Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-28@06:44:37 GMT

انگلیس گوی سبقت را از رقبا ربود

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۱۹۴۴۳

انگلیس گوی سبقت را از رقبا ربود

آفتاب‌‌نیوز :

صندوق بین المللی پول در گزارش جدید خود از چشم انداز اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۰ پیش بینی کرد عملکرد اقتصاد انگلیس تا حد زیادی بهبود پیدا کند.

کریستالینا جیورجیوا - رئیس صندوق بین المللی پول - با اشاره به بازگشت ثبات نسبی به اقتصاد جهان پس از روند نزولی سال ۲۰۱۹ گفت که حجم تجارت و تولیدات صنعتی در سراسر جهان به میزان محسوسی بهبود پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اعلام صندوق بین المللی پول رشد اقتصادی بسیاری از کشورهای اروپایی در سال جاری رقمی بالاتر از سال قبل خواهد بود. پس از آن‌که رشد اقتصادی انگلیس در ماه اکتبر پس از ثبت دو رشد منفی متوالی ماهانه در ماه های اوت و سپتامبر، به صفر درصد رسید؛ این کشور در آخرین ماه سال قبل وارد رشد مثبت شد و با تداوم تدریجی روند رشد مثبت انتظار می‌رود که دومین اقتصاد بزرگ اروپایی تا حد زیادی از رکود فاصله بگیرد.

طبق پیش بینی های صورت گرفته توسط صندوق بین المللی پول، اقتصاد انگلیس در سال ۲۰۲۰ رشد ۱.۴ درصدی را تجربه خواهد کرد که ۰.۱ درصد بیشتر از رشد سال قبل خواهد بود. با تداوم روند مثبت رشد اقتصادی در سال‌آینده اقتصاد انگلیس ۱.۵ درصد رشد خواهد کرد که این نرخ رشد بالاتر از رشد ۱.۴ درصدی آلمان، ۱.۳ درصدی فرانسه و ۰.۷ درصدی ایتالیا خواهد بود. در سطح اتحادیه اروپا نیز متوسط رشد اقتصادی در سال ۲۰۲۱ ۱.۴ درصد پیش بینی شده است.

همچنین نرخ رشد اقتصادی آلمان و فرانسه برای سال جاری ۱.۱ و ۱.۳ درصد پیش‌بینی شده است که به ترتیب ۰.۶ درصد و ۰.۱ درصد بیشتر از رشد ثبت شده در سال ۲۰۱۸ این کشورها خواهد بود.

در سال ۲۰۱۹ فرانسه موتور رشد منطقه یورو و اتحادیه اروپا بود اما به نظر می رسد همان طور که پیش تر نیز هشدار داده شده بود، پیامدهای اعتصابات اخیر کارکنان بخش حمل و نقل که طولانی‌ترین اعتصابات تاریخ فرانسه نیز محسوب می شود به تدریج در حال آشکار شدن روی اقتصاد فرانسه باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: انگلیس رشد اقتصادی اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۹۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنج شنبه سیاه فرودگاه‌های فرانسه

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از پاریس؛ رسانه‌های فرانسوی از امروز به عنوان "پنج شنبه سیاه" فرودگاه‌های کشور نام برده اند و با توجه به نزدیکی برگزاری رقابت‌های المپیک پاریس این موضوع به تیتر یک این رسانه‌ها تبدیل شده است.
به گفته اتحادیه‌های کارکنان بخش‌های کنترل پرواز؛ این اعتصاب که در اعتراض به برنامه اصلاحی هواپیمایی کشوری صورت گرفته است، تعداد زیادی پرواز داخلی و بین المللی را شامل می‌شود؛ که از جمله آن لغو بیش از ۲ هزار پرواز در اروپاست. 
افزایش سالانه حقوق به میزان پنج و ۴ دهم درصد از جمله خواسته کارکنان بخش‌های کنترل پرواز فرودگاه‌های فرانسه است.
در این اختلال کم سابقه خطوط هوایی فرانسه؛ پرواز‌های فرودگاه اورلی پاریس ۷۵ درصد، فرودگاه شارل دو گل پاریس و فرودگاه مارسی ۶۵ درصد و فرودگاه نیس و سایر فرودگاه‌ها ۴۵ درصد لغو شده است.
برای خاتمه دادن به این اعتصابات؛ نمایندگان دولت فرانسه با اتحادیه‌های مربوط وارد مذاکره و رایزنی شده اند.
اتحادیه‌های کارکنان بخش‌های کنترل پرواز به دولت هشدار داده اند در صورت به نتیجه نرسیدن این مذاکرات؛ اعتصابات گسترده‌ای برای سه روز تعطیلی ۹، ۱۰ و ۱۱ می (۲۰، ۲۱ و ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) به اجرا در خواهد آمد.

دیگر خبرها

  • رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته
  • فرانسه از فهرست ۱۰ اقتصاد برتر جهان حذف می‌شود
  • سرمربی تایلند: ایران مثل قبل، رقبا را آسان نمی‌برد
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • رشد ۱۰۰ درصدی دانش‌بنیان‌ها در بورس/علم و فناوری دو بال عملیات «وعده صادق»
  • رشد صد درصدی دانش‌بنیان‌ها در بورس/علم و فناوری دو بال عملیات وعده صادق
  • صادرات خودرو ترکیه / مشتریان اول: ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان
  • شعله‌ور شدن اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های فرانسه و انگلیس
  • رکوردشکنی شمس و مولانا در سینمای ایران؛ «مست عشق» نیامده از ۵ فیلم سبقت گرفت
  • پنج شنبه سیاه فرودگاه‌های فرانسه