Web Analytics Made Easy - Statcounter

حال که باشگاه پرسپولیس تصمیم دارد پیراهن شماره هفت پرسپولیس را بایگانی کند چه بهتر که این اتفاق در مراسمی باشکوه در حضور علی پروین و هواداران پرشمار پرسپولیس انجام گیرد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

بسیاری از کارشناسان از پائولو مالدینی به عنوان بهترین مدافع تاریخ فوتبال یاد می‌کنند. او هرگز لباس تیم باشگاهی غیر از میلان را بر تن نکرد و با ۲۵ سال حضور در لباس آث میلان رکورددار حضور با لباس یک تیم در تاریخ فوتبال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شماره ۳ باشگاه میلان به احترام او بایگانی شده است و پس از خداحافظی مالدینی به غیر از پسران او، هیچ کس پیراهن شماره ۳ را بر تن نخواهد کرد. مالدینی نخستین بازی خود را با لباس میلان در تاریخ ۲۰ ژانویه ۱۹۸۵ در دیدار با تیم اودینزه انجام داد. او پس از انجام بیش از ۹۰۰ بازی با لباس میلان، سرانجام در سن ۴۱ سالگی در دیدار با تیم فیورنتینا در سال ۲۰۰۹، از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. او هنگام خداحافظی از فوتبال، با ۲۵ سال وفاداری به باشگاه میلان و بالای سر بردن ۲۶ جام مختلف از جمله؛ ۵ عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، ۷ قهرمانی در سری A، یک قهرمانی در جام حذفی فوتبال ایتالیا، ۴ قهرمانی در سوپرجام اروپا و ۲ قهرمانی در جام بین قاره‌ای از اسطوره‌های میلان و جزو پرافتخارترین بازیکنان فوتبال تاریخ فوتبال جهان محسوب می‌شود. اما در مثل جای هیچ مناقشه‌ای نیست. علی پروین برای پرسپولیس اگر در حد پائولو مالدینی برای آث میلان نباشد کمتر از او هم نیست. علی پروین زاده ۳ مهر ۱۳۲۵ در تهران مشهور به سلطان، بازیکن و کاپیتان و مربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس تهران است.

علی پروین تقریباً تمام مدت بازیکنی خود را به مدت ۱۸ سال در باشگاه پرسپولیس گذرانید و به مدت ۱۷ سال سرمربیگری این تیم را در سه مقطع جداگانه بر عهده داشت. او بعد از فرشاد پیوس بیشترین گل زده برای پرسپولیس در تاریخ فوتبال این باشگاه را داراست. علی پروین با به دست آوردن ۱۵ جام قهرمانی به عنوان سرمربی پرسپولیس، پرافتخارترین سرمربی تاریخ این باشگاه است.

علی پروین از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۲ به مدت ۴ سال سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بود و در سال ۱۹۹۰ میلادی توانست فوتبال ایران را به عنوان قهرمانی بازی‌های آسیایی پکن برساند.

حالا باشگاه پرسپولیس با مدیریت محمدحسن انصاری‌فرد تصمیم گرفته پیراهن شماره ۷ این تیم که ابتدای فصل جاری بر تن جونیور براندائو بود را بایگانی کند.

تصمیمی که با استقبال خود علی پروین هم مواجه شده است. حال پیشنهاد ما این است که مراسم بایگانی پیراهن شماره ۷ علی پروین را به صورت رسمی و با حضور هواداران پرشمار پرسپولیس برگزار کنند. به طور مثال می‌توان با برپایی مراسمی شکوهمند قبل از دربی و بازی پرسپولیس و استقلال یا تراکتور در تهران از علی پروین دعوت کرده و پیراهن شماره ۷ را قاب گرفته به او تقدیم کنند. این حداقل کاری است که باشگاه پرسپولیس به پاس سال‌ها تلاش علی پروین در این تیم می‌تواند انجام دهد.

خبرورزشی

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: علی پروین باشگاه پرسپولیس باشگاه پرسپولیس علی پروین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۹۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلومینیوم اراک ۰ - ۱ پرسپولیس

تیم های فوتبال پرسپولیس و آلومینیوم اراک در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال ساعت ۱۸:۱۵ امروز در ورزشگاه امام خمینی اراک به مصاف یکدیگر رفتند. 

ترکیب تیم فوتبال آلومینیوم اراک 

 احمد گوهری، احسان قهاری، مهدی لیموچی، جهان‌کهن، مهران موسوی، یونس اکبرپور، نوروزی‌فرد، عارف حاجی عیدی، امین کاظمیان، میلاد بدرقه و لطفی

ترکیب تیم فوتبال پرسپولیس

 امیررضا رفیعی، گولسیانی، کنعانی، دانیال اسماعیلی‌فر، عبدالکریم حسن، محمد خدابنده‌لو، سروش رفیعی، مهدی ترابی، مسعود ریگی، اورونوف و آل‌کثیر

دقایق حساس بازی

دقیقه ۱۰: ارونوف گل اول پرسپولیس را به ثمر رساند.

در حال تکمیل

 

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • کارشناسی صحنه جنجالی در شکست پرسپولیس
  • آلومینیوم اراک ۰ - ۱ پرسپولیس
  • بازگشت بیرانوند به قلعه سرخ؛ رونمایی از شماره یک در دیدار با سپاهان!
  • پرسپولیس و استقلال شانس قهرمانی هستند | پیشنهاد داشتم و می‌دانستم به زمین بروم گل ‌می‌زنم!
  • پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال
  • پیشنهاد هلندی برای مهدی قایدی
  • پیشنهاد هلندی برای مهدی قایدی؛ جهانبخش از تنهایی درمی‌آید؟
  • نتوانستم برای خداحافظی با قلعه نویی صحبت کنم | قبل از این دو پیشنهاد دیگر هم داشتم
  • اعلام تیم داوری دیدار آلومینیوم و پرسپولیس
  • حیدری: پیشنهاد مدیریت آکادمی استقلال را قبول نکردم