Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سرمربی سابق تیم فوتبال استقلال با حضور در یک برنامه تلویزیونی صحبت‌های مفصلی درباره مباحث مختلف انجام داد. تاریخ انتشار: 13:02 - 02 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۸۹۳۳۷

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری میزان و به نقل از روابط عمومی «سلام صبح بخیر»، سعید اکبری امروز (چهارشنبه) در این برنامه میزبان فیروز کریمی برای گفت‌وگوی درباره وضعیت استقلال با حضور فرهاد مجیدی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*چه خبر از تازه‌ترین کارها؟

در لیگ دو در تیم اترک خراسان شمالی کار می‌کنم و شجاعی استاندار خراسان شمالی از رفقای قدیمی من است که برای احیای تمام رشته‌های ورزش سرمایه‌گذاری ویژه کرده است. دو هفته پیش مسابقات کشتی قهرمانی باشگاه‌های جهان را در بجنورد اجرا کردیم و همین الان که اینجا هستیم مسابقات ورزش باستانی و کشتی محلی همین حالا با حضور ۲۶ کشور در بجنورد در حال اجرا است.

*پیش بینی شما از حضور فرهاد مجیدی در استقلال چیست؟

تا من در تیم حضور نداشته باشم نمی‌توانم اظهارنظر مطلق داشته باشم. فرهاد در عین جوانی مربی باهوشی است که از همه پتانسیل‌ها به بهترین شکل استفاده می‌کند. کار سخت و مشکل است، اما اگر همه فرهاد را حمایت کنند از پس این کار برمی‌آید.

*فرهاد جنم مربیگری در تیم بزرگ را دارد؟

جنمی که شما گفتید برای بوکس است. جنم این نیست که حتما مشت‌ها گره کرده باشد. باید طرف، تجربه کار در تیم‌های بزرگ چه به عنوان مربی چه بازیکن را داشته باشد. با توجه به سوابق فرهاد که از ۱۶، ۱۷ سالگی پیش ما بود. او جوان‌ترین بازیکنی بود که در مسابقات لیگ بهمن بازی کرد. او باهوش است و پتانسیل دارد. با مربیان بزرگی هم کار کرده. در تیم‌های پرسپولیس و استقلال مهم این است که همه با هم یاری کنند و اگر اینگونه نباشد کار سخت می‌شود. به هر حال فرهاد هم بازیکن بزرگی بوده، در استقلال زحمت کشیده، ملی‌پوش بوده و اگر همه صادقانه او را حمایت کنند موفق می‌شود.

*نقش حمایتی هیئت مدیره چقدر تاثیرگذار است؟

هیئت مدیره کنار اینکه باید تصمیمات خوبی برای باشگاه بگیرد و مصوبات را به اجرا بگذارد، عمده کارش این است که مسائل و مشکلات مالی و معیشتی اعضا را در زمان مناسب حل کند. اگر این کار انجام نشود مربی در تیم‌های بزرگی مثل پرسپولیس، استقلال، سپاهان و اینگونه تیم‌های پرطرفدار و پرحرارت به مشکل می‌خورد. هیئت مدیره باید به قولی که به مربی می‌دهد پایبند باشد. چون مربی از زبان هیئت مدیره صحبت می‌کند و اگر قول‌ها عملی نشود، اولین کسی که در مظان اتهام است مربی است که یا باید از بازیکنان حمایت کند و مقابل هیئت مدیره بایستد، یا از هیئت مدیره در خفا حمایت کند. به هر حال در هر صورت یک طرف را از دست می‌دهد.

*فرهاد می‌تواند در شرایطی که استقلال زمین چمن نداشت و منجر به قهر او شد موفق شود؟

سالی که ما بودیم در ۱۳ زمین تمرین کردیم. امروز دیگر بعد از گذشت ۱۰، ۱۲ سال نباید استقلال هنوز این مشکل را داشته باشد. هنوز کار شروع نشده برای فرهاد مشکل پیش آمده. او باید داشته‌هایش را کجا انتقال بدهد؟ این برایش مشکل ایجاد می‌کند. فرهادجان سخت است. او بازیکنی بود که ۱۶ سالگی با تیم بزرگسالان کار می‌کرد، صبح در تیم خودشان بود، عصر پیش ما می‌آمد و فوق‌العاده فعال و سخت‌کوش است، اما اگر ابزار در اختیار نداشته باشد نمی‌تواند کاری انجام بدهد.

