Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-واعظی گفت: آقای رئیس‌جمهور به سران کشورهای ۱+۴ نامه نوشت که ما علاقه‌مندیم در برجام بمانیم به شرطی که ۱+۴ هم به تعهداتش وفادار باشد.

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور درباره اتفاقاتی که درباره برجام رخ داده است، اظهار کرد: در اردیبهشت ماه، آقای رئیس‌جمهور به سران کشورهای ۱+۴ نامه نوشت و اعلام کرد که که ما علاقه‌مندیم در برجام بمانیم و آمادگی داریم آنچه تعهدات ما در برجام است را انجام دهیم اما به شرطی که ۱+۴ هم بخواهد در برجام بماند و به تعهداتش وفادار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: بحثی که مطرح شد این بود که اگر آمریکایی‌ها یا هر جای دیگری بخواهند پرونده را به شورای امنیت ببرند آن وقت تصمیمات سخت تری را خواهیم گرفت. به نظر من این نوشته آقای رئیس جمهور است به برخی از کشورها و اگر بخواهند در برجام باشند ما به این متعهد هستیم و اگر آنها بخواهند از این مسیر خارج شوند ما هم مسیر دیگری را انتخاب خواهیم کرد.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به سوالی بر مبنی بر انتخاب رئیس سازمان هلال احمر گفت: شورای عالی در آن زمان با عجله تشکیل شد. هنوز استعفای آقای پیوندی پذیرفته نشده بود بنابراین وقتی انتخابات برگزار شد، مشکلاتی در رأی‌گیری و انتخابات وجود داشت. ۹ نفر شرکت کرده بودند که ۲ نفر از داخل شورای عالی و ۷ نفر از بیرون بودند. این ۷ نفر فرصت بسیار محدودی داشتند که برنامه‌های خود را ارائه دهند، اما آن دو نفر وقت بیشتری داشتند، اتفاقاً آن ۲ نفر انتخاب شدند. آن ۷ نفر اعتراض کردند و نامه‌ای به رئیس‌جمهور نوشتند. رئیس‌جمهور بی‌طرفانه به معاونت حقوقی مأموریت داد که این موضوع را بررسی کند و معاونت حقوقی به انتخابات ایراد گرفت و پیشنهاد داد که انتخابات دوباره برگزار شود. برگزاری انتخابات در اختیار شورای عالی است. پس از برگزاری قانونی انتخابات، رئیس‌جمهور نیز یکی از دو نفر را انتخاب می‌کند.

واعظی تصریح کرد: در موارد دیگر که اختلاف درونی وجود داشته، رئیس‌جمهور اعلام کرده تا زمانی که اختلاف درونی مجموعه حل نشود، بنده کسی را امضا نمی‌کنم.

او در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا استعفای آقای پیوندی نهایی شده و مورد قبول رئیس‌جمهور قرار گرفته است؟ گفت: خیر.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در مورد انتقاداتی پیرامون نحوه احراز صلاحیت‌ها افزود: اگر رد صلاحیت‌ها بر اساس قانون باشد و کسی که تخلف کرده است، رد صلاحیت شود، دولت به هیچ‌وجه نسبت به این رد صلاحیت‌ها مطلبی ندارد، اما گزارش‌هایی که ما از نمایندگان مجلس و برخی نامزد‌ها دریافت کرده‌ایم، این‌گونه نیست. به طور مثال، عده‌ای رفتند و با شورای نگهبان صحبت کرده‌اند و به آنها گفته شد که «شما از برجام و دولت حمایت کرده‌اید، به همین دلیل رد صلاحیت شده‌اید».

واعظی بیان کرد: این به معنای مخالفت با تفکر و اندیشه است و ۲۴ میلیون نفر به این اندیشه رأی داده‌اند. آیا برجام باید تبدیل به نقطه ضعف برای ردصلاحیت شود؟ چنین گزارش‌هایی وجود دارد.

