Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه روسیه هشدار داد: طرح‌های ناتو برای گسترش فعالیت‌های عملیاتی خود در فضای خارج از زمین و فضای مجازی، می‌تواند به سیستم ثبات راهبردی در جهان آسیب رسانده و باعث افزایش وخامت اوضاع شود. ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲ بین الملل آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در سخنرانی در نشست شورای امور بین الملل اعلام کرد که قصد ناتو برای تبدیل فضای خارج از جو زمین و فضای مجازی به محیطی برای فعالیت‌های عملیاتی خود، سیستم ثبات راهبردی جهانی را تضعیف کرده و منجر به افزایش وخامت اوضاع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: «ما شاهد تحرکاتی در جهت افزایش تنش در حوزه ثبات راهبردی و در زمینه سلاح‌های هسته‌ای هستیم. علاوه بر این، پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نیز بازی بسیار خطرناکی را با گسترش فعالیت‌های عملیاتی خود در دو محیط جدید - در فضای خارج از زمین و فضای مجازی آغاز کرده که می تواند عواقب جدی به همراه داشته باشد.»

لاوروف با اشاره به اینکه برخی از همتایان غربی هنوز در رویای "بازگرداندن تسلط جهانی سابق" خود هستند، افزود: «ساختار ثبات راهبردی جهان با مشارکت فعال ایالات متحده و اقدامات این کشور در حال نابود شدن است.»

لاوروف: اقدامات آمریکا علیه ایران به ثبات راهبردی آسیب جدی زده استبهبود روابط روسیه و آمریکا در سال 2020 غیرممکن استتروریست‌ها در سوریه بیشتر از مهمات و سلاح‌های ناتو استفاده می‌کنند

وی هشدار داد، از سه پیمان مهم بین المللی که سنگ زیربنای ثبات راهبردی در جهان بود، اکنون دیگر دو پیمان در زمینه دفاع ضد موشکی و موشک‌های دارای برد متوسط و کوتاه‌تر" توسط آمریکایی‌ها نابود شده است و پیمان کاهش تسلیحات راهبردی تهاجمی، آخرین ابزار در زمینه ثبات راهبردی است که سرنوشت آن نیز همچنان مبهم بوده و مقامات واشنگتن تلاش جدی برای حفظ و ادامه آن از خود نشان نمی‌دهند.

انتهای پیام/

R1445/P/S8,89,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط سرگئی لاوروف اخبار "روسیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سرگئی لاوروف اخبار روسیه سرگئی لاوروف اخبار روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۰۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «کریستوف وانر» روزنامه‌نگار آلمانی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «ولت» این کشور اعلام کرد که ارتش روسیه تسلیحات ارسالی کشورهای غربی به اوکراین را قبل از تحویل آنها به ارتش اوکراین در میانه راه منهدم می‌کند.

وی با اشاره به حمله اخیر ارتش روسیه به راه‌آهن اوکراین و هدف‌قراردادن تجهیزات نظامی ارسالی غربی‌ها برای ارتش اوکراین گتف: باید توجه داشت که این حمله علیه تجهیزات نظامی انجام شد.

این روزنامه‌نگار آلمانی در ادامه تأکید کرد که «به لطف کار خوب نیروهای امنیتی و اطلاعاتی روسیه، ارتش روسیه تجهیزات غربی‌ها را قبل از اینکه به دست نیروهای مسلح اوکراین برسد، منهدم می‌کند.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو دیروز جمعه اعلام کرد که حمایت ناکافی غرب از اوکراین دلیل پیشرفت روسیه در میدان نبرد است، اما کمک‌های نظامی بیشتری به کی‌یف در راه است. دبیر کل ناتو با اشاره به وخامت اوضاع کیف در درگیری با مسکو، گفت که اوکراین محل محک اعضای ناتو است.

استولتنبرگ گفت: ما باید صادق باشیم. واقعیت این است که در ماه‌های اخیر، متحدان ناتو حمایتی را که ما قول داده‌ایم ارائه نکرده‌اند؛ آمریکا نتوانست به توافق بر یک بسته برسد و در اروپا، تحویل مهمات بسیار پایین‌تر از سطحی است که ما گفته‌ایم ارائه خواهیم کرد.

چهارشنبه گذشته «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا بسته کمکی ۶۱ میلیارد دلاری به اوکراین را پس از بن بست طولانی میان دموکرات ها و جمهوری خواهان در کنگره امضا کرد. این بسته مدتها به دلیل اختلافات در کنگره آمریکا مسدود مانده بود.

کد خبر 6090214

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • تلگراف: انهدام تانک‌های آبرامز ناتو را آسیب پذیر کرده است
  • ساختار امنیتی اوراسیا: از ایده تا عمل
  • تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند
  • ناتو، قلدر ۷۵ساله
  • هشدار روسیه درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان
  • انتقاد چین از تاثیرات منفی گسترش «آکوس» بر صلح و ثبات منطقه
  • هشدار روسیه در مورد استقرار تاسیسات هسته‌ای ناتو در لهستان
  • هشدار روسیه در مورد احتمال استقرار تاسیسات هسته‌ای ناتو در لهستان