*تحلیل از اتفاقات حضور استراماچونی در استقلال چیست؟

به نظر من او در آن مقطع تصور می‌کرد نمی‌تواند تیم را در آن سطح نگه دارد و فرار رو به جلو می‌کرد. او صد درصد نمی‌توانست نتیجه بگیرد. استراماچونی با علم به اینکه از خیلی از تیم‌ها یکی دو بازی جلوتر بود و صدرنشین است، بهتر است در همین مقطع تیم را تحویل بدهد. صدرنشینی او کاذب بود. بعد هم که کار را ادامه دادند بد ادامه ندادند. استراماچونی تیم را با علم به اینکه تیم‌های دیگر بازی‌های عقب مانده دارند، با عنوان صدرنشینی تیم را گذاشت و رفت.

با توجه به اینکه او استقلال را می‌شناخت و این تیم در خارج از کشور هم طرفدار سینه چاک دارد و حتی در خارج از کشور به مراتب مطرح‌تر از تیم‌های دیگر است، چون سابقه دو بار قهرمانی آسیا را دارد. او نباید با تماشاگران و طرفداران اینگونه رفتار می‌کرد و کار او غیرورزشی بود. همه می‌دانند تیم‌های ما در قبال اطراف خارجی پول را پرداخت می‌کند، اما یکسری مسائل به ما تحمیل شده است. ما دچار تحریم ناجوانمردانه هستیم، اما بالاخره حق الزحمه را می‌دهیم. اینکه او تیم را رها کرد ناجوانمردانه بود.

*تیم ملی باید مربی ایرانی داشته باشد یا خارجی؟

تصور من بر این است که نباید نگاهمان به شرایط فعلی باشد. باید یک مربی کاربلد که راه و چاه را بداند بیاورند، مربیان خوب ایرانی را کنارش بگذارند تا برای جام جهانی آماده شود. ما نباید یک مهره دیگر را بسوزانیم. اگر فدراسیون فوتبال در سازندگی تبحر ندارند در سوزاندن حرف اول را می‌زند. مهره‌سوزی ما در دنیا زبانزد است و همه دنبال این هستند از ما تقلید کنند تا بدانند چطور مهره‌های خوبمان را مثل آب خوردن می‌سوزانیم. قبلا این کار را درباره امیر قلعه‌‍نویی کردیم و بدون باخت او را عزل کردیم. درباره علی دایی با فوتبال خوبی که انجام می‌داد همین کار را کردیم.

*اگر مربی خارجی بیاید دوباره اتفاق ویلموتس می‌افتد و امکان انتقال پول به مربی خارجی را نداریم، چاره چیست؟

اول منبع هزینه را مشخص کنند. در جریان تحریم‌ها هستم، ولی باید راه را پیدا کنند و با مربی کنار بیایند.

*قبول دارید انتخاب ویلموتس اشتباه بود؟

مبلغی که هزینه کردیم ارزش‌اش را نداشت. ممکن است ویلموتس مربی خوبی باشد، اما ارزش آن هزینه را نداشت.

*۴ میلیون و ۶۰۰ هزار یورو کاسبی از ایران؟!

به نظرم قرارداد ضعیف بسته شد و اگر ما شرایط تحریم هم نداشتیم و به راحتی می‌توانستیم مبلغ را پرداخت کنیم ویلموتس ارزش‌اش را نداشت. او شرایط دریافت یک سوم این مبلغ را هم نداشت.

*موافق حضور باشگاه‌ها در آسیا هستید؟

اصلا موافق نیستم. آنها دارند به ما زور می‌گویند. این مورد اصلا ارتباطی به ورزش ندارد. یک حادثه‌ای بوده و اشتباهی پیش آمده و نباید آن را به همه چیز ربط بدهند. امن‌ترین فضا را ما داشتیم. امنیت ما در دنیا بهترین است. ببینید در سراسر دنیا چه اتفاقی می‌افتد. ما امن‌ترین کشور دنیا هستیم و دارند به ما زور می‌گویند. باشگاه‌ها، سازمان لیگ و فدراسیون باید تصمیم بگیرند. من اگر مربی بودم حاضر نبودم تیمم در حالی که امن‌ترین کشور دنیا را داریم میزبانی را از دست بدهد.

