Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-06@22:15:54 GMT

بازار حمل و نقل هوایی به کدام سو می‌رود؟

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۲۰۳۰۷

بازار حمل و نقل هوایی به کدام سو می‌رود؟

در حالیکه آژانس های فروش نیاز به سرمایه گذاری های اولیه به مراتب کمتری نسبت به سایر بخش ها و زنجیره های صنعت حمل و نقل هوایی دارند. میزان سرمایه مورد نیاز آژانس های فروش ۰.۶ درصد میزان سرمایه گذاری مورد نیاز در فرودگاه و ۰.۵ درصد میزان سرمایه گذاری مورد نیاز در ایرلاین گزارش شده است. درکنار این موضوع این را هم در نظر بگیرید که ، ریسک حاصل از سرمایه گذاری در ایرلاین ها و فرودگاه ها به مراتب بیش از ریسک سرمایه گذاری در آژانس های مسافرتی گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این واقعیت عجیب و ناعادلانه اما در کشورهای توسعه یافته ، مدت هاست که با ایجاد سازوکار منسجم قانونی و مالیاتی مدیریت شده است به طوریکه سود را به نحو عادلانه تری بین اجزاء صنعت حمل و نقل هوایی توزیع می‌نمایند و از فرصت طلبی و سودجویی کانال های توزیع از ارکان ملی صنعت هوانوردی کشور و مسافرین بی اطلاع پیشگیری به عمل می آورند.

در ایران ، این آشفتگی نظام توزیع بلیط شرکت‌های هواپیمایی در نبود سیستم های توزیع جهانی GDSs به مراتب بیشتر شده و لحظه به لحظه به سمت بحران های فزاینده تری به پیش می رود.در حال حاضر برآورد میگردد ۹۰ درصد خرید بلیط ها توسط مسافرین از شرکت های هواپیمایی ایرانی به صورت آنلاین و از طریق سایت ها یا اپلیکیشن های این آژانس ها انجام می پذیرد.

طبیعی است ، بواسطه سرعت شتابنده فن آوری و حاشیه سود خالص سرشار بیش از ۵۰ درصدی این آژانس های مسافرتی در ایران ، حاکمیت نتواند سرعت و پوشش کامل نظارت خود را به این بازار برساند و سازوکارهای قانونی یا صنفی نیز در ایران ناکارآمدی خودش را نشان داده است.اما ؛ آنچه که بسیار امیدوار کننده است ، تمرین های اولیه رقابت آزاد بین این آژانس های فروش آنلاین بلیط شرکت های هواپیمایی در بازار ایران است. این رقابت آزاد منجر به شکوفایی و نوآوری های مستمر در خدمات گردیده است. 

حال با رصد همین بازار نابسامان توزیع و فروش بلیط این آژانس های آنلاین در ایران شاهد چالش ها ، شکست ها و درس ها و یادگیری های شگفت انگیز و بعضا قابل تحسینی هستیم ، که البته مستثنی از تجربه های جهانی نیستند.

اولین ها در بازار آژانس فروش آنلاین بلیط سریعاً بواسطه نبود رقبا و فضای خالی و بکر بازار ، به صورت حبابی و کاذب رشد کردند ، اولین ها فراموش می کنند ، این مزیت رقابتی صرفا ناشی از تفاوت بوده است و در طول زمان تازه واردین و رقبا ، این مزیت ها را به نحو موثرتر، جدیدتر و بسیار نوآورانه تر ارائه می دهند. اولین ها چون موفقیت زیادی را ناشی از خالی بودن فضای بازار تجربه کردند و دچار توهم غرور برند می گردند به همان میزان دچار لختی بیشتری ناشی از غرور اولین بودن گردیده اند و حقایق را نمی خواهند ببینند و بر همان قواعد کاری موفقیت پیشین خود پافشاری و اصرار می ورزند. مردم ما بارها شاهد این علائم و شواهد شکست این برندهای تو خالی در ایران بوده اند که واضح ترین آن پروپاگاندای وسیع و سنگین بیلبوردها و تیزرهای مستمر تبلیغاتی است که اتفاقا بر اساس اصول بدیهی بازاریابی نشان از کاهش سهم بازار این قبیل آژانس ها را می دهد که چطور با تکنیک های عوام فریبانه مردم سعی در پنهان کردن واقعیت ها و از هم پاشیدن خود در برابر حتی رقبای کوچک می نمایند ، که در این خصوص هشیاری زیاد مسافرین را می طلبد که فریب این تکنیک های پررنگ تبلیغاتی را نخورند و البته نیاز به توجه بیشتر نهادهای نظارتی تخصصی در خصوص بروز تخلف های احتمالی نیز وجود دارد.

