Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای در پاسخ به تصمیم مغرضانه AFC گفت: از 23 کشور جهان، خاصه اروپا در شهرستان بجنورد در مسابقات قهرمانی جهان در ورزش‌های زورخانه‌ای حضور پیدا کردند و اتفاقا با هواپیما وارد کشور شدند. ما در چنین شرایطی باید از کانال نهادهای ورزشی به حل مساله بپردازیم، هر چند می‌توانیم از منظر حقوقی نیز کارهایی را صورت دهیم، هر چند این تصمیم غیرورزشی AFC در تاریخ به عنوان یک پرونده سیاه ثبت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، برنامه "گفت‌وگوی سیاسی" با موضوع (پشت پرده نفوذ استکبار جهانی در محافل ورزشی و تحریم میزبانی ایران از بازی‌های ملی و باشگاهی فوتبال) در ارتباط تلفنی با دکتر محسن مهرعلیزاده، معاون سابق وزیر و رئیس سابق سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک و رئیس فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای روانه آنتن شبکه رادیوگفت‌وگو شد. 

محسن مهرعلیزاده در مصاحبه با رادیوگفت‌وگو بیان کرد: مردم ایران می‌دانند استکبار سیاسی بعد از سیلی که از جمهوری اسلامی خورد، به راه افتاده و با کمک کشورهای متحد خود چه در اروپا و چه در منطقه به دنبال یک پروگانداست تا به همه بگوید ایران امن نیست. خاصه بعد از آنکه مساله هواپیما رخ داد و ما هنوز هم عزادار آنهاییم.  

وی افزود: آمریکا با کمک عوامل دست نشانده خود، شلوغ بازی و به نوعی آب را گل‌آلود کردند تا به مطامع و اهداف خود دست یابند، اما در این میان تاسف ما برای این است که  AFC باید شخصیت غیرسیاسی خود را حفظ می‌کرد که متاسفانه نتوانسته است از این حوزه حراست کند. 

مهرعلیزاده ادامه داد: به تازگی از 23 کشور جهان، خاصه اروپا در شهرستان بجنورد در مسابقات قهرمانی جهان در ورزش‌های زورخانه‌ای حضور پیدا کردند و اتفاقا با هواپیما وارد کشور شدند. این موضوع برای دیروز و امروز نبوده. مهمانان ما تقریبا از 10 روز پیش وارد کشور شدند و در استان‌های کرمانشاه، کردستان و خراسان جنوبی دوره آماده‌سازی را سپری کردند.

محسن مهرعلیزاده گفت: دیروز با شکوه هر چه تمام‌تر افتتاحیه مراسم مسابقات قهرمانی ورزشهای زورخانه ای انجام شد و امروز و فردا هم مسابقات انجام خواهد شد، اما در این میان آنچه برای فوتبال باشگاهی ما رخ داده، کاملا مشخص است که به دست عوامل آمریکاست، اما متاسفانه نباید نهادهای ورزشی با سیاست مغرضانه آمریکا و برخی کشورهای دست نشانده همراه ‌شوند، حال در چنین شرایطی باید به AFC فهمانده شود، دنیا یکی دو روز نیست و اگر گردانندگان آن می‌خواهند در عرصه ورزش به درستی ایفای نقش کنند، نباید مسائل سیاسی را بر مسائل فنی کار ترجیح دهند. در این میان باید نهادهای ورزشی ما فعال شود و با دیپلماسی سعی در فهماندن اشتباه AFC داشته باشد و خود فدراسیون بین‌المللی فوتبال، فیفا باید این مساله را بداند که تصمیم AFC مغرضانه بوده است.

وی افزود: ما در چنین شرایطی باید از کانال نهادهای ورزشی به حل مساله بپردازیم، هر چند می‌توانیم از منظر حقوقی نیز کارهایی را صورت دهیم، هر چند این تصمیم غیرورزشی AFC در تاریخ به عنوان یک پرونده سیاه ثبت خواهد شد. مسئولان حوزه دیپلماسی ما می‌تواند نقش فعالی را ایفا کنند تا رای کمیته اجرایی را برگرداندند. در این میان نقش سفرای ما در کشورهای تاثیرگذار بسیار مهم است و آنها می‌توانند با مسئولان فیفا صحبت کنند و اوضاع و شرایط را به درستی تبیین کنند و از طرفی به صحبت با اعضای AFC و کمیته اجرایی بپردازند تا آنها را در جریان وضعیت امنیت در ایران قرار دهند. 

رئیس فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای در مصاحبه با رادیوگفت‌وگو بیان کرد: با این حال به نظرم استدلالم بر این است که ورزش یک امر غیرسیاسی است، شاید این رویکرد از سوی سفرای آنها یک کار سیاسی تلقی شود، اما ما می‌خواهیم بگوییم مجامع ورزشی در دنیا باید از این تصمیم ناعادلانه مطلع شوند و ما باید به کمیته المپیک شکایت ببریم، البته نه شکایت حقوقی بلکه از آنها بخواهیم نسبت به این تصمیم ورود پیدا کنند و مانع از اجرای آن شوند و وزیر ورزش و رئیس کمیته المپیک سراغ مجامع ورزشی بروند و موضوع را پیگیری کنند و سراغ مجامع و نهادهایی بروند که بر عملکرد AFC و کنفدراسیون نظارت دارند و نسبت به تصمیم آنها هشدارهای لازم را بدهند.              

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: المپیک جهان فیفا هواپیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۸۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزش زورخانه ای و پهلوانی-زنجان

ورزش زورخانه ای را می توان با نام های ورزش پهلوانی و یا ورزش باستانی نیز یاد کرد. این ورزش سه هزار ساله یکی از قدیمی ترین ورزش های اصل ایرانی است که در گود زورخانه و با آواز مرشد آغاز میشود. این ورزش اصیل ایرانی در زنجان با استقبال جوانان و نوجوانان رو به رو شده و زورخانه پهلوان حاج عباس حیدریان به عنوان یکی از قدیمی ترین زورخانه های شهر زنجان مرام و مرتبط پهلوانی را به جوانان و نوجوانان آموزش می دهد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3072781 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) زورخانه پهلوان رستم؛ بنایی کهن در تاریخ شهر مشهد
  • ورزش زورخانه ای و پهلوانی-زنجان
  • افتتاح گود زورخانه شهید ابراهیم هادی در مصلای اردبیل
  • ۱۷ شوال روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
  • روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
  • باغ جنت به یک باغ پارک بزرگ ورزشی تبدیل می شود
  • تجدید عهد با شهدای پهلوان
  • فرهنگ پهلوانی باید در تمام عرصه‌های ورزشی تثبیت شود
  • فیلم| اینجا مشق پهلوانی می‌کنند
  • فیلم| اینجا تمرین پهلوانی می‌کنند