Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسالگروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار مهرعلی باران‌چشمه مسئول تربیت بدنی نیرو‌های مسلح در خصوص تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا برای لغو میزبانی تیم‌های ایرانی در گفتگو با رادیو  اظهار داشت: دیپلماسی این روز‌ها می‌تواند در عرصه‌های مختلف و  پیشبرد آن‌ها  به خصوص زمانی که بحث به بیرون از مرز‌ها مربوط می‌شود، تاثیر گذار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه ما در چندسال گذشته  دیپلماسی را در ورزش کشور، جدی نگرفته‌ایم و باید انسجام و یکپارچگی بین وزارت ورزش و جوانان ،وزارت امور خارجه و دیگر نهاد‌های بین‌المللی خودمان داشته باشیم تا بتوانیم در عرصه‌های بین‌المللی تاثیرگذار باشیم.

وزارت ورزش و جوانان باید به اهمیت دیپلماسی توجه بیشتری داشته باشد 

باران‌چشمه افزود: متاسفانه نتوانسته‌ایم در چند سال گذشته جایگاه خوبی در فدراسیون‌ها و مجامع جهانی و بین‌المللی داشته باشیم همین  مساله به ورزش ما لطمه زده است که نمونه آن  هم شرایطی است که برای فوتبال به وجود آمده است. بدون شک وقتی جایگاه محکمی در این ارکان‌ها  نداشته باشیم این شیطنت‌ها در ورزش بیشتر می‌شود. همین حالا مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو را در پیش داریم و از حالا می‌توان پیش‌بینی کرد که در آنجا هم دردسر‌هایی را برای ما درست کنند، وزارت ورزش و جوانان باید به اهمیت دیپلماسی ورزشی توجه داشته باشد.

مشاور ورزشی ستاد کل نیرو‌های مسلح در خصوص موضع باشگاه‌های ایرانی عنوان کرد: موضعی که باشگاه‌ها، وزارت ورزش کمیته ملی المپیک گرفته‌اند، باید یکپارچه و محکم باشد چراکه هرگونه عقب نشینی در آینده تبعات بدتری خواهد داشت. ما باید همان طور که پیش‌تر هم گفتم جایگاه محکم تری در مجامع ورزشی بین‌المللی داشته باشیم، اگر این اتفاق نیفتد، این مسائل ادامه‌دار خواهند بود. وزارت ورزش و جوانان  باید ۲ اقدام اساسی را در پیش بگیرد، اول اینکه باید برای دستیابی به کرسی‌های مهم در در آسیا و دیگر مجامع بین‌المللی به طور محکم هدف‌گذاری کند تا بتواند در چنین مواقعی برای ورزش ما احقاق حق کنند.

عربستان به مسئله میزبانی دامن زد و بقیه هم این راه را ادامه دادند

او ادامه داد: عربستان به  قضیه میزبانی ما دامن زد و بقیه کشور‌ها مانند کویت نیز به آن پرداختند. این یک توطئه از پیش طراحی شده بود که فوتبال و ورزش ما را به چالش بکشند. موضع گرفته شده از سوی باشگاه‌ها، فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان یک موضع واحد و سیاست کلی نظام ما است؛ بنابراین کوتاه آمدن از این قضیه تبعات منفی دیگری را در ادامه کار ما خواهد داشت.

سردار باران چشمه اضافه کرد: مدیران ما باید قبلا به مالزی و مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا سفر می‌کردند و حالا وقت این کار نیست،   در این فرصت کم بعید به نظر می‌رسد کنفدراسیون فوتبال آسیا از مواضعش  عقب‌نشینی کند مگر این که بتوانیم ادله محکمی ارائه کنیم. بحث نبود امنیت که آن‌ها مطرح کرده‌اند اصلاً  حقیقت ندارد. کشور‌های همسایه ما مانند عربستان و امارات درگیر جنگ واقعی هستند، اما در مورد این مسأله چیزی نگفتند و فقط به کشور ما پرداخته‌اند. در این قضیه باید محکم بایستیم و اشکالی ندارد که نهایتا در یک دوره حاضر نباشیم، اما اجازه ندهیم آن‌ها به روند خودشان ادامه بدهند.

اقدام‌های فعلی توطئه از پیش طراحی شده آمریکا و اسرائیل است

مسئول تربیت بدنی نیرو‌های مسلح در پاسخ به این سوال که آیا اسن مسئله به کنفدراسیون فوتبال آسیا دیکته شده است گفت: چند سال ریاست ورزش ارتش‌های آسیا را بر عهده داشتم و با ۳۴ کشور در ارتباط نزدیک بودم و همه آن‌ها را می‌شناسم. بدون تردید می‌گویم این یک توطئه از پیش طراحی شده بین آمریکا و اسرائیل است. اگر مروری بر روند و اقدامات چندسال گذشته داشته باشید می‌بینید که کاملا هدفمند  جلو می‌رود.

