Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش هامودیا، در معاملات شب گذشته بازارهای مالی آمریکا به دلیل رسیدن یک ویروس واگیردار از چین به آمریکا هر سه شاخص بورس این کشور منفی شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، این در حالی است که تا پیش از این طی چند روز متوالی بورس وال استریت روند مثبتی را طی کرده بود.

شرایط در بورس آمریکا زمانی بدتر شد که سازمان پیشگیری و کنترل بیماری‌های آمریکا وجود این ویروس در آمریکا و ابتلای یک نفر به آن را تائید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ویروس شبه سارس که یکی از شاخه های ویروس "کرونا" است، طی روزهای گذشته به مرگ 6 نفر در چین منجر شده است.

چارلی ریپلیر، کارشناس ارشد مؤسسه مدیریت سرمایه‌گذاری آلیانز در شهر مینیاپولیس آمریکا، می‌گوید: ما شاهد ورود ریسک جدید به بازار هستیم و هر زمانی که بی‌ثباتی‌های جدید در بازار ورود می‌کنند می‌بینیم که نوسان در بازار افزایش یافته و سرمایه‌گذاران به سمت فرار از دارایی‌های با ریسک بالا می‌روند.

وی معتقد است، اخبار شب گذشته درباره ورود ویروس کرونا به آمریکا یادآور این است که همچنان ریسک‌هایی وجود دارند و این مسئله موضوعی است که طی هفته‌ها و ماه‌های آینده توجه سرمایه‌گذاران را به خود معطوف نگه خواهد داشت.

با توجه به اینکه انتشار این ویروس چند روز قبل از شروع تعطیلات سال نوی چینی اتفاق افتاده شرکت‌های فعال در زمینه گردشگری بیشترین آسیب را دیده اند.

بر همین اساس سهام شرکت آرکا ایرلاین 2.8 درصد ریسک، سهام شرکت هواپیمایی یونایتد ایرلاین که یکی از سه شرکت بزرگ هوایی آمریکا محسوب می‌شود 4.4 درصد سقوط کرد و سهام شرکت کارنیوال نیز 2.3 درصد از ارزش خود را از دست داد.

از سوی دیگر سهام چند شرکت هتلداری لاس وگاس سندز و واینریسورتس به ترتیب 5.4 و 6.1 درصد سقوط ارزش را داشتند که دلیل آن این بود که این شرکت‌ها فعالیت قابل توجهی در گردشگری چین داشتند.

سهام شرکت‌های فولادی آمریکا هم که با چین همکاری‌های زیادی هم دارند منفی شد به گونه‌ای که سهام شرکت فولاد آمریکا 5.2 درصد ریخت.

شرکت هواپیماسازی بوئینگ هم از جمله شرکت‌هایی بود که بیشترین افت ارزش را در شاخص بولوچیپ داو تجربه کرد و 3.3 درصد افت ارزش را تجربه کرد.

البته دلیل سقوط ارزش سهام بوئینگ این بود که این شرکت گزارش داده که تا اواسط سال 2020 بوئینگ‌های 737 مجوز پرواز نخواهند گرفت.

به طور کلی شاخص داوجونز صنعتی بورس وال استریت در معاملات شب گذشته 0.52 درصد، S&P 500 معادل 0.26 درصد و نزدک هم 0.19 درصد از ارزش خود را از دست دادند.

از دیگر دلایل منفی شدن شب گذشته بورس آمریکا، گزارش صندوق بین المللی پول و کاهش پیش بینی رشد اقتصاد جهانی برای سال‌‌های 2020 و 2021 است.

کریستالینا جوجیوا، رئیس صندوق بین المللی پول، اعلام کرده است که تداوم اثرات منفی جنگ تجاری بین چین و آمریکا در کنار کاهش بیش از انتظار رشد اقتصادی هند و دیگر اقتصادهای نوظهور به کاهش رشد اقتصاد جهانی در سال جاری و سال آینده منجر خواهد شد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: وال استریت ویروس آمریکا سقوط بورس بورس جهان سواحل آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۹۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس

در انتهای معاملات امروز شنبه (۸ اردیبهشت) بازار سرمایه، شاخص کل بورس با افزایش ۶۵۲  واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار واحدی قرار گرفت. فملی، شپنا و شستا سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند ذوب، کاما و حزامیا سه نماد پرتراکنش بودند. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش  هزار و ۳۹۵  واحدی روی پله ۷۶۵ هزار و ۴۵ واحدی قرار گرفت.

برترین گروه صنعتی بورس و فرابورس
امروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۳۳۷  میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین فلزات اساسی و شیمیایی‌ها در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

یشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس
فردا ۴،   اهرم و افران بیشترین ارزش معامله و نماد‌های ذوب، فاراک  و فردا ۴  بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.
اعتماد ۴، اراد ۱۲۸۴ و مبین ۰۶۱ بیشترین ارزش معامله و نماد‌ها کرمان، لبخند و اعتماد ۴  بیشترین حجم معامله را در فرابورس تجربه کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • آتش بازی سهامدار عمده در شرنگی
  • وال استریت ژورنال: سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا پوتین را در مرگ ناوالنی دخیل ندانستند
  • ارزش بازار آلفابت از ۲ تریلیون دلار گذشت
  • افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس
  • دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود عجله کنند / فرصت یک هفته‌ای برای دریافت معوقات سود سهام عدالت
  • ارزش معاملات بورس انرژی از ۱۲۱ میلیارد تومان عبور کرد
  • آلفابت به کلوب ۲ تریلیون دلاری‌ها پیوست
  • رشد بیش‌از ۸ هزار واحدی صبح گاهی بورس
  • مبلغ دقیق مرحله سوم سود سهام عدالت / مرحله سوم سود سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن