Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@10:18:18 GMT

آغاز سامانه جدید بارشی از امروز در خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۱۸۸۴۹

آغاز سامانه جدید بارشی از امروز در خراسان جنوبی

لطفی از آغاز سامانه جدید بارشی از امروز در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: طی پنج شنبه و جمعه (۳ و ۴ بهمن)، احتمال جاری شدن رواناب در تمامی نقاط استان قابل پیش بینی است.

«سمیه لطفی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت: با توجه به الگوی نقشه های پیش یابی و خروجی مدل های هواشناسی، با ورود سامانه بارشی جدید از بعد از ظهر امروز (2 بهمن)، از سمت شمال غرب استان بارش ها آغاز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی افزود: طی روز پنج شنبه فردا (3 بهمن) در سطح استان گسترش می یابد به طوری که بارش ها به شکل برف پیش بینی می شود و  روز پنج شنبه تا صبح جمعه ورزش باد شدید، رواناب، آبگرفتگی معابر عمومی قابل پیش بینی است.

 

لطفی ادامه داد: در این مدت شاهد بارش باران همراه با پدیده رعد و برق به ویژه در گردنه ها و در مناطق کوهستانی شمالی استان و همچنین بارش برف و وزش باد شدید در تمامی نقاط استان به ویژه در نواحی مرکزی و جنوبی خواهیم بود.

 

وی افزود: توصیه می شود شهروندان طی این مدت از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و در صورت رانندگی ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از همراه داشتن تجهیزات زمستانه اطمینان حاصل کنند.

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد فعالیت های مسجدی مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد مسجد طرح ملی فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد هواشناسی خراسان جنوبی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبي بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۸۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی در راه کرمان

فهیمه راستی با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان، صاف تا کمی ابری است، گفت: از اواخر وقت امروز سامانه بارشی از غرب کشور وارد استان می شود و اکثر مناطق استان کرمان را در بر می گیرد.

وی افزود: این سامانه تا آخر هفته در سطح استان کرمان فعال است. 

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: با افزایش ابر، شاهد وقوع ناپایداری های جوی در سطح استان هستیم که این پدیده با رعدوبرق و تند بادهای لحظه ای همراه است.

راستی با اشاره به اینکه با توجه به نوع بارش ها آبگرفتگی معابر، جاری شدن رودخانه های فصلی و سیلابی شدن مسیل ها دور از انتظار نیست، تصریح کرد: در مناطق مستعد، احتمال بارش تگرگ وجود دارد.

وی بیان داشت: بیشینه بارش ها روز پنج شنبه در نیمه غربی، ارتفاعات جنوبی و برخی از مناطق شمالی استان کرمان است. 

 کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان افزود: طی این مدت بر سرعت وزش باد افزوده می شود که مناطق شمال غرب، جنوب شرق و برخی مناطق جنوب، درگیر این پدیده جوی می شوند که غلظت غبار در این مناطق دور از انتظار نیست. 

وی گفت: برای روز شنبه از شدت ناپایداری های جوی کاسته می شود.

راستی بیان کرد: منوجان در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۳۸ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین منطقه و لاله زار با دمای ۳ درجه سانتیگراد خنک ترین منطقه استان کرمان به ثبت رسیده است. 

 وی حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۹ درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۲۵ درجه سانتیگراد می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • فعالیت سامانه بارشی در جنوب استان تا ساعتی دیگر
  • فعال شدن سامانه بارشی از امروز در کرمان
  • سامانه بارشی در راه کرمان
  • یزد؛ همچنان کم بارش ترین استان کشور/ سامانه جدید بارشی در استان یزد+ فیلم
  • ‌آغاز فعالیت سامانه بارشی از امشب در فارس‌/ مراقب آبگرفتگی معابر باشید
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای آسمان لرستان
  • لرستان بارانی می‌شود
  • پیش بینی افزایش ابر در استان مرکزی
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانشاه
  • پیش بینی ورود سامانه بارشی به لرستان