*ربط حقوق به خوراکی چه بود؟!

یکی از دوستان ما در کمیته صیانت بود و ادعای حقوقی و قضایی هم داشت. از من درباره او پرسیدند و گفتم بله او در بحث حقوقی و غذایی خوب است. او در بحث غذا تنها کسی که ۵ پرس غذا می‌خورد و تنها کسی که از ۶ جا حقوق می‌گیرد او است.

شوخی‌های کریمی در بخش جدول
به من گفتند تو خیارات را رعایت نکرده‌ای! گفتم من؟ ۶ ماه است لب به خیار نزده‌ام اگر هم می‌بینید دهانم بوی خیار می‌دهد خیارشور خورده‌ام!

*ستاد منشور اخلاقی؟

غذاخور در همین ستاد بود!

*اول همسایه بعد خانه

همسایه ما سر یک چیز جزئی ما را به دادگاه کشاند! سر یک جفت دمپایی!

*ماجرای سرمایه گذاری فیروز کریمی روی اسب چیست؟

یکی از دوستان در شمال به ما گفت بهترین بیزینس اسب است. ما هرچه سرمایه داشتیم دادیم اسب کاسپین گرفتیم. اسب‌های اصیل ایرانی از زمان کوروش و داریوش! این اسب‌ها را خریدیم و یکی، یکی خوردند و مردند، به شمال رفتیم تا کسی که این اسب‌ها را به ما انداخته بود پیدا کنیم دیدیم داخل جوی آب از این اسب‌ها پر است!

بیشتر بخوانید: کریمی در نشست خبری دیدار نفت مسجدسلیمان - ذوب‌آهن حاضر نشد

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فیروز کریمی لیگ برتر فوتبال استقلال لیگ قهرمانان آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۹۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت عزم خود را برای بازدارندگی در عرصه اقتصادی جزم‌ کند

ایسنا/کرمان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: دولت باید عزم خود را جزم کند تا برای آسیب‌پذیری کشور در بخش اقتصاد چاره‌اندیشی و کام تلخ اقشار کم درآمد را شیرین نماید.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز کرمان با اشاره به تربیت در متون معارفی اظهار کرد: مربی تا همه ظرفیت‌ها، خلاقیت‌ها و ضعف‌ها و قوت‌های متربی را نشناسد به نتیجه دلخواه در تعلیم و تربیت نمی‌رسد.

وی افزود: بایستی معلم همه توان خود را بگذارد تا حرکتی را در درون فرد تحت تربیت خود ایجاد کند و این حرکت هر چه جلو می‌رود هدف والاتر را در او تقویت کند.

علیدادی سلیمانی با تاکید بر اینکه آیات متعددی ما را راهنمایی می‌کند و زندگی محل آزمایش و ابتلاست، گفت: زندگی کارگاه آموزشی و آزمایشی برای دانستن این است که هدفی والاتر پیش روست و این کار معلم است اما هدف میانی ارتقاء علمی بشر و آبادتر کردن دنیا است.

امام جمعه کرمان با اشاره به آیه ۲۰ سوره حدید اظهار کرد: کسی که اهداف میانی را اصل قرار دهد باخته است لذا گاهی فرد در سن بزرگسالی اما روحیه او بچگانه است لذا فرمودند کسی که به‌ خاطر خدا علم بیاموزد و عمل کند و بیاموزاند؛ او آیت عظیم خدا است.

وی افزود: جریان تعلیم و تربیت در همه مراکز علمی باید به جایی ختم شود که معلم، مربی و استاد را در عالم ملکوت آیت عظمای خدا بخوانند.