او افزود: به عنوان مثال، نماینده مردم رشت به این علت رد صلاحیت شده است؛ با خود ایشان صحبت کنید. نمی‌شود که همه ناحق باشند و فقط سخنگوی شورای نگهبان، حق باشد. تا الان هرکسی در هر جایی انتقاد کرده، ایشان جواب داده، حتی جواب آقای لاریجانی را هم داده است.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: همواره دو تفکر در کشور وجود داشته است؛ یک تفکر که همواره به دنبال برگزاری پرشور انتخابات با مشارکت حداکثری مردم بوده‌اند، اما تفکر دیگری نیز وجود دارد که می‌گوید «مهم نیست چند درصد مردم در انتخابات شرکت می‌کنند بلکه مهم این است که نتیجه انتخابات چه باشد»

واعظی تصریح کرد: مهندسی انتخابات که نتیجه آن انتخاب گروه خاصی باشد، انتخاب همه ملت ایران نیست. صحبت دولت و آقای رئیس‌جمهور روشن است. ما باید انتخابات حداکثری و پرشور برگزار کنیم؛ این موضوع مشکلات داخلی و بین‌المللی ما را حل می‌کند. حضور گسترده مردم در انتخابات، بسیاری از توطئه‌ها را خنثی می‌کند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: منطقه خلیج‌فارس، منطقه‌ای حساس است. افزایش سلاح‌ها در این منطقه، موجب افزایش صلح و آرامش نخواهد شد بلکه باعث تشنج بیشتر در این منطقه می‌شود بنابراین همواره در مذاکراتی که با اروپا داشته‌ایم، تأکید کرده‌ایم که اگر می‌خواهید منطقه خلیج‌فارس، منطقه آرامی باشد، باید خودتان را کنار بکشید و اجازه دهید کشور‌های منطقه خودشان برای آرامش و صلح در منطقه تصمیم بگیرند؛ چنین اقداماتی باعث ثبات در منطقه نخواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: برجام

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۹۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۷۰ درصدی مصوبات حوزه درمان سفر رئیس‌جمهور به کاشان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: ۷۰ درصد مصوبات سفر رئیس‌جمهور در حوزه بهداشت و درمان منطقه کاشان محقق شد.

کوروش ساکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کاشان، اظهار کرد: از ۷۰۰ میلیارد ریال مصوبات سفر رئیس‌جمهور به منطقه کاشان ۵۰۰ میلیارد ریال محقق شده است.

وی افزود: این مبلغ برای تجهیز و بهره‌برداری از بیمارستان امام حسن (ع) آران و بیدگل مصوب شده که تاکنون حدود ۷۰ درصد آن محقق شده است و به زودی شاهد بهره‌برداری از این بیمارستان خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه بیمارستان سیدالشهدای آران و بیدگل غیراستاندارد است، خاطرنشان کرد: کمبود تخت و فضای درمانی در آران و بیدگل موضوع مهمی است که ضرورت بهره‌برداری از بیمارستان امام حسن (ع) را دو چندان کرده است.

ساکی با بیان اینکه بیمارستان شهید بهشتی کاشان جزو بیمارستان‌های فرسوده منطقه به شمار می‌آید که ۸۰ درصد تجهیزات آن از بین رفته است، تصریح کرد: این بیمارستان معین شمال استان اصفهان محسوب می‌شود و بار درمانی شهرهای اطراف را علاوه بر منطقه به دوش می کشد و سال گذشته به ۲۵۲ هزار بیمار خدمت‌رسانی کرده است.

وی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های درمانی منطقه کاشان بیمارستان بقیه‌الله است که عملیات اجرایی آن حدود پنج سال پیش کلید خورده است، اما با پیشرفت کندی که دارد مشمول مصوبات سفر نشد و ۲۰۰ میلیارد تومان نیاز است تا این مرکز در خدمت درمان منطقه باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان در خصوص راه‌اندازی مجدد «سی تی اسکن» بیمارستان نقوی گفت: با توجه به اهمیت این دستگاه در تشخیص و درمان بیماری‌ها، پس از شناسایی قطعه معیوب با پیگیری‌های انجام شده و مساعدت مالی از محل درآمد موقوفات مرحوم حاج محمد صادق نقوی، قطعه مورد نیاز به قیمت پنج میلیارد ریال تهیه و توسط شرکت پشتیبان روی دستگاه نصب و راه‌اندازی شد.

ساکی افزود: واحد سی تی اسکن این مرکز با پذیرش روزانه بیش از ۱۰۰ بیمار، آماده ارائه خدمات به بیماران با تعرفه دولتی است.

کد خبر 749393

دیگر خبرها

  • منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد
  • پیگیر تحقق مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان هستیم
  • افزایش فشار دموکرات‌های آمریکا به بایدن؛ «نگذارید اسرائیل به رفح حمله کند»
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • تاکید رئیسی بر حضورگسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • تاکید رئیس‌جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هرچه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • علی اف: تحدید مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان آغاز شده
  • تحقق ۷۰ درصدی مصوبات حوزه درمان سفر رئیس‌جمهور به کاشان
  • پول انتخابات و جنگ؛ اهداف واقعی‌تر سفر بلینکن به منطقه‌