او افزود: فدراسیون جهانی جودو، جودوی ما را تحریم کرده و در رشته‌های دیگر هم این روند ادامه دارد. صهیونیست‌ها تعداد قابل توجهی از کرسی‌های بین‌المللی ما را اشغال کرده‌اند و آن‌قدر که آن‌ها همت کردند ما نکردیم و مطمئنا این در آینده مشکلات بیشتری را برای ما به وجود خواهد آورد.

باران چشمه ادامه داد: با این مسائلی که پیش آمده مطمئن باشید سال آینده در المپیک نیز دردسر‌هایی را برای ما ایجاد می‌کنند. این یک برنامه از پیش تعیین شده است و متولیان ورزش ما باید به این قضیه توجه و برنامه‌ریزی کنند تا کرسی‌هایی را در مجامع بین‌المللی ورزشی بگیرند تا بتوانم حرف خودمان را بزنیم. ۴ سال مسئولیت ورزش آسیا را که داشتم اجلاس سالانه‌ای نبود که نماینده امارات یا عربستان یا کشور‌های دیگر به انحای مختلف ما را اذیت نکنند، به هرحال ما باید می‌کردیم که آن‌ها نتوانند حرف خودشان را به کرسی بنشانند. این یک سیاست کلی است که دنبال می‌شود و باید خیلی هشیار باشیم.

مسئولان ورزش باید از توانمندی تمام بخش ها و نهاد ها استفاده کنند

معاون آموزشی-ورزشی ستاد کل نیرو‌های مسلحف در اشاره به ورود رژیم صهیونیستی به کشتی آزاد و کشتی فرنگی گفت: الان در وزن ۸۶ کیلوگرم  کشتی آزاد که حسن یزدانی حاضر است یک ورزشکار روسی‌تبار از رژیم صهونیستی سهمیه المپیک  گرفته و در خیلی از رشته‌های دیگر مانند دوچرخه سواری، دوومیدانی و...  سهمیه آن‌ها از ما بیشتر است. واقعا هرکجا حضور داشته باشند برای ما مشکل درست می‌کنند.  مسؤولان ورزش باید از توانمندی تمام بخش‌ها و نهاد‌ها و افراد با تجربه در عرصه ورزش به ویژه وزارت امور خارجه استفاه کنند تا در آینده دچار این مشکلات نشویم.

انتهای پیام/ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال کنفدراسیون فوتبال آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۰۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت‌ طرح‌های ملی وزارت فرهنگ کدام است/ از توجه به هویت ملی و سبک زندگی ایرانیان تا آرزو‌های جوانان

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
با حضور صابر جعفری کافی‌آباد رئیس مرکز طرح‌های ملی، سجاد یاهک معاون مرکز طرح‌های ملی، سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۰ صبح
در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار شد.

در ابتدا جعفری کافی اباد با اشاره به اینکه دو سال است مسئولیت دفتر طرح‌های ملی را برعهده دارد، درباره تحولات ساختاری و فنی مرکز گفت: یک دهه ما شاهد رکود در تولید و مدیریت داده‌های سیاست گذاران ذی ربط بودیم و حال این روند احیا شده و این اتفاق نتیجه شجاعت دولت جدید و همکاری پژوهشگاه بوده است.

وی با تشریح شرایط گذشته فعالیت‌های دفتر طرح‌های ملی بویژه در شرایط کرونا، عنوان کرد: حضور پررنگ دفتر این روز‌ها در شورا‌های ملی مشهود است و کل پروسه طرح‌ها در داخل خود وزارتخانه انجام می‌شود. زمان بررسی طرح‌ها هم از سه ماه به دو تا سه هفته تقلیل پیدا کرده و مبلغ فعالیت‌های پژوهشی پرسشنامه‌ها هم کمتر شده است.

وی درباره تغییرات فنی بنیادین دفتر طرح‌های ملی گفت: ما به شیوه نظام‌مند پرسشنامه‌ها را در این دوره کار می‌کنیم. یکی از معضلات نشست‌های افکارسنجی، عدم پاسخگویی است که در سال‌های اخیر زیاد شده، شیوه‌های ساده انگارانه‌ای در این رابطه وجود داشت، اما باز با اهتمام تیم، گزارش تفصیلی کیفی هم ما ارائه می‌دهیم. بنظرم بازگشت همه طرح‌های ملی به درون وزارت مهمترین اتفاق دو سال اخیر است که باعث کیفیت داده‌ها شده است.

وی درباره فعالیت‌های در دستور کار مرکز هم توضیح داد: زمانی ما در مرکز مستقر شدیم، شش پیمایش ملی معوق داشتیم، تلاش کردیم اینها معلق نشوند و به رغم مشکلات بودجه‌ای آنها را هم راه اندازی کنیم. از پیمایش‌های مهم ما نگرش‌های ایرانیان نسبت به مهاجران افغانی بود که توسط شبکه ملی خودشان ارائه شد. پیش از نوروز هم ما طرح ملی سبک زندگی ایرانیان را راه اندازی کردیم و پیمایش بعدی دستور کار همین خواهد بود.