علیدادی سلیمانی در خطبه‌ دوم با تسلیت سالروز شهادت امام صادق علیه‌السلام گفت: در دوره ایشان علم و فهم در جامعه اسلامی به اوج خود رسید و علی رغم همه سختی‌هایی که وجود داشت، حضرت تلاش کرد دین را بر دنیای مردم حاکم کند و در گفتمان این امام همام و کرسی‌های درس کاملاً واضح و روشن است لذا دشمن نتوانست ایشان را تحمل کند و او را به شهادت رساند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه امروز کرمان اظهار کرد: مطلب مهم در حال حاضر توجه دولت و دولتمردان به عملیات هوشمند و گسترده در سامان دادن به اقتصاد کشور است.

وی با اشاره به اینکه ایران قوی الزاماتی دارد، افزود: همانطور که در بخش نظامی بحمدالله کشورمان به قدری پیشرفت کرده که عملیات وعده صادق را با افتخار هر چه تمام‌تر در دنیای پرآشوب امروز در یک اعلام رسمی می‌تواند انجام دهد و به نتیجه برساند، باید در بخش اقتصادی هم کشور در همین تراز و جایگاه قرار بگیرد.

علیدادی سلیمانی گفت: برای این امر باید دولت، بانک مرکزی، وزارت اقتصاد، وزارت خارجه، بخش خصوصی مومن، با انگیزه و فداکار در کنار هم قرار بگیرند تا بتوانند اقدامات روشن و نقطه زن در داخل کشور علیه سوداگران اقتصادی عملیاتی کنند.

وی افزود: توقع ما از دولت مردمی و انقلابی این است این اتفاق به بهترین وجه ممکن در بخش اقتصادی رقم بخورد.

علیدادی سلیمانی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: امروز درست است که فلسطین اشغالی و غزه زیر آتش قرار گرفته و بیش از ۱۰۰ هزار شهید و مجروح تقدیم کرده، اما دنیا بداند و خود را آرام آرام آماده تحولات بزرگ و عظیم کند که در آینده نزدیک دنیا به رسمت شناختن کشور فلسطین و صدور حکم قریب الوقوع علیه نتانیاهوی جنایتکار جنگی و نسل‌کُش را شاهد خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: در آینده نزدیک دنیا اعلام رسمیِ ناکارآمدی مراکز و مجامع حقوقی بشر را اعلام می‌کند که نمی‌توانند از حقوق مظلوم دفاع کنند و شاهد پیروزی حماس و مجاهدان و دنیای پسااسرائیل غاصب خواهیم بود.

وی افزود: نتیجه دو نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و امریکا در ۱۰ سال قبل امروز به بار نشست و امروز دانشگاه‌های این کشورها به دفاع از مردم فلسطین قیام کردند.

علیدادی سلیمانی بیان کرد: وقتی جنبش دانشجویی در دنیا متوجه شد مراکز و مجامع حقوقی بین الملل از مظلوم دفاع نمی‌کنند، خود پرچم دفاع از مردم را به دست گرفت و امروز خیابان‌های امریکا و اروپا پر از نسل جوانی است که در دانشگاه تحصیل می‌کنند و آماده قیام همه جانبه برای دفاع از مظلوم هستند.

وی گفت: علی‌رغم اینکه رسانه‌های مزدور با تبلیغات حجیم و گسترده همه تلاش خود را کردند تا فلسطین و مظلومیت او را همچنان سانسور کنند اما این اتفاق رقم نخورد و دنیا و دانشگاه امروز بیدار شده و مطمئن باشید این بیداری سرانجام بستر را برای حکومت عدل الهی فراهم‌خواهد کرد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • قطع واردات ورق‌های گالوانیزه خودرو به کشور
  • مبارزه با استکبار در دنیا، صدور فرهنگ انقلاب ایران است
  • دولت عزم خود را برای بازدارندگی در عرصه اقتصادی جزم‌ کند
  • ببینید | انتقاد پیمان یوسفی از روند برکناری علی خطیر و خوشحالی مربی استقلال از این خبر روی آنتن زنده تلویزیون!
  • شکست نفت در فرار از بزرگترین کاهش هفتگی ۳ ماه گذشته
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از دلال پتروشیمی در استان فارس
  • مبارزه با فرار مالیاتی به دلالان پتروشیمی رسید
  • نکونام به دنبال یک رکورد جدید
  • گرداننده فراری چند شرکت هرمی به کشور بازگردانده شد
  • این مربی می‌خواست جای جواد نکونام را در استقلال بگیرد!