"هیچ چیز مثل موفقیت زود از بین نمی‌رود". هیچ چیز مانند توهم و غرور اولین بودن برای همیشه باعث سقوط یک سازمان نمی شود.

عوامل و شرایط موفقیت گذشته باعث شکست در آینده می گردند.یک بازی خوب ، خود به خود ، روش بازی را تغییر می دهد و ادامه بازی خوب قدیمی عامل بسیاری از شکست هاست. با درک بازی فعلی توسط رقبا ، بازی های جدیدی شروع خواهند گردید.موفقیت به دست آمده در بازار ، ماهیت و قواعد بازی را نیز تغییر و ارتقاء می دهد. رقبا هوشمندتر می گردند ، مشتریان به سرعت مقایسه می کنند و حفظ وفاداری مشتریان دیگر بسیار سخت تر خواهد بود.

*کارشناس صنعت حمل و نقل هوایی

کد خبر 1344877

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: هواپیما سفر سازمان هواپیمایی کشوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۲۰۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار نکونام سخت‌تر از قبل شد/ شرط موفقیت استقلال در ۵ هفته آخر لیگ

مهدی فنونی زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به تغییراتی که در مدیریت باشگاه استقلال رخ داد، گفت: علی خطیر در مدتی که در استقلال بود نه تنها کار مهمی انجام نداد بلکه جو و شرایط تیم را به هم ریخته بود و باعث شده بود تا مشکلات زیادی برای استقلال به وجود بیاید.

این کارشناس فوتبال ادامه داد: اختلاف او و نکونام از همان اول آغاز شد. اگر چه برخی پیشکسوتان تلاش کردند تا این مشکل برطرف شود اما این اتفاق رخ نداد و این اختلاف و کشمکش تا پایان باقی ماند.

بازیکن سابق آبی پوشان ادامه داد: البته همه معتقد بودند که یکی باید از استقلال برود تا این تیم به آرامش برسد اما باز هم این مساله رخ نداد. اگر چه هواداران و پیشکسوتان دوست داشتند نکونام بماند و خطیر برود اما این اتفاق هم قرار نبود رخ بدهد تا اینکه باشگاه استقلال در مالکیت هلدینگ خلیج فارس قرار گرفت و آنها برای اینکه آرامش را به تیم تزریق کنند و حاشیه ها را دور کنند خطیر را برکنار کردند.

وی با بیان این که استقلال با اتفاقات اخیر باید شرایط بهتری پیدا کند و در ادامه با آرامش دیدارهای باقی مانده با پشت سر بگذارد گفت: باید از بازیکنان انتظار داشت که در این ۵ هفته پایانی با تمام قوا مقابل حریفان به میدان رفته تا بتوانند در پایان فصل، جام را بالای سر ببرند.

این پیشکسوت فوتبال در خصوص انتخاب مدیریت جدید باشگاه استقلال هم گفت: اعتقاد دارم هر کسی که قرار است این پست حساس را بر عهده بگیرد باید هم با استقلال آشنا بوده و هم مدیریت قوی داشته باشد. استقلال یک فصل را به خاطر ضعف مدیریت با سختی گذراند. عدم جذب بازیکنان مورد نظر کادر فنی و مشکلات مالی همه به خاطر ضعف مدیریت بود ولی امیدواریم که با آمدن مدیر جدید، استقلال جان تازه ای بگیرد و ضمن اینکه این ۵ هفته را با موفقیت به پایان برساند باید برای فصل آینده یک برنامه ریزی دقیق داشته باشد تا بتواند تیمی پرقدرت را روانه بازی های سخت فصل آینده کند.

وی در خصوص تساوی استقلال برابر تراکتورسازی و ادامه صدرنشینی این تیم گفت: استقلال در روزی که خوب نبود با تساوی پرسپولیس و سپاهان صدرنشین باقی ماند. آبی ها مثل همیشه نبودند، عملکرد خوبی برابر تراکتور نداشته و نتوانستند نمایش قابل قبولی داشته باشند و تساوی آنها باعث شد تا پرسپولیس امید بیشتری به صدرنشینی داشته باشد اما مساوی آنها برابر سپاهان باز هم صدر را در اختیار استقلال قرار داد اما آبی ها باید هوشیار باشند که همیشه این اتفاق رخ نخواهد داد. بنابراین باید یک بازی خوب و قابل قبول را برابر ذوب آهن انجام دهند تا بتوانند صدرنشینی خود را تداوم ببخشند.

مهدی فنونی زاده در مورد دیدار استقلال و ذوب آهن که دوشنبه همین هفته در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد گفت: ذوب آهن دیدار قبلی خود را به نساجی واگذار کرد و اکنون می خواهد برای جبران از دست دادن آن سه امتیاز در تهران، استقلال را زمینگیر کند. سبزپوشان اصفهانی در طول این فصل بازیهای خوبی انجام دادند و عملکرد خوبی داشتند و حالا به دنبال این هستند تا مقابل استقلال و هوادارانش به نتیجه دلخواه دست پیدا کنند.

بازیکن سابق آبی ها افزود: یک امتیاز هم برای ذوب آهن حیاتی است اما برای استقلال یعنی از دست دادن قهرمانی. بنابراین استقلال باید با ارائه یک بازی منطقی و به دور از هرگونه تنش و جنجال و با تمرکز کامل این دیدار را با برد به پایان برساند. نکونام که در سخت ترین شرایط اجازه نداد تیم آسیب ببیند حالا در این ۵ هفته پایانی کارش از گذشته سخت تر خواهد شد و باید بازیکنانش را برای این ۵ بازی باقی مانده بیشتر از قبل آماده کند. استقلال برای رسیدن به برد برابر ذوب آهن نیاز به تمرکز، آرامش و ارائه یک بازی منطقی دارد تا بتواند سه امتیاز این بازی را کسب کرده و بیشتر از گذشته به قهرمانی امیدوار باشد ضمن اینکه اگر در این دیدار به برد دست پیدا کند دیگر کاری به سایر نتایج نخواهد داشت.

وی در پایان گفت: هواداران در تمرین استقلال سنگ تمام گذاشتند و از همه حمایت کردند. آنها باید روز دوشنبه هم به ورزشگاه آمده و بیشتر از قبل پرشور و با حرارت از تیمشان حمایت کنند. یکی از دلایل موفقیت استقلال حمایت همیشگی هواداران این تیم است. بنابراین باید بازیکنان و هواداران دوشنبه بعدازظهر یک روز باشکوه را در ورزشگاه آزادی رقم بزنند تا استقلال با کسب سه امتیاز همچنان صدرنشین باقی بماند.

کد خبر 6096380

دیگر خبرها

  • صف خرید پهپادهای ایرانی؛ پس از موفقیت در میدان | گزارش مهم یک پایگاه تحلیلی نظامی
  • صف خرید پهپادهای ایرانی؛ پس از موفقیت در عملیات میدانی
  • ایران دومین مصرف کننده لوازم آرایشی در خاورمیانه / کدام برندها حاوی فلزات سنگین هستند؟
  • انتقال فرعون به صلاح همه!
  • صف خرید پهپادهای ایرانی؛ پس از موفقیت در میدان عملیاتی
  • کدام ‌حوزه‌های فناورانه در کیش به توسعه می‌رسند
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ کدام خودرو امروز گران شد؟
  • کار نکونام سخت‌تر از قبل شد/ شرط موفقیت استقلال در ۵ هفته آخر لیگ
  • کدام محصول غذایی در بازار ایران سمی است؟
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است