Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از اعضای ائتلاف الفتح عراق، تایید کرد که در نشست اخیر شورای الحشد الشعبی، «ابوعلی البصری» به عنوان نایب‌رئیس جدید الحشد الشعبی و رئیس ستاد این سازمان انتخاب شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کریم علیوی» عضو ائتلاف «الفتح» در پارلمان عراق، درباره انتخاب نایب‌رئیس جدید سازمان الحشد الشعبی توضیح داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در گفت‌وگو با «بغداد الیوم» تصریح کرد: «در نشست شورای الحشد الشعبی، تصمیم گرفته شد که «ابوعلی البصری»  تصدی ریاست ستاد این سازمان را برعهده گیرد و جانشین شهید «ابومهدی المهندس» شود.»

امروز (چهارشنبه - 22 ژانویه)، شبکه خبری «اسکای نیوز عربی» (که از امارات برنامه پخش می‌کند)، به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که سازمان الحشد الشعبی عراق جانشین ابومهدی المهندس نایب رئیس این سازمان را تعیین کرده است و از این پس ابوعلی البصری از فرماندهان ارشد سازمان بدر در این پست به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

المهندس دو هفته پیش (سیزدهم دی‌ماه) به همراه سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه در پی عملیات تروریستی آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رسید. 

این خبر در حالی منتشر می‌شود که سرتیپ «عبدالکریم خلف» سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق پیشتر، از معرفی «هادی العامری» به عنوان نامزد جانشین شهید «ابومهدی المهندس»، جانشین رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق خبر داده و برخی رسانه‌های عراقی نیز اعلام کرده بودند که العامری رسماً جانشین شهید ابومهدی مهندس،  نائب‌رئیس سازمان الحشد الشعبی شده است.

ابوعلی البصری، نخستین فرمانده نیروهای سازمان بدر است که در سال ۱۹۹۸، از این پست کناره‌گیری کرد تا شهید المهندس جایگزین او شود. در سال ۲۰۰۰ نیز او، از این پست کناره‌گیری کرد تا «هادی العامری» فرماندهی نیروهای بدر را برعهده گیرد و تا به امروز، وی در این پست قرار دارد.

البصری، در سال ۲۰۰۳، معاون وزارت آموزش و پرورش بود و پس از آن معاون وزیر کار شد. پس از حمله داعش به عراق، وی به صفوف الحشد الشعبی پیوست و پست فرماندهی عملیات الحشد را برعهده گرفت و با پسرانش با داعش جنگید. یکی از فرزندانش در همین جنگ، پای خود را از دست داد.

سازمان بدر که با نام‌های سپاه بدر و تیپ بدر نیز از آن یاد می‌شود، اکنون یک سازمان سیاسی و دارای شاخه نظامی است که در سال ۱۹۸۰ میلادی (۱۳۵۹)، توسط «سید محمدباقر حکیم» و با عضویت گروهی از اسرا و پناهندگان در ایران تأسیس شد. اعضای سپاه بدر ضمن پیروزی از امام خمینی، مبارزه با رژیم صدام را «جهاد فی‌سبیل‌الله» اعلام کرده بودند.

نخستین اقدامات نظامی این سازمان، در خلال جنگ ایران و عراق علیه رژیم صدام بود که نقش آن در جریان عملیات کربلای-۲ بسیار پررنگ بود. پس از سقوط  رژیم صدام، عملیات‌های نظامی این گروه در عراق، تحت عنوان مبارزه با اشغالگران آمریکایی و تروریست‌ها ادامه یافت. با ظهور داعش، این گروه نظامی،خود را به  خط مقدم مبارزه با داعش رساند و نقش زیادی در آزادی عراق از دست تروریست‌ها ایفا کرد.

انتهای پیام/م

 

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق بغداد بدر الحشد الشعبی ابومهدی المهندس قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۸۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل سازمان «سپند» به تایید شورای نگهبان رسید

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، هادی طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان امروز (یکشنبه) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به گزارشی از نظرات اخیر شورای نگهبان درباره مصوبات مجلس شورای اسلامی پرداخت و اظهارکرد: طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها که از سال گذشته میان محلی و شورای نگهبان در رفت و آمد بود، در نهایت خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد و امیدواریم این طرح به اهداف خود دست یابد.

وی افزود: طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) نیز در جلسه اخیر شوری نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد. لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی گاز ایران با هند به داوری نیز مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت. طرح اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مجازات اسلامی نیز است سوی شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت که به تایید شورا نرسید. همچنین اصلاح قانون نظام صنفی کشور نیز با ایراداتی از سوی شورای نگهبان مواجه شد.

ادامه دارد ...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سردار آزمون جانشین‌هایش در فوتبال ایران را انتخاب کرد
  • سردار آزمون جانشین‌هایش در تیم ملی را انتخاب کرد | من از این بازیکنان نیستم که بگویم تا جان دارم...
  • سردار جانشین‌های خودش را انتخاب کرد
  • کاندیداها در آستانه انتخابات دنبال ارائه دیدگاه‌هایشان باشند
  • عجیب ترین فرمانده جنگ ایران و عراق /جانشین سپاه خرمشهر و دوست نزدیک سردار سلیمانی را بیشتر بشناسید
  • هدف‌گذاری برای نمایش شهری در تراز حکومت حضرت مهدی(ع) در نوروز ۱۴۰۴
  • مبینا ندایی در کمپ توسعه بدمینتون آسیا شرکت می‌کند
  • ادعای‌های متعارض اصلاح‌طلبان در خصوص انتخاب هیئت رئیسه مجلس/ از نگاه چپ‌ها قالیباف با پایداری ائتلاف می‌کند یا با اعتدالی‌ها؟
  • کاندیداهای شورای ائتلاف در شیراز و زرقان معرفی شد
  • تشکیل سازمان «سپند» به تایید شورای نگهبان رسید