وی اظهار داشت: الان علاوه بر پیمایش تلفنی همین پژوهشگاه همکاران من در ۳۱استان و روستا‌ها پیمایش وضعیت استفاده از شبکه‌های مجازی و ابعاد زندگی کاربران در حال انجام است. تلاش داریم تااخر همین هفته مرحله جمع اوری داده‌ها انجام و سپس هویت ملی ایرانیان با اجرای دکتر انتظاری را با مدیریت طرح‌های ملی در دستور کار بگیریم. پیمایش دیگر طراحی نقشه خلقیات ایرانیان با اجرای دکتر صبوریان انجام می‌دهیم. پیمایش دیگر آرزو‌های جوانان با اجرای دکتر حدادی صورت خواهد گرفت.

جعفری توضیح داد: بالغ هشتاد نظرسنجی از پژوهش‌های کرونا، ارز ترجیحی، خدمات فرهنگی شهرداری، منزلت هیئت بین ایرانیان، سواد ادبی و امید اجتماعی ایرانیان در دستور کار است و کنار اینها هم دستور کار مدونی طراحی شده مثل پیمایش‌هایی با عناوین سنجش وضعیت فرهنگ عمومی ایرانیان، سواد تاریخی ایرانیان، سواد فرهنگی و ... امسال انجام خواهد شد.

در ادامه دکتر یاحک نیز در صحبت‌هایی گفت: برخی پیمایش‌ها سابقه چندین دهه دارد و اینها باید تکرار شود و یکی از ماموریت‌های پژوهشگاه این است که باید به نیاز‌های پژوهشی پاسخ دهد. خوشبختانه این مهم انجام و ریل گذاری خوبی صورت گرفت.

وی اظهار داشت: اجرا و گرداوری داده‌ها مهمترین بخش یک پژوهش است و اگر این مخدوش باشد، مسیر غلط پیش رو قرار می‌دهد پس دفتر طرح‌های ملی خیلی تلاش کرد تا نظارت قوی و گرداوری با راهوری خود مرکز انجام شود. الان خانواده یکی از مسائل مهم ما است، اما ما شاهد هستیم که خیلی در این عرصه نهاد‌ها و مراکز کار و پژوهشی نمیکنند الان دفتر طرح‌ها چند طرح در این رابطه در دستور کار دارد.

جعفری در بخش پرسش و پاسخ در ارتباط با پژوهش های امنیت شغلی و مرجعیت اصناف درباره سیاست‌های محرمانگی پژوهش‌ها توضیح داد: داده مهمترین بحث حکمرانی است وقتی راجع به سیاست صحبت می‌کنیم باید خیلی مراقب باشیم که رایگان اینها را در اختیار دیگران قرار ندهیم. البته نرخ وجود داده‌هایی در سطح محرمانگی خیلی محدود است شاید کمتر از پنج درصد داده‌ها مشمول این سیاست می‌شوند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار آنا مبنی بر عملیاتی شدن پژوهش‌ها در سطوح اجتماعی، سیاسی ،‌اقتصادی و فرهنگی گفت: وقتی یک دولت اساس سیاست گذاری‌های حوزه‌هایش را پژوهش و کرنش به علم می‌گذارد شاید هم در کوتاه مدت اثرش را نبیند اما باز هم باید امیدوار بود چون می‌خواهد کار کند و این ارزیابی‌ها نوید پیوست‌های علمی و امیدواری برای اثرگذاری در جامعه را می‌دهد ما در خیلی ساحت‌ها ورود به عرصه عملی کردیم در همین پیمایش ارزش‌ها و نگرش‌ها مجلدی بیرون آمده که داده‌هایش همه مشخص است .

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات حفر چاه عمیق زمین چمن فوتبال شهرستان پلدشت 
  • اولویت‌ طرح‌های ملی وزارت فرهنگ کدام است/ از توجه به هویت ملی و سبک زندگی ایرانیان تا آرزو‌های جوانان
  • تغییر نام استقلال جنجالی شد | وزارت ورزش واکنش نشان داد
  • واکنش وزارت ورزش و جوانان به تغییر نام باشگاه استقلال
  • واکنش وزارت ورزش به تغییر نام استقلال
  • واکنش منفی وزارت ورزش به تغییر نام استقلال
  • خصوصی‌سازی سرخابی‌ها نیاز به مراقبت بیشتری دارد/ بهترین نسخه اقتصادی برای فوتبال ایران رقم خورد
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان و مدیران رسانه‌ای برگزار شد
  • پیام تبریک وزیر ورزش و جوانان در پی قهرمانی تیم ملی فوتبال دختران
  • باران‌چشمه: حضور بانوان به عنوان تماشاگر در زورخانه ها مشکلی ندارد