در صورتی که مورد تجاوز به ویژه نظامی قرار گیرد براساس مقررات بین‌المللی، آن کشور از دفاع مشروع برخوردار است.

رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق آذربایجان‌غربی گفت: رژیم سفاک، کودک‌کش و جنایتکار صهیونیستی در 13 فروردین امسال طی حمله به کنسولگری کشورمان در دمشق هفت نفر از مستشاران پرافتخار و پرصلابت نظامی ایران را به درجه رفیع شهادت رساند و بنابراین در یک اقدام تلافی‌جویانه، نیروهای پرافتخار مسلح کشورمان ایران در حمله موشکی و پهبادی به اهداف نظامی این رژیم جعلی حمله کرده و پوزه آنها را به خاک مالیدند.

وی خاطرنشان کرد: امید است این انتقام سخت زمینه‌ساز نابودی هر چه زودتر رژیم سفاک و کودک‌کش صهیونیستی را فراهم کرده و مرهمی بر رنج‌ها و دردهای ملت مظلوم غزه و فلسطین باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دفاع موشکی ایران در مقابل اسرائیل زمینه نابودی هر چه زودتر رژیم صهیونیستی را فراهم می‌کند
  • خانواده‌های سربازانی که در غزه می‌جنگند خواستار حمله نکردن به رفح شدند
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • تحرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • احرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر
  • ۴ پیامد حمله موشکی سپاه به اسرائیل به روایت امام جمعه تهران
  • آخرین وضعیت دیپلمات مجروح حمله اسرائیل به سفارت ایران + عکس
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • پایه‌های «پاتریوت آمریکایی» فرو ریخت