Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@16:20:29 GMT

اکران 126 فیلم جشنواره رشد در مدارس کشور

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۱۸۶۴۲

اکران 126 فیلم جشنواره رشد در مدارس کشور

مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی سازمان پژوهش وزارت آموزش و پرورش گفت: ۱۲۶ فیلم جشنواره بین‌المللی فیلم رشد در مدارس سراسر کشور اکران شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مسعود فیاضی امروز در مراسم اختتامیه چهل و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد در کرمان اظهار داشت: جشنواره فیلم رشد قدیمی‌ترین جشنواره کشور است و حوزه تخصصی این جشنواره مباحث تعلیم و تربیتی و آموزشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر انتشارات سازمان پژوهش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ارسال حدود ۲ هزار و ۷۰۰ فیلم در چهار دسته داستانی، مستند، پویانمایی و داستانی کوتاه و بلند به این دوره عنوان کرد: بخش عمده‌ای از فیلم‌سازان جشنواره رشد معلمان و یا دانشجو معلمان هستند و بخش عمده‌ای از فیلم‌های این جشنواره از طرف کارگردانان حرفه‌ای کشور تولید شده‌اند.

وی اظهار کرد: هیئت انتخاب جشنواره از بین ۲ هزار و ۷۰۰ فیلمی که به جشنواره ارسال شده بود ۱۳۰ فیلم را را انتخاب کرد و در هشت مدرسه تهران به غیر از ایام جشنواره اکران شدند و از بین ۱۳۰ فیلم منتخب مجدد چهار فیلم کنار گذاشته شدند و اکنون ۱۲۶ فیلم باقیمانده در مدارس سراسر کشور در حال اکران هستند.

فیاضی تصریح کرد: این جشنواره از ۲۴ آبان تا یکم آذر ماه سال جاری در تهران برگزار شد و بعد از ان در استان‌های مختلف فیلم‌ها در حال نمایش هستند که این فیلم‌ها در ارتقاء سطح سواد رسانه‌ای و مطالب آموزشی دانش‌آموزان می‌تواند خیلی موثر باشد.

احمد اسکندری‌نسب مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: جشنواره فیلم رشد به شکل بسیار خوبی در سطح کشور نهادینه شده است و می‌توان به یک درخت تومندی که ریشه و شاخ و برگ‌های زیادی و فضای نظام  تعلیم و تربیت را پرطراوت و پرنشاط‌تر می‌کند تشبیه کرد.

وی افزود: جشنواره فیلم رشد بهترین فرصت برای نظام تعلیم و تربیت است تا بتوانیم فرآیند یادگیری و یادهی را در این مسیر طراحی و تدوین کنیم.

اسکندری‌نسب با اشاره به اینکه در سند تحول بنیادی ما به دنبال این هستیم که فهم و درک دانش‌آموز را بالا ببریم، ابراز داشت: هنر و فیلم به لحاظ اینکه تاثیر بیشتری روی مخاطب  دارد می‌تواند  از کتب درسی  جایگاهی بهتری داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: نشان دادن فیلم گاهی اوقات تاثیر و اثرگذاری آن از سخنرانی و خواندن کتاب خیلی بیشتر است و ما در آموزش و مرورش اعتقاد داریم هیچ وسیله و ابزاری مانند فیلم نمی‌تواند دانش‌آموزان را به سمت مسائل آموزشی هدایت و راهنمایی کند.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: فیلم آموزش رشد جشنواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۸۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش رشته شنا به شش هزار و ۵۳۶ دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری

فخرالدین اسدی اظهار داشت: توسعه فضا‌های ورزشی باز و سرپوشیده، زمین چمن مصنوعی و توسعه کلاس‌های تربیت بدنی از مهمترین برنامه‌های دولت سیزدهم است.

وی افزود: سرانه فضای ورزشی مدارس استان هم‌اکنون ۴۶ صدم مترمربع است و توسعه ورزش در مدارس ابتدایی با اجرای طرح مهارت آموزی در دستور کار قرار دارد.

به گفته وی، در این طرح دانش‌آموزان پایه چهارم در رشته طناب زنی، پنجم در رشته تنیس و ششم در رشته شنا و دوومیدانی فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید

آغاز مسابقات ورزشی دانش آموزان در چهارمحال و بختیاری

اسدی اضافه کرد: امسال شش هزار و ۵۳۶ دانش‌آموز پایه ششم در رشته شنا آموزش می‌بینند.

وی به اجرای طرح پایلوت کشوری سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان مدارس عشایری اشاره کرد و بیان داشت: هشت هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز عشایری استان زیرپوشش این طرح قرار می‌گیرند.

اسدی ادامه داد: در استان چهارمحال و بختیاری ۱۵هزار فرهنگی، آموزش ۱۹۴ هزار دانش‌آموز را برعهده دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • استاندار زنجان: به آموزش و پرورش بی‌توجه بود‌ه‌ایم
  • باید عدالت آموزشی در استان زنجان برقرار شود
  • کمبود ۷۰ هزار نیروی پرورشی و مشاور در مدارس
  • تجليل از معلمان بازنشسته و نمونه آموزش و پرورش کيش
  • تئاتر زمین پاک در مدارس یزد اجرا شد
  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان
  • شبکه‌ای از دانش‌آموزان سمپاد در نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی شکل می‌گیرد
  • اکران تگزاس ۳ از ۲ خرداد در سینماهای سراسر کشور
  • تعیین «شهریه» مدارس غیردولتی ۳۱ اردیبهشت
  • آموزش رشته شنا به شش هزار و ۵۳۶ دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری