Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@00:35:00 GMT

۸۸۶ پروانه ساختمانی در ۹ ماهه امسال در سنندج صادر شد

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۱۸۷۷۵

۸۸۶ پروانه ساختمانی در ۹ ماهه امسال در سنندج صادر شد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری سنندج، روناک بابایی با بیان اینکه بیشترین تعداد پروانه های صادره مربوط به شهرداری منطقه سه با ۲۶۶ فقره است، اظهار داشت: کمترین آن نیز به شهرداری ناحیه منفصل شهری ننله به تعداد یک فقره اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته در مدت مشابه ۷۰۵ پروانه ساختمانی صادر شده بود، افزود: بر اساس قانون هر گونه ساخت و ساز در محدوده شهرها باید با مجوز شهرداری صورت گیرد و شهروندان هم باید نسبت به اخد پروانه ساخت از این شهرداری اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون شهرسازی و معماری شهرداری سنندج ادامه داد: قانونی بودن ساخت و ساز، رعایت اصول ساخت و ساز، امکان دریافت وام بانکی، امکان بیمه ساختمان و دریافت انشعابات لازم جهت بنای احداثی از مهمترین اهداف صدور پروانه های ساختمانی است.

بابایی با بیان اینکه همچنین چهار هزار و ۶۱۶ گواهی ساختمانی در سطح مناطق و نواحی سنندج از آغاز امسال صادر شده است، یادآور شد: تعداد ۹۳۰ گواهی در حوزه شهرداری منطقه یک صادر شده است، تعداد ۲۳۵ پروانه نیز شامل ۹۹ پروانه، ۵۸ فقره تخریب و نوسازی، ۴۳ فقره تغییر نقشه، ۱۴ مورد تمدید پروانه ساختمان، ۹ مورد تعمیرات، ۹ مورد اضافه اشکوب، یک مورد خانه باغ، یک فقره تغییرات و یک مورد تجدید پروانه صادر شده است.

وی بیان کرد: در حوزه شهرداری منطقه دو نیز ۱۲۹ پروانه ساختمانی شامل ۴۵ پروانه ساختمانی، ۳۲ فقره تخریب و نوسازی، ۱۶ مورد تغییر نقشه، ۱۵ مورد تمدید پروانه ساختمانی، ۱۱ فقره تعمیرات، پنج مورد اضافه اشکوب، دو مورد تبدیل، دو مورد دیوار کشی و یک فقره تغییرات و تعداد ۷۹۰ گواهی صادره شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری سنندج گفت: تعداد ۲۶۶ پروانه ساختمانی نظیر ۱۰۴ پروانه ساختمان، ۸۴ تخریب و نوسازی، ۳۹ فقره تغییر نقشه، ۱۳ مورد تمدید پروانه ساختمانی، ۱۴ مورد اضافه اشکوب، چهار فقره تغییرات، سه مورد تبدیل، دو مورد تجدید پروانه، دو مورد تعمیرات و یک فقره حصارکشی و هزار و ۲۲۷ گواهی طی نه ماهه امسال در حوزه شهرداری منطقه سه صادر شده است.

بابایی در خصوص تعداد پروانه ساختمانی صادره در ناحیه ویژه بهاران نیز اظهار داشت: تعداد ۲۳۹ پروانه ساختمانی شامل ۱۵۷ پروانه ساختمانی، ۳۵ مورد تغییر نقشه، ۱۷ مورد اضافه اشکوب، ۱۰ فقره تخریب و نوسازی، تمدید پروانه ۹ فقره، تجدید پروانه چهار مورد، تبدیل چهار مورد، دو فقره حصارکشی و یک فقره تعمیرات صادره و ۸۲۶ نیز گواهی صادره شده است.

وی افزود: همچنین در حوزه شهرداری ناحیه حسن آباد نیز ۹ پروانه ساختمانی، شش مورد تمدید پروانه، یک مورد صدور پروانه المثنی، تخریب و نوسازی یک فقره و خانه باغ یک فقره و ۱۱۱ گواهی ساختمانی صادر شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری سنندج ادامه داد: تعداد هفت پروانه ساختمانی نیز در نایسر شامل سه مورد تمدید پروانه، دو مورد تخریب و نوسازی، یک مورد تغییرات و یک مورد پروانه و ۷۳۲ گواهی صادر شده است.

بابایی در خصوص آمار پروانه های صادر شده در ناحیه منفصل شهری ننله نیز یادآور شد: در نه ماهه امسال یک مورد پروانه ساختمانی صادر شده است.

کد خبر 4832135

منبع: مهر

کلیدواژه: سنندج شهرداری سنندج صدور پروانه ساختمانی بارش برف سیل سیستان و بلوچستان تعطیلی مدارس بوشهر ایلام شهرکرد قاسم سلیمانی دهه فجر قزوین گرگان خطبه های نماز جمعه سردار سلیمانی انتخابات 98 بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۸۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های مسئول است

شهردار شهرکرد گفت: موضوع تخلفات ساختمانی مسئله مهمی است که نیازمند هم‌افزایی تمام دستگاه‌های مسئول است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری، محمدحسین واحدیان، امروز_شنبه هشت اردیبهشت_ در جلسه هم‌اندیشی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهرکرد با معاون دادستان مرکز چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از دغدغه‌های شهروندان که از لحاظ اصول شهرسازی در هر شهری تأثیرگذار است، بحث رسیدگی به شکایات مرتبط با ساخت‌وسازهای غیرمجاز و پیشگیری از وقوع تخلفات در شهر است که اگر مدیریت و ساماندهی نشود می‌تواند عواقب نامطلوبی برای شهروندان و شهر داشته باشد.

وی افزود: برای اینکه نظامی در شکل‌گیری شهر ایجاد شود ضوابطی در حوزه طرح تفضیلی شهرسازی تدوین می‌شود و با همکاری کمیسیون ماده ۵ برای کل شهر و بعضاٌ برای پهنه‌هایی از شهر تصمیماتی گرفته شد که در صورت تأیید و تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی در تهران اجرایی می‌شود.

شهردار شهرکرد اضافه کرد: شهرداری شهرکرد از سال گذشته تاکنون از ارسال لایحه به صورت موردی در کمیسیون ماده ۵ خودداری کرده و سعی بر این است ضوابط برای عموم مردم برقرار باشد.

واحدیان با اشاره به نظارت واحد اجراییات در بدو وقوع تخلفات ساختمانی تصریح کرد: دستگاه قضائی با متخلفین ساخت‌وساز غیر مجاز برخوردهای جدی می‌کنند که قابل تقدیر است.

وی تاکید کرد: سامانه ۱۳۷ شهرداری آماده دریافت گزارشات مردمی در خصوص هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز و تصرفات غیر قانونی است.

عزم جدی دستگاه قضائی برای مقابله با تخلفات ساختمانی

مهدی عسگری، معاون دادستان مرکز چهارمحال و بختیاری، در این جلسه اظهار کرد: بسیاری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در شهر در شب اتفاق می‌افتد که این امر نیازمند نظارت جدی‌تر و هماهنگی بیشتر نیروی انتظامی و واحد اجراییات شهرداری است.

وی گفت: تشدید برخورد جدی با متخلفین ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرکرد توسط دستگاه قضائی تشدید می‌شود.

معاون دادستان مرکز چهارمحال و بختیاری، اضافه کرد: دستگاه قضا و دادستانی به دنبال مچ‌گیری نیستند، اما از سویی متولیان جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیز باید طبق قانون به وظایف خود عمل کنند.

عسگری با اشاره به تشدید برخورد جدی دستگاه قضائی با متخلفان ساخت‌وسازهای غیرمجاز افزود: از این پس آرای صادره مبنی بر قلع و قمع باید اجرایی شود و همکاری و تعامل بیشتر نیروی انتظامی با واحد اجراییات شهرداری، جهت جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز ضروری است.

کد خبر 748467

دیگر خبرها

  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
  • لزوم صدور پروانه‌های ساختمانی در کمتر از یک‌ماه
  • پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد
  • سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات مهندسی
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی
  • امسال ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد